StripKip

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: StripKip

Bericht door Henny » do 28 jul 2016 10:43

truste.gif maar goed slapen is ook wel heel belangrijk ......ziet er netjes uit ! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » do 28 jul 2016 19:19

In mijn post van 12 juni zie je de kale velgen van de wielen. Niet echt fraai maar dat heeft op dit moment niet veel prioriteit.
Mijn schoonvader dacht daar anders over en kwam met een setje wieldoppen aan zetten:

Afbeelding

Alleen dat witte dekseltje van de nieuwe elektra aansluiting valt wel uit de toon. Helaas kon ik niet zo gauw aan een zwarte of grijze komen.

Fiona B
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jun 2016 14:37

Re: StripKip

Bericht door Fiona B » vr 29 jul 2016 18:27

Dat ziet er een stuk beter uit!
Zijn ze er wel makkelijk af te halen?
Ik neem aan dat je de bandenspanning regelmatig moet controleren.
Leuk project en mooie kleurtjes.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » vr 29 jul 2016 21:03

@ Fiona B
Om de bandenspanning te meten moeten ze er even af. Stelt toch niet zoveel voor. Of er moeten een paar ventielverlengers op. Dan kunnen ze blijven zitten.

arnovariante

Re: StripKip

Bericht door arnovariante » vr 29 jul 2016 21:04

Bij elke wieldop steken de ventielen gewoon door de wieldop naar buiten en zijn dus gewoon bereikbaar.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » vr 29 jul 2016 21:06

@ arnovariante
Nee, dat gaat net niet. Je krijgt het dopje er net niet goed opgedraaid.

arnovariante

Re: StripKip

Bericht door arnovariante » vr 29 jul 2016 21:10

RE.gif
OK, dat zijn dan wel hele korte ventieltjes.
Of bijzondere doppen, nooit tegen gekomen dat de doppen een ventiel afdekken.
Lijkt me lastig, persoonlijk check ik de banden druk tijdens de reis bij elke stop.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » vr 29 jul 2016 21:30

@Arnovariante
Er zitten wel sparingen in de wieldoppen voor de ventielen maar het zijn velgen van een Opel Kadett. Zo'n auto heb ik ook gehad en daarbij had ik hetzelfde euvel, de ventielen liggen vrij diep. Dat had ik opgelost met ventielverlengers.
Met die Kadett heb ik een keer de betonrand bij een Franse Peage geschampt. Ventielverlenger kapot en band leeg. Dat was simpel op te lossen door de verlenger weg te gooien en de band gewoon op te pompen. Maar ik zie nog het gezicht van die Fransman bij de bandenservice die het maar gek vond dat je een lekke band op gaat pompen. Stomme Hollander. En ik kon hem niet duidelijk maken wat een ventielverlenger in het Frans is :lol:

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » vr 29 jul 2016 21:31

Dubbel
Laatst gewijzigd door Zappa op vr 29 jul 2016 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

arnovariante

Re: StripKip

Bericht door arnovariante » vr 29 jul 2016 21:32

RE.gif
Die klote Opels ook....

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » vr 29 jul 2016 21:34

Haha, ik heb nu een Opel Meriva. De Opels zijn de beste wagens die ik ooit gehad heb.

arnovariante

Re: StripKip

Bericht door arnovariante » vr 29 jul 2016 21:38

Nou, voor mij niet in ieder geval!
Zo'n Meriva heeft mij wel eens zeer positief verrast.
We lagen in Chalampe (vlakbij Freiburg), komt onze aflos met zo'n Meriva aan rijden.....
Wij gelijk allerlei vooroordelen van: moeten we daarmee dat hele . . . eind naar huis rijden?
boos.gif boos.gif
Maar dat viel dus heel erg mee!
Dat reed erg goed voor het formaat van de auto, goede stoelen, lekker rustig in de auto.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: StripKip

Bericht door Micky » vr 29 jul 2016 23:40

arnovariante schreef:Bij elke wieldop steken de ventielen gewoon door de wieldop naar buiten en zijn dus gewoon bereikbaar.
Toch soms anders dan verwacht, ik heb sinds 2 weken dus stalen ventielen, samen met de wat grotere doppen met druksensoren moet ik ook even de dremel over de doppen aaien, resultaat is dat het nu wel lukt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
mienventie
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 27 jun 2016 10:45

Re: StripKip

Bericht door mienventie » za 30 jul 2016 02:14

ik als vrouw die zich toch niet zo met de technische zaken bezig houdt sorry.gif, wil toch even kwijt dat het een hele mooie tent op wielen is geworden, complimenten aan de stylist(e), alles ziet er C forum6.gif heerlijk fris en vrolijk uit, nieuwe carriere misschien knipoog.gif
Bij ons thuis heeft mijn man de broek aan maar ik bepaal welke

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: StripKip

Bericht door fs1986 » za 30 jul 2016 02:50

arnovariante schreef:RE.gif
OK, dat zijn dan wel hele korte ventieltjes.
Of bijzondere doppen, nooit tegen gekomen dat de doppen een ventiel afdekken.
Onze caravan is destijds af fabriek geleverd met ventiel-verlengers, anders kom je echt onmogelijk bij de ventieldopjes zonder de wieldop eraf te trekken.

