constructam omgebouwd

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: constructam omgebouwd

Bericht door PD » za 26 dec 2015 22:58

mrgreen.gif we dwalen af...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Michel1975 » za 26 dec 2015 23:07

Nou een lekkere voluto. [kersthaphop.gif]
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Micky » zo 27 dec 2015 01:18

Pfff alsof dit alleen met kerst kan, dit zou het hele jaar mogelijk moeten zijn..... overigens sluit ik me volledig bij mivis aan en zuur is het pas als een echt Oldtimer object om zeep geholpen wordt, maar helaas zullen doorgaans alleen oldtimer liefhebbers dit echt snappen....

En Chris thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Mieke
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 13 nov 2015 17:42
Locatie: Land van de frietjes

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Mieke » zo 27 dec 2015 11:07

Buiten de curryworsten heb ik mooie jeugd, andere herinneringen aan Constructam.
Graag nog enkele mooie Belgische vlagjes naast de Nederlanse dan [kersthaphop.gif] om het plaatje echt af te maken.
Knap gedaan moet ik toegeven!
Baat je de keet zelf uit?

corne
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 23:42

Re: constructam omgebouwd

Bericht door corne » zo 27 dec 2015 11:20

Dank u . Ja ik baat hem zelf uit markten en feesten en partijen

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: constructam omgebouwd

Bericht door deusjevo » zo 27 dec 2015 11:39

Leuk hoor, goede verkopen toegewenst [kerstduim.gif]

Voor de puristen, dit is wat mij betreft geen "echte" Constructam maar een "new generation" uit de Chateau caravan fabriek.
Zoiets als de huidige Mini of de New Beetle.
Geen erfgoed dus. [kerstknipoog.gif]
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

constructam omgebouwd

Bericht door Jan van Vijven » zo 27 dec 2015 11:48

Leuk man, is die veel zwaarder geworden met die frituur erin?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

corne
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 23:42

Re: constructam omgebouwd

Bericht door corne » zo 27 dec 2015 11:55

Nee hoor is een bakplaat hij is heerlijk in balans ;) er is ook veel uitgesloopt

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Ab » zo 27 dec 2015 11:55

Heel leuk inderdaad.
Kortgeleden zag ik in Maastricht iets dergelijks.
Een heel oud Hanomag vrachtwagentje omgebouwd tot currywurst fabriek. Met bijbehorende caravan waar patat werd gebakken.
In Veenendaal stond een oude Kip die volledig was opgeleukt, waar heel lekkere gerechtjes uit kwamen.
Ook zelf gebouwd door de kok.
Ik heb veel respect voor mensen die dit soort projecten doen en vervolgens na heel veel werk met hun wagentje hard werkend hun brood proberen te verdienen.
Meestal op dagen dat iedereen anders vrij heeft..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Micky » zo 27 dec 2015 12:01

deusjevo schreef:Leuk hoor, goede verkopen toegewenst [kerstduim.gif]

Voor de puristen, dit is wat mij betreft geen "echte" Constructam maar een "new generation" uit de Chateau caravan fabriek.
Zoiets als de huidige Mini of de New Beetle.
Geen erfgoed dus. [kerstknipoog.gif]
Helemaal waar mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: constructam omgebouwd

Bericht door blefke » zo 27 dec 2015 12:07

RE.gif
Ab je was me net voor [kerstknipoog.gif]
Je bedoelt deze
http://www.wurst-co.com
Deze wagen hebben ze enkele jaren geleden laten bouwen.

Wat betreft de construcdam, inderdaad zoals deusjevo aangeeft de caravan is van de nieuwe generatie, was het een oudje geweest zou ik het zeer jammer hebben gevonden.
Maar leuk gemaakt en ziet weer even anders uit tussen al die marktkramen [kerstduim.gif]

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: constructam omgebouwd

Bericht door PD » zo 27 dec 2015 12:29

micky schreef:maar helaas zullen doorgaans alleen oldtimer liefhebbers dit echt snappen...
Heeft absoluut niets met "snappen" te maken omdat het geen logica betreft maar slechts een subjectieve emotie knipoog.gif en ook dat is prima mrgreen.gif Ieder zijn ding...

