StripKip

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » zo 7 aug 2016 14:47

D-Day minus 5

Het interieur is klaar. Dus maar even een rondleiding. Denk aan het opstapje en stoot je hoofd niet ;-)

Afbeelding

De gordijnen zijn klaar en het werd ook tijd voor een nieuw servies. Het geschilderde tafelblaadje is niet zo'n succes want de verf krast erg makkelijk. Maar dat wordt een winterklusje. Het zal deze vakantie wel overleven.

Afbeelding

Het keukenblokje staat op zijn plaats maar zoals gezegd, alleen tijdens de rit. Hij staat vast met grendels. Op de camping gaat die als eerste naar buiten en krijgt een plaatsje onder de luifel. De wasbakjes zijn gevuld met alle keukenspullen.

Afbeelding

Onder het bed is ruimte voor de kledingtassen, koelbox en een krat met de rest van de kampeerspullen. Verder onder het bed, en dus alleen van buitenaf bereikbaar liggen de tafel, stoelen en luifel.

Afbeelding

De bedstee. Boven het bed hangen twee opbergnetjes van de Ikea.

Afbeelding

Nu nog een proefrit en een bezoek aan de weegbrug.


Wat heeft alles nu gekost?

De caravan was € 1500,00
De keuring, banden, remschoenen en nieuwe koppeling was € 600,00
We hebben voor € 900 vertimmerd en geschilderd.
De nieuwe bedden, beddegoed, koelbox en diverse caravanspul kwam op € 1500,00

Totaal dus € 4500,00

Je kunt je natuurlijk afvragen of je zoveel geld uit moet geven voor een caravan die uiteindelijk al 30 jaar oud is. Het is beslist flink duurder dan onze tentvakanties. En het kamperen zelf wordt ook duurder aan brandstof, tol, elektra en onderhoud. Maar het feit dat de caravan reisklaar onder handbereik staat maakt een hoop goed. Een weekendje met de tent doe je niet zo gauw en met de caravan wel.

Vrijdag gaan we op pad. We zijn heel erg benieuwd.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: StripKip

Bericht door Henny » zo 7 aug 2016 15:09

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif aflower.gif dat verdient een bloemetje aflower.gif

Wat een werk maar wat een plezier zullen jullie ervan hebben. Goeie tip die hangnetjes van Ikea! thumbup.gif

Veel caravan plezier! caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
BdeB
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 6 apr 2016 10:49

Re: StripKip

Bericht door BdeB » zo 7 aug 2016 15:28

Ziet er netjes uit, mooi!
En nu; genieten... ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
*** Volvo XC90 2.4 D5 163pk <-- Knaus Südwind 500 FSD ***

RST-Smurf
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 25 jul 2016 14:01

Re: StripKip

Bericht door RST-Smurf » zo 7 aug 2016 15:51

Dat is flink opgeknapt. Respect voor al het werk.
Misschien wel veel geld , maar deze is dan wel naar jullie wens. Een andere caravan had je ook aangepast.
Maar dat gaspitje , staat die ook vast ? Anders zal die wel wat gaan schuiven tijdens het rijden.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: StripKip

Bericht door Wim Corduwener » zo 7 aug 2016 19:22

Ik denk dat deze caravan een stijlvol tweede leven heeft gekregen. KIP-caravans zijn keihard en voor het bedrag dat jullie hebben uitgegeven heb je feitelijk een compleet gereviseerde -en dus nieuwe- caravan en ook eens nog geheel naar jullie eigen smaak. Persoonlijk vind ik die vloer voor zo’n betrekkelijk kleine ruimte wel wat heftig, maar het is jullie smaak.
Succes!
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » zo 7 aug 2016 20:17

@ RST-Smurf
Het kookplaatje staat inderdaad vast. Die plastic voetjes waren van onderaf vastgeschroefd. Die heb ik los gehaald en door het bovenblad met langere schroeven weer vastgezet.

