project Wilk 450

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: do 17 sep 2015 13:17

project Wilk 450

Bericht door Sjonnie » wo 6 jul 2016 14:24

Na 2 jaar geleden onze mooie Wilk 540 verkocht te hebben, stom.gif

..miste we een eigen caravan toch wel een beetje. Afgelopen nazomer daarom maar eens bij een Wilk 450 uit ´94 wezen kijken en
deze voor een leuke prijs mee kunnen nemen. Ondertussen heb ik er al het nodige aan gedaan om hem weer netjes en naar ons zin te krijgen.
Was in eerste instantie niet de bedoeling, maar onderhand begint het al een aardige `kluscaravan´ te worden... mrgreen.gif

Hieronder de vorderingen tot nu toe.

Na de aankoop heb ik de lichtbalk gedemonteerd en weer gerepareerd. Hier had de vorige eigenaar een klein aanrijdinkje mee gehad.
Dacht wel even een andere balk te kunnen vinden, maar dat viel nog niet mee... dus dan maar zelf aan het repareren.

Afbeelding
Afbeelding

Bij het aankoppelen merkte ik dat de slingerkoppeling niet echt veel deed... kon ook wel kloppen aangezien er 1 remschoentje mistte!?
Dus daar ook gelijk nieuwe ingezet en de ramen gepolijst met speciaal spul zodat we weer fatsoenlijk naar buiten kunnen kijken.

Verderop in de winter 2 lattenbodems gekocht op Marktplaats en deze ingekort om een vast bed te maken van de treinzit voorin.
Bij de Ikea een nieuw matras gekocht en voilà we slapen bijkans beter als thuis!

Afbeelding


Afgelopen voorjaar caravan naar buiten uit de stalling en de boel maar eens goed schoongemaakt.
Het vergeelde kunststof met Autoglym weer mooi roomwit gemaakt.

Afbeelding


Daarna nieuwe striping op de voorbak en het lijkt al heel anders. thumbup.gif

Afbeelding


Ik ergerde me groen en geel aan de Gerjak tent die erbij zat toen we de caravan kochten. Net of de omloopmaat 1 maat te groot was.
Wat ik ook deed, ik kreeg hem er niet mooi strak aan, tot het moment dat ik het zat was en de tent via Marktplaats aan een Bulgaar verkocht heb.
Dezelfde dag nog een zgan Dorema tent opgehaald welke een stuk beter past! (staat nog niet gespannen hier)

Afbeelding


Afijn, dat klaar maar eens begonnen aan de binnezijde. De toilet bijvoorbeeld heeft wat vergeeld kunststof en ook de wanden hebben een paar plekjes van wat plakhaakjes.
Heb de hele cabine dus maar opgevrolijkt met een tropische uitstraling! mrgreen.gif
De was bak heb ik gewrapped in limegroen, eenmaal klaar kwam ik een complete badkamer tegen op Marktplaats uit een Hobby van 2002.
Beetje meten en passen en volgens mij moet dat gaan lukken. Deze opgehaald en ligt nog te wachten in de garage om ingebouwd te worden! thumbup.gif

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gezien het vaste bed voorin, is het wel makkelijk om ook aan de linkerkant een luik te hebben. Dus bij O. te W. op de gok een luik meegenomen van winter.
Afijn, je raad het al... wil ik die gaan monteren verkeerde kleur! Deze is spierwit en de rest is roomwit. Eerst de rand maar geschuurd en gespoten in de juiste kleur.
Zo´n wit luik ziet er ook niet uit als de rest roomwit is.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna bepaalt waar ie moet komen en boren en zagen maar! thumbup.gif

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Piepschuim krabben...
Afbeelding

versteviging maken:
Afbeelding

deurluikje zagen:
Afbeelding

boel dichtkitten met Butylkit en monteren:
Afbeelding

Appeltje eitje zo´n luik monteren! Als je een beetje handig bent kun je dat makkelijk zelf. Handleiding is duidelijk en uitgebreid.

Ok, dat ook afgestreept van mijn lijstje op naar het volgende punt. De inlegbies vernieuwen.
Die was me al een doorn in het oog sinds aanschaf. 15 mtr. bies besteld bij de W. in S. en een dag later was het al binnen!