Van mij mag het omgebouwd worden tot iets nuttigs, zoals hier het geval is thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Ab » zo 27 dec 2015 12:37

De currywurst uit dat Hanomagje smaakte prima. [kerstduim.gif]
We kwamen terug van een lang weekendje Ardennen.
Daarna nog een middagje Maastricht onveilig gemaakt... [kerstproost.gif]
Wat maakt het uit waarvoor je een gerestaureerde oldtimer gebruikt overigens?
Beter gebruiken en in goede staat houden dan weg laten rotten toch?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Micky » zo 27 dec 2015 12:42

PremiumDiscovery schreef:
micky schreef:maar helaas zullen doorgaans alleen oldtimer liefhebbers dit echt snappen...
Heeft absoluut niets met "snappen" te maken omdat het geen logica betreft maar slechts een subjectieve emotie knipoog.gif en ook dat is prima mrgreen.gif Ieder zijn ding...

Van mij mag het omgebouwd worden tot iets nuttigs, zoals hier het geval is thumbup.gif

Dat bedoel ik dus, als je geen oldtimer liefhebber bent "snap" je dit dus niet en dat blijkt uit je opmerking mrgreen.gif

overigens gaat het hier dus niet eens over een oldtimer [kersthuilen.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: constructam omgebouwd

Bericht door troapel » zo 27 dec 2015 13:14

Als het geen oldtimer is, dan is deze discussie dus ook overbodig. En dat is ie sowieso. Volgens mij is de eigenaar altijd nog vrij om te beslissen wat hij met zijn eigendom gaat doen..
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Micky » zo 27 dec 2015 13:28

RE.gif

Waarom discuseer je nu mee dan scratch.gif awhoea.gif awhoea.gif

Zonder gekheid, je hebt helemaal gelijk hoor thumbup.gif

Edit, het is trouwens wel gewoon een oldtimer hoor, maar niet van de eerste jaren, toch is deze gewoon ouder dan 25 jaar net als dat mijn Kip ook een Oldtimer is.
hier een leuke link naar deze modellen: http://www.bocc.be/FOTOSLEDEN/construct ... tam-ng.php
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: constructam omgebouwd

Bericht door troapel » zo 27 dec 2015 13:35

Omdat ik dat gezeur niet terrecht vindt. TS laat hier trots zijn creatie zien en wordt eigenlijk negatief neergezet en dat vind ik niet terrecht. Volgens mij hebben we net in een ander topic een hele discussie gehad over verdraagzaamheid. Dat lijkt hier ver te zoeken helaas...
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: constructam omgebouwd

Bericht door blefke » zo 27 dec 2015 13:43

Ab schreef:De currywurst uit dat Hanomagje smaakte prima. [kerstduim.gif] Die worsten zijn inderdaad erg lekker, die krijgen ze uit duitsland
Daarna nog een middagje Maastricht onveilig gemaakt... [kerstproost.gif] Ik heb er niks van gemerkt [kerstknipoog.gif]
Wat maakt het uit waarvoor je een gerestaureerde oldtimer gebruikt overigens?
Beter gebruiken en in goede staat houden dan weg laten rotten toch?
Dat klopt ook wel, maar een oude constructam of een eriba vind ik erg mooi en zie ze graag gerestaureerd op de camping staan.
Maar heb er verder geen problemen mee als iemand er een verkoopkraam van maakt
Heb een paar jaar geleden, zelf ook zo'n kar willen maken.
Maar dan met zo'n vespa karretje.


Greetz,
blefke

AnitaEriba
Berichten: 18
Lid geworden op: di 7 jul 2015 18:13

Re: constructam omgebouwd

Bericht door AnitaEriba » zo 27 dec 2015 17:35

Vandaag gezien in Den Bosch. Zag er leuk uit!
Geniet van elke dag!

