Klusjes in de Caravelair

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Klusjes in de Caravelair

Bericht door MarcoC » za 13 mei 2017 17:32

De keuring is inderdaad vrij simpel, en het gewicht is aangekoppeld gemeten.
Politie was erbij om de gewichtsmeting uit te voeren, rij en kentekenbewijs van zowel auto als caravan werden gecheckt.
Voor de gewicht meting moest ik met de caravan van die losse weegplaten oprijden, 1 onder elk wiel. Ik vind de verdeling tussen links en recht heel netjes van mijzelf mrgreen.gif
Daarna werd de verlichting gecontroleerd en de koppeling is ook gecontroleerd, of alles op de juist manier was aangekoppeld.

Daarna ging het caravanbedrijf zijn check doen. Aarde werd gemeten, vochtmeting, gas afpersen, dot code en staat van de banden, en de caravan ging d.m.v. 2 garagekrikken de lucht in. Ze kropen er ook onder om het chassis te controleren.
Werd nog op mijn vingers getikt omdat ik de gasfles al aangesloten had.... er zijn dus landen, o.a. Duitsland, waar je een boete kan krijgen als je de gasfles in de dissel al aangekoppeld hebt op de drukregelaar. Dat wist ik dus niet. In Nederland, België en Frankrijk wordt je niet bekeurd en is het ook niet verboden, maar het wordt wel afgeraden.
Het is namelijk de bedoeling dat je de gasfles snel moet kunnen verwijderen in geval van een ongeluk of noodtoestand.... :oops: zo werd het mij uitgelegd.... wel logisch eigenlijk als je erover nadenkt stom.gif

Het gewicht van de caravan vind ik heel netjes, te bedenken dat ik hem (op de kleding na) vakantie klaar had ingericht mrgreen.gif
Alleen was ik nog vergeten de 2 luifels en de vloerbedekking eruit te halen, dat scheelt alweer ca 20 kg, dus heb voor de grote vakantie ongeveer 50kg aan kleding mee te nemen..... moet lukken dacht ik blij.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Klusjes in de Caravelair

Bericht door Stigter » za 13 mei 2017 18:42

Boodschappen maar in de auto laden dan


Sent from my iPhone using Tapatalk
Groet Arnold

Volvodriver

Re: Klusjes in de Caravelair

Bericht door Volvodriver » za 13 mei 2017 22:08

RE.gif
Die neemt ie niet mee. Maar koopt ie ( zoals het hoort) op de plaats van bestemming . whistle.gif whistle.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Klusjes in de Caravelair

Bericht door Chris » za 13 mei 2017 22:13

RE.gif

Nee, Stigter wil graag de piepers van thuis mee... kan ook makkelijk in zijn combi.. awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Klusjes in de Caravelair

Bericht door MarcoC » za 13 mei 2017 22:19

Wij nemen alleen een klein voorraadje mee voor de eerst 2 tot 3 dagen (incl. reisdagen) en een paar dingen die je terplekke niet kan kopen.
Maar dat vervoeren we altijd in de auto..... dus.... gaat helemaal goedkomen thumbup.gif mrgreen.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Klusjes in de Caravelair

Bericht door Hans 555 » za 13 mei 2017 22:41

Nu je het omschrijft werd er dus toch wel veel meer gedaan dan het briefje deed vermoeden. Dat van die gasfles wist ik dus ook niet. Vwb de weging is het logisch, onderweg bij een politiecontrole word de caravan ook zo gewogen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Klusjes in de Caravelair

Bericht door djanssen » zo 14 mei 2017 00:59

Dat van die gasfles is inderdaad een om te onthouden! Zijn je remmen en lagers ook gecontroleerd?
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Klusjes in de Caravelair

Bericht door MarcoC » zo 14 mei 2017 01:02

RE.gif
Werking van de remmen wel, d.m.v. een korte noodstop. Lagers zijn op gehoord getest, de caravan was opgekrikt en zag ze de wielen laten ronddraaien.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”