Kip kompakt 300KK

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Amber » do 15 mar 2012 15:01

Peter, mooi thumbup.gif
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » za 17 mar 2012 19:47

Vandaag toch weer hard gewerkt aan de Kip. De kleerkast en de kastjes boven de tafel zijn nu volledig klaar. Verder heb ik het keukenblokje afgebroken, en de wanden erachter netjes geschilderd. De leidingen voor gas, elektra en water netjes gelegd. Daarna de opbouw van de nieuwe kast begonnen. Momenteel ziet het er goed uit. Ik hoop morgenavond bijna klaar te zijn, foto's volgen dan uiteraard. We trekken met het paasweekend een vijftal dagen naar Zeeland, dan moet de Kip weer in topconditie verkeren! blij.gif

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » di 27 mar 2012 21:12

De laatste weekends echt stevig geklust aan de Kip. Het keukenmeubel werd verwijderd en vervangen door een fris nieuw exemplaar. We hebben het ook iets hoger gemaakt, de vrouw vindt dit handiger en bovendien kan de besteklade nu over de gehele breedte van de kast worden gemaakt. Een beetje extra ruimte is altijd meegenomen in de kompakt. Zaterdag is hij wel volledig klaar en zal ik foto's nemen, nog even geduld dus.... blij.gif

DRB

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door DRB » di 27 mar 2012 22:00

Laat ons maar wachten op die foto's!! boos.gif

Nu wil ik foto's......ik ben gek op projectjes en hoe het allemaal gefixt wordt. whistle.gif

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » zo 1 apr 2012 18:07

Ja .....hier zijn ze dan...de foto's! Ik heb nog een aantal dingen moeten afmaken. Er zijn nog wat schoonheidsfoutjes, en enkele kleine dingen moeten nog gebeuren. Maar, dat zal voor na het paasweekend zijn. Vanaf woensdag eerst genieten van enkele dagen vakantie en genieten van het kamperen en de fiets. Hopelijk zet het lekkere weer nog even door.

Afbeelding

Afbeelding

Het frontje van de ijskast moet nog in het oranje komen....na pasen dan knipoog.gif

Afbeelding

Op de plaats van de scart kabel moet nog een kleine flatscreen tv komen.

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » zo 1 apr 2012 18:45

Complimenten hoor, het ziet er heel leuk en gezellig uit, knap gemaakt allemaal.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Gebruikersavatar
2lions
Berichten: 354
Lid geworden op: di 2 aug 2011 15:40

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door 2lions » zo 1 apr 2012 20:27

Peter dat ziet er geweldig uit, vooral de oranje kleuren doen het erg goed.
Het keukenblok is inderdaad zo te zien een stuk hoger dan de standaard keuken, hoe ben je daar aan gekomen?
Op de bijeenkomst moeten we het maar eens ´´ live ´´ aanschouwen.

henk
Ducato buscamper.
http://buscamper2lions.blogspot.nl/

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » zo 1 apr 2012 20:52

Ja, mijn vrouw vond het originele aanrecht best wel laag. Het maken van een hoger aanrecht geeft natuurlijk meer opbergruimte en de mogelijkheid om een lade te maken over de gehele breedte. We hebben nu dus een ruime kast voor borden, potten en pannen. Bovendien een brede lade waar bestek, snijplankjes, soeplepel enz weg te bergen zijn. ik heb ineens een nieuw waterkraantje voorzien, zodat dit ook weer netjes is.

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » zo 1 apr 2012 20:59

Peter, hoe kom je aan die leuke hondenknoppen op de deurtjes en de lades, staat echt leuk.

Zijn dit teckelafbeeldingen en waar heb je die gekocht, zie ze eigenlijk net pas toen ik nog eventjes langer naar je mooie verbouwing zat te kijkeb.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Amber » zo 1 apr 2012 21:10

Mooooooooooi.
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » zo 1 apr 2012 21:17

Trendy schreef:Peter, hoe kom je aan die leuke hondenknoppen op de deurtjes en de lades, staat echt leuk.