Oude is helemaal verhard en valt van ellende al uit elkaar:
Afbeelding

Mooi rood is niet lelijk!
Afbeelding

Tuitje aangepast van een kitspuit en dan is het een makkelijk karweitje met een hoop voldoening!
Afbeelding

Zie oud en nieuw verschil:
Afbeelding
Afbeelding

De verweerde striping was als volgende aan de beurt:
Afbeelding

nieuwe eroverheen gezet:
Afbeelding

Afbeelding

So far, so good! Over 3 weken moet ie mee naar Italie.
Ik schiet al aardig op, maar heb inmiddels al weer meer ideeen opgedaan om toe te passen op onze Wilk.
Een Heki dakluik lijkt me namlijk ook wel wat en zijmarkeringslampen zijn inmiddels ook besteld.
Ach het houdt je van de straat zo´n oud caravannetje! mrgreen.gif thumbup.gif
Afbeelding

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: project Wilk 450

Bericht door RichTrip » wo 6 jul 2016 14:31

Hmmm, schadereparatie, wasbakje, biesjes, serviceluik, zijverlichting.....komt me redelijk bekend voor allemaal mrgreen.gif

Succes gewenst thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: project Wilk 450

Bericht door primera » wo 6 jul 2016 20:12

Beter een jongere versie kunnen kopen. Zit toch al aardig wat geld weer hierin.

Heb zelf 1 De reu gehad uit 1978 en nu een rapido van 1989. Maar beide niet zoveel werk aan gehad dan 1 dagje werk.

Volvodriver

Re: project Wilk 450

Bericht door Volvodriver » wo 6 jul 2016 20:20

RE.gif
Dat vind ik nu een niet gepaste opmerking. TS heeft plezier in zijn werk en zeker de voldoening dat ie zijn caravan weer netjes maakt. En deze aanpassingen kosten al met al niet de hoofdprijs. En dat doet elke hobby-ist. Er zijn er die het drastischer aanpakken en daar hoor ik niemand een dergelijke opmerking maken.

Dus Sjonnie ga zo door en maak er wat moois van. thumbup.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: project Wilk 450

Bericht door Diny » wo 6 jul 2016 20:26

Mooi stukje werk man thumbup.gif
De Wilk knapt zienderogen op.
En inderdaad, het houdt je van de straat en je hebt nog eer van je werk ook proost.gif

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: project Wilk 450

Bericht door TwanFendt » wo 6 jul 2016 20:40

Prima, heel goed bezig en volg dus dit draadje. thumbup.gif
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: project Wilk 450

Bericht door RichTrip » wo 6 jul 2016 21:07

primera schreef:Beter een jongere versie kunnen kopen. Zit toch al aardig wat geld weer hierin.

Heb zelf 1 De reu gehad uit 1978 en nu een rapido van 1989. Maar beide niet zoveel werk aan gehad dan 1 dagje werk.
Het ligt er maar net aan hoe kritisch je bent. Ik heb caravans gehad welke bij aankoop tussen de 4 en 13 jaar oud waren. Met al die caravans had ik best nog wel werk, ook met die vrijwel nieuwe caravan. Leeftijd zegt dus niet alles. Al ben ik met mijn huidige Kip wel veel langer bezig (buiten de schade om).
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: project Wilk 450

Bericht door deemster07 » wo 6 jul 2016 21:17

Ziet er keurig uit, succes
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: project Wilk 450

Bericht door Monster900 » wo 6 jul 2016 21:18

Het houdt je niet alleen van de straat, het houdt de caravan ook van de afvalberg ;-)

Ziet er iig super uit, succes met de rest!
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: project Wilk 450

Bericht door Chris » wo 6 jul 2016 21:27

Top Sjonnie.

Ik hou er ook wel van om te klooien aan mn hutje.
Weest gerust, ook aan een nagelnieuwe hut kan je heeeeeeeel veel knutselen.
Ik ben als eens kabouter klus genoemd hier op het forum, en ze hebben nog gelijk ook.
t'Is dat je niet in mijn knutselhok kan kijken, maar hier staan nu 7 dozen klaar.
Per doos zit er een compleet knutselwerk in voor de vakantie.
Sommige klaar, andere ter uitvoering op de camping.
Led ombouw, achteruitrij camera, de Alfa Wifiset netjes in een doos, en zo meer.
Er moet nog even een USB lader geknutseld worden, en de vloerverwarming heb ik er net weer even uit gehaald.
Die is niet nodig in Spanje denk ik.... ook een zelfbouwtje.
Verder ben ik nog steeds met mijn watermeter bezig, de meter werk perfect, nu nog de automatische aan/uit schakeling die op de vulopenings-klep moet komen.
Man man.. je ziet het al....
Heerlijk zo'n hobby.. mrgreen.gif mrgreen.gif
Laat ze maar lu..en hoor...

Chris


Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ralf83d
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 18:07
Locatie: Terneuzen

Re: project Wilk 450

Bericht door Ralf83d » wo 6 jul 2016 21:31

Mooi om te lezen dat je de wilk zo aan het opknappen bent.
Ik heb inmiddels aan onze wilk 500 ook het nodige verspijkerd vooral omdat wij hem dat waard vinden.

Ik zie nog wel puntjes die jij gedaan hebt die ik ook nog wil doen en moet doen zoals de alle inlegbiesjes vervangen maar ook diverse afdicht rubbers.