@Wim Corduwener
Het vloertje is inderdaad vrij heftig maar door de groothoeklens waarmee alles gefotografeerd is lijkt het meer dan het is. Uiteindelijk is er maar een klein stukje vloer overgebleven. Het is daarom een echte tweepersoons mooiweer caravan.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: StripKip

Bericht door Micky » zo 7 aug 2016 20:58

Wat een frisse caravan, heel erg netjes geworden, heel veel plezier ermee nu thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Fiona B
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jun 2016 14:37

Re: StripKip

Bericht door Fiona B » zo 7 aug 2016 21:27

Ohhh, wauw. Dat ziet er goed uit!
Gedurfd serviesje. Leuk dat roze accent!
[aschrik.gif] Het is wel een rijdende slaapkamer [aschrik.gif]

Volvodriver

Re: StripKip

Bericht door Volvodriver » ma 8 aug 2016 09:44

Heel netjes geworden. Echt een luxe rijdend bed. Mooi gedaan. thumbup.gif

Misschien nu de buitenkant nog opfrissen?

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: StripKip

Bericht door Theo de Man » ma 8 aug 2016 12:45

Een mooie strak en licht interieur, puik stukje werk hoor daar kun je trots op zijn.
En de kosten ~~~~ achja bij een 2ehands is er altijd wel iets wat je niet aanstaat en je dan wilt veranderen maar dat kost minder dan een nieuwe en voor wat je bespaart daar kun je heel wat keer vakantie van bekostigen toch? knipoog.gif .
Geniet ervan caravan.gif
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: StripKip

Bericht door deusjevo » ma 8 aug 2016 12:52

Even een vraagje, slapen nu nu met je hoofdeind onder het raam?
Is het niet praktischer andersom te slapen of kom je dan in de war met het keukenblokje bij je hoofd?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » ma 8 aug 2016 13:30

@Volvodriver
De buitenkant, tsja, ik weet het niet. Als je de kip van Blefke ziet is dat natuurlijk prachtig maar dat jaren 80 streepjesdecor heeft ook wel wat.

@deusjevo.
We kunnen met het hoofd naar het raam slapen. Het gaat net met de schuinte en de gordijntjes. Bovendien is het bed 220cm lang en die ruimte heb ik zelf wel nodig maar mijn vrouw heeft alle ruimte. Als je wakker wordt kun je lekker naar buiten loeren :-)

Vandaag de proefrit gemaakt en op de weegbrug gezet. De auto was vrijwel leeg en was inclusief bestuurder, ik dus.
De vier wielen wogen 1500kg
De zes wielen wogen 2080kg
De twee wielen wogen 580kg.
Met een kogeldruk van 65kg komt de caravan totaal op 645kg. Dat is ruim onder de toegestane 850kg. De kogeldruk is een compromis. Op het typeplaatje van de caravan staat 75kg, maar mijn trekhaak mag maar 60kg hebben. Het is een Opel Meriva met afneembare trekhaak. De 65kg lijkt me dan acceptabel.
Er komt nog wat bagage bij zoals kleding maar dat komt hoofdzakelijk in de auto.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: StripKip

Bericht door Wim Corduwener » ma 8 aug 2016 13:52

Zappa schreef:De buitenkant, tsja, ik weet het niet. Als je de kip van Blefke ziet is dat natuurlijk prachtig maar dat jaren 80 streepjesdecor heeft ook wel wat.
De buitenkant van deze refurbished caravan is natuurlijk wel heel erg typisch KIP. En dat is meteen ook het leuke van KIP-caravans: de uitgesproken gestroomlijnde vorm herken je al op honderden meters afstand. Als typische KIP-caravanner zeg ik: laat ’m zo, niks meer aan doen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Fiona B
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jun 2016 14:37

Re: StripKip

Bericht door Fiona B » ma 8 aug 2016 14:21

Mooie gewichten!
Ik zeg: daar kan op de heenweg een mud aardappelen bij en op de terugweg veel dozen wijn!