Zijn dit teckelafbeeldingen en waar heb je die gekocht, zie ze eigenlijk net pas toen ik nog eventjes langer naar je mooie verbouwing zat te kijkeb.
Het zijn niet echt Teckel afbeeldingen. Maar wel leuke hondjes. Niet echt moeilijk te vinden, worden hier verkocht in enkele doe-het-zelf zaken.

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » zo 1 apr 2012 21:54

Bedankt voor je snelle antwoord, zal er wel eens opletten in de winkel, niet voor de caravan maar voor hier thuis.

Wij hebben die indrukknoppen in de caravan en die bevallen nog prima, maar voor thuis op een ladenkastje.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Thei Luijten » zo 1 apr 2012 22:04

Petje afffff!
Groet,
Thei

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door blefke » zo 1 apr 2012 22:36

Peter de komplimenten thumbup.gif
Je hebt er werk van gemaakt, geweldig om te zien.

Even een vraag je over de tv aansluiting...
Heb je satteliet bij,of kijk je dvd!
Ik wil ook een tv meenemen, heb nog een oude flatscreen die hier prima voor geschikt zou kunnen zijn.

20-4 kom ik buurten, drinken we een goede pint..

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Micky » zo 1 apr 2012 22:59

Mooi hoor! ziet er echt heel strak uit!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » ma 2 apr 2012 19:40

Ja Blef, dat heb je goed gezien. We kijken steeds tv via sateliet. Al van een 10 jaar geleden hadden we een satelietantenne op onze camper, vandaar dat we ook thuis via sat naar tv kijken en we hebben dus een kaart en abonnement voor de vlaamse zenders. We wilden eigenlijk geen tv meer in de caravan, maar om sport (ronde van vlaanderen, de tour, ook formule 1 en tijdens de winter het veldrijden) te kunnen volgen ga ik toch maar een tv-tje monteren.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door blefke » ma 2 apr 2012 21:07

Sateliet zou ik ook wel willen, maarhoor daar even veel goede als slechte verhalen over.
Wij gaan dit jaar Weer naar Kroatie en metname daar zou de ontvangst slechter zijn......
Als ik voor een paar weekjes een abbonement moet afsluiten, is dat ook wel erg jammer van het geld.


Hopelijk dit weekend mooi weer, ga we wellicht even naar Brugge, om je weet wel :wink:
Greetz,
Blefke

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » ma 9 apr 2012 16:05

We zijn net terug van een lang weekend Wolphaartsdijk. Daar hebben we onze favoriete camping gevonden, lekker dichtbij, zeer netjes sanitair en vlakbij natuur en water. Onze nieuwe inrichting is super bevallen, onze verwarming is gewoon TOP. We hadden ook een nieuwe flatscreen tv mee en hebben dus volledig LIVE...jaaaa....onze Tom Boonen zien winnen. Het weer was niet zoals vorig jaar, maar eigenlijk was het de hele tijd droog, dus we klagen niet. We zijn gewoon apetrots op onze Kip, en dit is voor mij het ideale kampeermiddel; Alleen blijft de droom om er ooit nog eens een Landrover Defender voor te spannen, maar best eerst nog wat sparen... haphop.gif

Nog een paar mooie foto's.....

Afbeelding

Uiteraard genoten van lekkere zeeuwse mosselen! blij.gif

Afbeelding

En nog eentje van het interieur, maar nu met zonneschijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » ma 9 apr 2012 17:31

Heerlijk genoeten dus van je dagen en het weer viel ook best wel mee, maar is vaker aan d ekust.

Ook Parijs - Roubaix gezien, geweldig die Tom, fantastisch gedaan.

