Kip kompakt 300KK

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » vr 4 okt 2013 15:39

Er is een achterluifel te koop van de Waard, of eentje laten maken

Goedkoper alternatief is een doorschuifluifel bij De Vrijbuiter, is niet voor de Kip gemaakt, maar je kunt er wel eentje redelijk op maat kopen.

Of veel groter kwa maat, heb je aan de zijkant ook nog beschutting, maar helemaal passend kan dus niet dan, dan moet je echt maatwerk laten maken en daar zal best een prijskaartje aanhangen.

Het is maar wat je er voor over hebt natuurlijk, maar als je er eentje op maat laat maken, eerst goed rondkijken, er zijn verschillende firma's die dit doen en kwa meteriaal is ook veel verschil te krijgen natuurlijk.

Of als je er ghandig bent kun je natuurlijk ook zelf aan de slag gaan.

In ieder geval succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » vr 4 okt 2013 16:37

Hoi,

die ritsen hebben wij inderdaad ook. Maar, we zijn nu niet zo gek van gordijntjes in de tent. Dus, die gebruiken en hebben we niet. Een achterluifel hebben wij gewoon universeel gekocht. Kost zeer weinig en doet prima zijn werk. Heb misschien nog wel ergens een foto.

El-Wo

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door El-Wo » za 5 okt 2013 22:12

Dank jullie voor de antwoorden.
Er zit wel een (Gerjak) luifel bij de caravan. Deze is erg lang, want werd gebruikt aan de zijkant. Helemaal van voorkant caravan tot achterkant tent.
Maar er moeten dan veel stokken aan en het past niet goed.
Dus vanmiddag alles eens bekeken en gemeten. Dan ga ik binnenkort aan de slag om hem passend te maken voor de achterkant.

Vr.gr.Ellen (El-Wo)

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » zo 6 okt 2013 09:57

Plaats dan eens een foto als het klaar is tegen die tijd?
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » zo 6 okt 2013 13:19

Hey Ellen,

die luifel aan de voorkant is ook wel een leuk hebbeding. Er is trouwens veel vraag achter op het net. Wij gebruiken deze wel als we meerdere dagen staan en tevens de tent zetten. Er zijn toch slechts drie stokken voor nodig? Zal eens even kijken of ik een foto kan plaatsen van den onze.

Afbeelding

Krijg er altijd veel positieve reacties op, dus zeker niet verknippen zou ik zeggen. Volgend weekend trekken we nog eens een weekendje weg met ons luifeltje, zal dan proberen een foto te maken.

El-Wo

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door El-Wo » zo 6 okt 2013 19:43

Hoi Peter,
Leuke foto. Wij hebben aan de tent nog een slaapcabine. Die luifel van ons kan aan de zijkant v.d. caravan door het gootje, maar het stuk dat aan de tent moet heeft geen bevestiging. Ik denk omdat het geen originele is. Dat blijft dan open.

Het ziet er zeker heel mooi uit bij jullie. We krijgen meteen vakantie kriebels.
Maar dat moet nog even wachten tot mei ongeveer.

M.vr.gr. Ellen

El-Wo

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door El-Wo » za 12 okt 2013 22:05

Hallo Peter,

De luifel die jullie hebben, is dat een originele luifel van de kip?

Hopelijk hebben jullie een fijn weekend, ook al is het fris en nogal wat regen.
Maar, slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding.!

We kijken uit naar je foto's, als dat nog lukt.
M.vr.gr. Ellen

terdju

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door terdju » za 5 jul 2014 20:47

Hallo,verleden week heb ik net dezelfde kip dan de uwe gekocht,graag wou ik U vragen of U een handleiding van de tent heeft?Vriendelijke groeten,

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » zo 6 jul 2014 21:05

Hoi,

heel fijn dat jullie ook een KK gekocht hebben. Ik heb geen handleiding van de tent, maar deze tent opzetten is echt poepsimpel. Twee buizen haken in de caravan, bijgevolg twee poten in de hoeken van de tent en één tussenbuis. Daarna nog twee poten aan de kant va de caravan en klaar. Hopelijk nemen jullie volgend jaar deel aan ons jaarlijks treffen.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » di 8 jul 2014 18:22

Vandaag nieuwe bandjes laten monteren op de alu velgen. Zo rijden we ook weer veilig. Nu nog een beetje inladen en de caravan netjes spic & span maken. Volgende zaterdag trekken we weer richting Vendée/Frankrijk voor een drietal weken. Lekker luieren en genieten van onze Kip. In augustus gaan we dan weer een lang weekendje in Nederland genieten.