Volvodriver

Re: StripKip

Bericht door Volvodriver » ma 8 aug 2016 15:42

Persoonlijk zou ik het ook zo laten hoor. Maar je bent zo bezig geweest dat het een mogelijkheid zou kunnen zijn.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: StripKip

Bericht door karelV » ma 8 aug 2016 16:24

Keurig gedaan, kan niet anders zeggen.
Nu nog het bed opschudden en klaar is kees (Zappa) mrgreen.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: StripKip

Bericht door Wim Corduwener » ma 8 aug 2016 16:49

Volvodriver schreef:Persoonlijk zou ik het ook zo laten hoor. Maar je bent zo bezig geweest dat het een mogelijkheid zou kunnen zijn.
Als je zo bezig bent dan zit je in een soort situatie dat je niet meer weet wat je nog meer moet doen. En weet je? Pas als je met dat ding op stap bent geweest, dan weet je pas wat je tóch nog wilt veranderen of aanvullen.
Volgens mij is-ie klaar voor de reis; niks meer aan doen!
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » wo 10 aug 2016 22:32

De vakantie staat voor de deur. Morgen de auto reisklaar maken, de Kip aankoppelen en vrijdag op reis naar La France. Plan is Normandië maar het ook ehhh, ergens anders zijn. Vooral daar waar de zon schijnt.

We (Fiona B loopt een beetje te trollen in dit topic, maar bij deze is ze ontmaskerd als mijn wederhelft :lol: ) willen iedereen bedanken voor het meelezen, de tips, de vraagtekens en de adviezen. We weten zeker dat we onze tent zullen missen maar zeer waarschijnlijk zal de Kip een hoop goed maken.

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: StripKip

Bericht door Robert » wo 10 aug 2016 22:56

Hele fijne vakantie toe gewenst en succes met jullie Kipje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Volvodriver

Re: StripKip

Bericht door Volvodriver » do 11 aug 2016 11:26

Zappa en Fiona B (ik had al een vermoeden cool.gif ) een heel fijne vakantie toegewenst.

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: StripKip

Bericht door Avdp » do 11 aug 2016 12:30

Mooi geworden.

Ga zelf ook met een soortgelijk project beginnen.
Alleen dan als basis een beyerland vitesse 350/2

Nu is mijn vraag.
Hoe heb jij het bestaande gelamineerde "hout" van bijvoorbeeld de bankjes geverfd?
Ik laat namelijk 1 kast en toiletombouw staan en die moeten wit.
Ook moet het plafond en wanden geverfd.

Zie je dit als topic vervuiling. Dan wis ik dit bericht weer :-)
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » do 11 aug 2016 13:00

@Avdp
Vragen mag natuurlijk altijd.
Alles is geschilderd met universele grondverf van Flexa voor hout en kunststof op waterbasis. Daarna in 1 laag afgelakt met Flexa zijdeglans op waterbasis. Fijne verf om mee te werken en snel droog zonder plakkerig te worden.
Wel alles schoon gemaakt met stMarc verfreiniger en geschuurd.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Het lijkt wel snel te beschadigen maar de verf moet nog verder uitharden.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » do 11 aug 2016 13:24

Voor kunststof etc zou altijd allgrund gebruiken.
Iets duurder maar veel sterker.
Stmarc is wel goed om te ontvetten.
Blefke

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: StripKip

Bericht door Avdp » do 11 aug 2016 13:26

Plafond en wanden met dezelfde methode?

Ik maak terzijner tijd ook wel een topic met foto's etc wat betrefd de voortgang.

Nu eerst zoveel mogelijk info verzamelen mrgreen.gif
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » do 11 aug 2016 14:03

Als het plafond van een kunststof laag is voorzien zou ik zeker een goede primer gebruiken.
Allgrund is gewoon 1 van de beste primers.
Kost iets meer en Super hechting.

Ik gebruik af en toe ook wel eens dhz producten, maar kan niet tippen aan het professionele spul.


Blefke

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”