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: StripKip

Bericht door Monster900 » za 30 jul 2016 10:53

Je kunt ook lange ventielen laten plaatsen bij de bandenboer ;-)
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » za 30 jul 2016 16:02

@Monster900
Ja, dat was een beter idee, maar is nu een beetje te omslachtig.

Inmiddels het voordeel van een hefdak ontdekt. Hij past in de garage.

Afbeelding

Opa (Post Mortem) nog bedankt voor het uitgraven/uithakken van de smeerput. Die komt nu weer eens van pas. Scheelt een hoop gekruip onder de caravan. Nu kon ik op mijn gemak alle overtollige schroeven en beugels verwijderen. De uitdraaisteunen kon ik nu beter smeren. Bouten nagelopen. Oude gaten even een spuitje Tectyl gegeven. De remkabels opnieuw opgehangen en tot de conclusie gekomen dat het oudje nog best in een goede staat is.

O, een een verrassing, de binnenruit van het voorraam was een stukje los geraakt. Lastige klus. Eigenlijk zou het raam er helemaal uit moeten maar dat is vrij lastig. Bovendien is de binnenruit niet vlak meer. Daar waar die twee vignet-stickers zitten. Mogelijk zijn die stickers oorzaak van het te warm worden van de ruit of een van de vorige eigenaren is met een föhn in de weer geweest. Dus maar een sliert transparante Polymax er tussen gespoten en het moet maar even zo.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: StripKip

Bericht door Wim Corduwener » za 30 jul 2016 17:13

Ziet er allemaal mooi uit.
Onze vorige KIP was wat hoger en paste nèt niet in de garage. Misschien wat omslachtig, maar toen heb ik van te sloop twee thuiskomertjes van een VW Golf geregeld voor weinig. Toen ik die eronder zette paste het allemaal precies. Tsja, je moet toch wat.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » zo 31 jul 2016 20:49

D-day minus 12

We hebben de luifel en voortent tevoorschijn gehaald. Eens kijken of we hier iets mee kunnen.

Afbeelding

De luifel is nog ok, maar eigenlijk is het al meer dan we voor ogen hadden. Een simpel luifeltje voor boven de deur met een dichte zijkant zou al voldoende zijn. Er ontbreekt een haak aan het lage deel van de luifel. De buisdikte is 26mm ipv 25mm wat gangbaarder is. Dat wordt dus freubelen. Er staat verder geen merk op dus geen idee of deze origineel was. Hij past wel goed. Maar we gaan even kijken voor een simpeler afdakje.

Afbeelding

KIP / van der Horn. Dat zal de originele voortent zijn geweest. Er zit ook nog een binnententje bij en hij ziet er nog goed uit, maar we laten hem toch thuis.

Gebruikersavatar
margrietvo
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 2 mei 2016 09:45
Locatie: Wildervank
Contacteer:

Re: StripKip

Bericht door margrietvo » zo 31 jul 2016 23:25

Mooi project om te volgen. Jullie maken er iets moois van :)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Fendt 490 TKM Saphir (2005)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: StripKip

Bericht door RichTrip » ma 1 aug 2016 10:08

Mijn Kip Van der Horn aluminium frame was ook 26mm :( Moest met een dremel aan de slag om de 25mm Power Grips te monteren om van die vleugelmoeren verlost te zijn.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Volvodriver

Re: StripKip

Bericht door Volvodriver » ma 1 aug 2016 10:37

Ik ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat.

Overigens zou ik de tent eens netjes opzetten en dan verkopen. Een echte Van der Horn is redelijk gewild.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » ma 1 aug 2016 19:22

@Volvodriver
We hebben nog geen idee of we de voortent ooit zullen gebruiken. We hebben ruim 30 jaar kampeer ervaring maar niet met een caravan. De maiden trip start eind volgende week. We hebben juist voor een caravan gekozen om snel in te kunnen pakken en zonder al te veel voorbereidingen weg te kunnen rijden. Een luifeltje is al voldoende. Dus de voortent krijgt een mooi droog plekje op zolder. Wie weet gaan we toch een keer overstag.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » ma 1 aug 2016 19:24

RE.gif
Ik ben ook benieuwd naar het eindreslutaat knipoog.gif

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » ma 1 aug 2016 22:31

Geduld, we wachten momenteel op de matrassen. Dan kan het bed afgemaakt worden. Gordijnen kunnen dan opgehangen worden. En dan is het interieur klaar. Nog wat kitwerk bij een dakrand, het voorraam nog een keer kitten. Nieuwe stekkers aan een extra verlengsnoer. En dan nog wat kleine klusjes.
Dan de basisbagage er in, proefrit maken en op de weegbrug zetten.

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”