Gebruikersavatar
mivis
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 1 jul 2012 15:26
Locatie: belgië - Vlaams-brabant

Re: constructam omgebouwd

Bericht door mivis » zo 27 dec 2015 21:19

sorry.gif dat ik mijn mening gaf maar als oldtimerliefhebber vind ik het gewoon jammer dat vrij unieke caravans omgebouwd worden tot marktkramen waardoor deze als caravan onherroepelijk verloren gaan. Ik wens TS overigens alle succes met zijn mooi project.

Volvodriver

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Volvodriver » zo 27 dec 2015 22:00

RE.gif
Ook ik ben oldtimer liefhebber, ook ik ben geen voorstander van al te rigoreuze verbouwingen van unieke exemplaren. Maar voor een dergelijke constructam NG ben ik allang blij dat er een nuttige bestemming voor gevonden wordt met het karakteristieke uiterlijk. Voor een oorspronkelijke Constructam Comet of Coral ligt dat iets anders hoewel ook daar wat mij betreft ver gegaan mag worden als het unieke uiterlijk maar niet te veel geweld aangedaan wordt.

Voorbeeld uit de autowereld: Een vriend van mij heeft een Volvo Amazon. Daar rijdt hij ralley's mee. Die auto is totaal niet origineel meer, interieur, motor, wielophanging etc. Maar hij ziet er nog altijd ui als een Amazon uit 1965, en één van de mooiste van Nederland vind ik persoonlijk. Maar hij wordt met de nek aangekeken door puristen. Dat terwijl de wagen beter is dan toen ie uit de fabriek kwam en gebruikt wordt waar ie voor bedoeld is, namelijk kilometers maken.
Ik kan daar echt wel mee leven. Ook met het ombouwen van een 6 volt auto naar een 12 volt auto bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Michel1975 » zo 27 dec 2015 22:08

Aan de andere kant anders was de desbetreffende Constructam waarschijnlijk door de shredder gegaan. Dus ook mooi dat het een tweede leven krijgt. Ik snap wel dat iemand hem liever origineel ziet maar zoveel mensen zoveel wensen.

Daarnaast wanneer is iemand een liefhebber? Ik rijd voornamelijk youngtimer/oldtimers. Mercedes w108, w126, w124, w140, Range Rover classic en ben al jaren op zoek naar een goede SMV voor erbij. Maakt me dat een grotere liefhebber dan PD? Neuh denk het niet. Hoeft ook geen strijd te zijn wie meer dan de ander. Dat laat ik lekker over aan de kleinere generatie Michel mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Michel1975 op zo 27 dec 2015 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Volvodriver

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Volvodriver » zo 27 dec 2015 22:14

RE.gif
Oe, een SMV wil ik ook wel. Wij zijn gek van het uiterlijk. Maar als die er ooit komt zal het interieur toch echt aangepast gaan worden aan onze behoeften. Met name op slaapgebied.
Dus daar zal zeer zeker aan de "originaliteit" gerommeld gaan worden.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op zo 27 dec 2015 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: constructam omgebouwd

Bericht door troapel » zo 27 dec 2015 22:20

Normaal ben ik ook voor orginaliteit hoor. Helemaal met auto's. Geen uitbouw, verlaging of spoilers. Zelf geen niet-automerk velgen. Dus onder een Renault horen Renault-velgen en niet van bijvoorbeeld BBS.

Caravan is toch anders. Wie heeft hier een caravan nog compleet orgineel zoals hij uit de fabriek komt? Er zijn 5000 leden toch? Dan zullen we die caravans waarschijnlijk op 1 hand kunnen tellen.

Een caravan wordt sowieso weer aangepast naar de wensen van de eigenaar. En dat is ook logisch. In een caravan 'leef' je. Een auto niet echt.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: constructam omgebouwd

Bericht door Micky » zo 27 dec 2015 23:54

RE.gif

Ik, alleen de wieldoppen zijn niet meer te vinden, dus daar zitten anderen op, maar gordijnen bekleding enz. enz. allemaal origineel mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”