Maar ik heb nog ff paar vraagjes.
Welk spul heb je gebruikt van autoglym voor de dissel?
Waar heb je de stickers gekocht? Ik zoek ze voor de dissel maar ook voor de deur.
En hoe heb jij de lampjes zo mooi wit gekregen van de voorkant? Ik heb al van alles geprobeerd maar ze blijven geel en nieuw krijg ik ze niet gevonden.
Mazda 5 2.0 CiTD 110pk en 310nm, wilk 500 100 de luxe 1994

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: project Wilk 450

Bericht door blefke » wo 6 jul 2016 21:39

De complimenten thumbup.gif
Je kunt wel goed wrappen zo te zien knipoog.gif
Dat oudje ziet er weer top uit.
Veel plezier ermee en ik ga je zeer zeker volgen, altijd leuk die klusjes thumbup.gif

Blefke

Sudwind450
Berichten: 114
Lid geworden op: za 28 dec 2013 19:57

Re: project Wilk 450

Bericht door Sudwind450 » wo 6 jul 2016 22:27

Mooi werk! Fijn dat een caravan 'met ervaring' er toch fris uit kan zien met onderhoud wat prima zelf te doen is.
Alles wat je thuislaat is meegenomen
VW Tiguan Comfortline Business R-Line 1.5TSI 130pk/220nm 2019 met Adria Adiva 432PS 1070/1300kg 2005

Kasper

Re: project Wilk 450

Bericht door Kasper » wo 6 jul 2016 23:20

Ik heb altijd wel bewondering voor deze klussers, knap stukje werk thumbup.gif en vooral veel plezier met je Wilk. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: do 17 sep 2015 13:17

Re: project Wilk 450

Bericht door Sjonnie » wo 6 jul 2016 23:24

Bedankt allen! Tja, beetje vreemde opmerking van Primera, of weet jij wat ik betaald heb? scratch.gif
Zit nu onderhand nog niet aan een bedrag waarvoor zulke Wilks op Marktplaats staan, dus kan nog wel het een en ander investeren alvorens het niet meer uitkan... Daarbij blijft het hobby en vind ik het leuk om de Wilk er weer tiptop bij te laten staan terzijnertijd! Qua degelijkheid zijn de Wilks van deze bouwjaren top! thumbup.gif


@Ralf: ik zit zelf in de stickerlarij, dus dat scheelt. Mocht je die striping nodig hebben, laat het me maar weten. Spul van Autoglym is echt ideaal voor vergeeld kunststof. Even inspuiten en het loopt er zo vanaf!!
Lampjes heb ik gewoon bij Obelink meegenomen. Zijn eigenlijk vrij standaard breedtelampjes.

Autoglym caravan&motorhome cleaner:
Afbeelding
Afbeelding

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: project Wilk 450

Bericht door primera » do 7 jul 2016 00:53

Dat iemand er zoveel plezier aan beleeft om er aan te klussen is mooi.

Het houd de oudjes ook mooi op de weg.

Maar persoonlijk zou ik het niet doen.
Alleen het noodzakelijke.

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: project Wilk 450

Bericht door caspar » do 7 jul 2016 22:37

primera schreef:Beter een jongere versie kunnen kopen. Zit toch al aardig wat geld weer hierin.

Heb zelf 1 De reu gehad uit 1978 en nu een rapido van 1989. Maar beide niet zoveel werk aan gehad dan 1 dagje werk.
Dat is juist het leuke de caravan of anders je eigen maken
Wij hebben vorige week onze caravan verkocht kon mijn draai niet vinden in de caravan
Dus weer terug naar een vouwwagen en die heb ik na de aankoop ook helemaal uit elkaar gehaald en nu bezig de wagen een andere kleur geven tent aanpassen (rits er bij ) en nog meer dingen
Dus dit vind ik thumbup.gif
burstner amara 520 ts

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: project Wilk 450

Bericht door Henny » do 7 jul 2016 22:51

Ziet er nu prima uit en...... het is nu echt je eigen caravan! Fijne vakantie ermee! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: project Wilk 450

Bericht door Poldervrouwtje » vr 8 jul 2016 08:06

Leuk toch dat klussen ? Als je handig bent en er plezier in hebt gewoon lekker doen !
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Mees

Re: project Wilk 450

Bericht door Mees » vr 8 jul 2016 08:42

Complimenten ! (ik durf nog geen punaise te prikken)
Geldt trouwens voor een ieder, die zelf de caravan kan onderhouden en zulke (grote) reparaties uit kan voeren (zoals RichTrip) thumbup.gif
...vooral dat rode accent van die strip vind ik helemaal top... knipoog.gif

Tennes
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 2 mei 2016 20:19
Locatie: Prov. Utrecht

Re: project Wilk 450

Bericht door Tennes » za 16 jul 2016 08:22

Wat ontzettend goed bezig! Het ziet er alweer mooi uit zeg!
Die rode strip maakt hem helemaal af.

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”