Landrover Defender hebben wij 13 jaar gehad, nieuw gekocht en tot onze grote spijt weggedaan, niet om de auto, maar mijn man heeft 2 versleten rugwervels en kon er geen wiel meer afkrijgen, dus helaas, heel veel plezier van gehad en kilometers mee gemaakt tot aan de Noordkaap aan toe, echt geweldige auto.

Nu dus de Pajero Panine, ook een vierwieldrive maar wielen zijn wat kleiner en handzamer allemaal voor hem, rijdt ook geweldig deze auto, vierwieldrive is instelbaar hiervan, dus niet permanent, was met de Defender wel, daar hebben wij in Noorwegen aan de kust mee over van die grote rotsen gereden, rustig aan natuurlijk, fantastische ervaring was dat.

Kleur was donkergroen net al de Echte Touareg, die groene die ergens op bladzijde 2 of 3 staat, soms denk ik ook nog wel eens hadden wij die maar niet weggedaan, maar ja gedane zaken nemen geen keer en aan zo eentje kom je ook niet meer. [ zie net dit is het andere topic, staat in de Kip 300 stuk, zijn we al op blz. 16 van geloof ik ondertussen] knipoog.gif

Blijt ook een heel leuk interieur zo, zekr met de zon er op, maar die mosselen brr, nee nie tmijn ding, maar is pers.oonlijk natuurlijk mrgreen.gif
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Gebruikersavatar
2lions
Berichten: 354
Lid geworden op: di 2 aug 2011 15:40

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door 2lions » ma 9 apr 2012 17:52

Dat ziet er aardig kompleet uit met espressomachine en mosselpan. goed bezig Peter!! de flatscreen oplossing, dat is iets wat mij ook interesseerd. Op de bijeenkomst moeten we dat maar eens bekijken.

henk
Ducato buscamper.
http://buscamper2lions.blogspot.nl/

Tauregcampeerder

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Tauregcampeerder » di 29 mei 2012 00:03

He, goede actie. Ik heb wel een touareg van aart kok. Er mankeert nogal wat aan en voor de betaalde 17.000 euro ( nieuw gekocht met alle gadgets die er waren) laat aart kok me nu in de kou staan. Hij is lek, de vloer is al eens doorgezakt, kitnaden deugen niet, terugroepactie op eigen kosten en aart kok durft het gewoon service, garantie en een kwaliteitsproduct te noemen. De meneer van de rechtsbijstand noemde me niet lekker nadat hij de mailwisseling had gelezen en ik aangaf dat ik er eigenlijk met aart kok uit wilde komen. Het concept is gaaf. Goede keus dus om zelf te bouwen! stom.gif stom.gif stom.gif ( ik dan he, met het kopen van een aart kok......)

Groeten, frans essers

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » di 29 mei 2012 12:08

Touaregcampeerder, begrijp helemaal je frustratie, wij hebben een originele Touareg van toendertijd van hem gehad, maar soryy, ook veel problemen met de deur toen en service is echt tot de drempel helaas.

Maar succes met het herstellen er van allemaal en je kosten verhalen, laat nog eens weten hoe het afloopt allemaal.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » di 29 mei 2012 15:11

Ik zal dus nog maar een tijdje verder rondtrekken met mijn oudje. Lekt niet, de vloer is nog lekker strak en heeft niet echt veel centen gekost. Toen we een tijd geleden bij Aart Kok een nieuwe Touareg wilde kopen( blijkbaar de allerlaatste) vonden we de mensen echt onvriendelijk, de service is dus al even goed niet zo best. Het voorbije weekend hebben wij met de tent en fiets rond getrokken. 148km met de fiets en bepakking, keifijn......

Tauregcampeerder

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Tauregcampeerder » wo 30 mei 2012 20:12

Geniet ze, kok klaagt over kip.....(kip pikt kok..... ) en dan te bedenken dat ik kook.

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » wo 30 mei 2012 21:37

mrgreen.gif hij is leuk mrgreen.gif
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”