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » di 8 jul 2014 18:58

Fijne vakantie gewenst voor jullie, wij zouden a.s. zondag ook gaan, limburg, maar af moeten zeggen i.v.m. het hebben van een hernia in eens van mijn teckeltje.

Misschien over een poosje nog maar nu niet, jammer maar zo gaat het niet, zij heeft een verlamde achterhand, al bij de Da injekties gekregen en verder rust, rust, en nog eens rust, later fysio en manueel therapie.

Ga lekker genieten met elkaar, vel plezier.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » di 8 jul 2014 19:17

Bedankt Trendy,

onze Teckel doet het nog goed. Ze is ook nog maar 5 jaar en mag dus weer lekker meereizen.

blefke
Berichten: 4601
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door blefke » di 8 jul 2014 19:50

Hey Peter,
Zie ik daar een nieuwe trekker voor jullie kip staan

Blefke

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » di 8 jul 2014 20:42

Op de foto nog niet, maar in real life wel. Een Volvo V60 D2, gaat vlotjes met de Kip. Hij heeft er geen moeite mee.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » di 8 jul 2014 20:51

Fotoke aan de Ikea Breda...

Afbeelding

Mooi hé?

blefke
Berichten: 4601
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door blefke » di 8 jul 2014 20:59

thumbup.gif
Wel geen landrover :wink:

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » di 8 jul 2014 21:20

Mooie auto hoor en mijn teckeltje is 6 jaar, leeftijd zegt echt niks hoor, kan zo maar in eens, echte teckelkwaal

Geen trap laten lopen en ergens af springen, is helemaal funest voor hun, maar ik heb goeie hoop dat het weer goed komt, merk echt al een beetje vooruitgang, alleen geduld, en veel rust, maar dit lukt tot nu gelukkig wel.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Wjb

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Wjb » di 7 okt 2014 22:07

Beste forum bezoekers,

Vorig jaar hebben wij een Kip 300 aangeschaft. Een opknappertje. Bodem, binnen- en buitenkant zijn inmiddels gerenoveerd. En de caravan is voorzien van een nieuwe luifel en alternatieve achtertent. inmiddels hebben we onze eerste vakantie en weekendjes weg in Nederland van onze caravan genoten.
We zijn veel dank verschuldig aan iedereen die vergelijkbare klussen heeft beschreven. Vaak was het flink spitten in allerlei draadjes vandaar dat wij ons verhaal kompakt op eigen site hebben gezet.
Een overzicht van onze inspiratiebronnen en allerhande handige informatie afkomstig van dit forum en vele andere websites staat op onze site; www.home4us.nl

Wouter

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Trendy » di 7 okt 2014 23:07

Wat leuk en mooi gedaan, even je link snel bekekn, kijk morgen verder.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » wo 8 okt 2014 17:14

Wow, dat gaan we ook even bekijken. Veel suc6 met de Kip!

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » wo 8 okt 2014 17:34

Allemaal zeer herkenbaar, ook wij zijn via de tent en enkele campers terecht gekomen bij de Kip. Hopelijk kunnen we de Kip gauw eens in het echt bewonderen. Ik ben wel jaloers op de grote achtertent, wij hebben de kleinere versie en een extra slaapcompartiment voor onze zoon zou soms welkom zijn. Alleszins een dikke proficiat met klusprojectje! Genieten maar, trouwens ook tijdens de winter is het best aangenaam kamperen met de Kip.

Wjb

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Wjb » wo 8 okt 2014 21:38

De grote achtertent met slaapcabine is inderdaad ideaal. Daar wordt de KK300 2 keer zo groot van. Toevallig staat er vandaag zo'n achtertent te koop op marktplaats http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr
De Kip staat net een week in de stalling. Voorlopig zitten de weekenden weer vol met sportclubs,daarom staat de KK nu even in de stalling. Maar voor- en najaar kamperen staat zeker op ons verlanglijstje..... We moeten ons electrische kacheltje toch een keertje uitproberen.....

Wouter

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » do 9 okt 2014 16:30

Wow Wjb, ik heb onmiddellijk een bod gedaan. Nu even afwachten, bedankt voor de tip!! thumbup.gif

Peter Brig

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Peter Brig » wo 29 okt 2014 20:22

Peter Brig schreef:Wow Wjb, ik heb onmiddellijk een bod gedaan. Nu even afwachten, bedankt voor de tip!! thumbup.gif
Had steeds het hoogste bod, maar de brave man wilde blijkbaar niet antwoorden naar mij. Spijtig..... weenie.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kip kompakt 300KK

Bericht door Micky » wo 29 okt 2014 20:37

RE.gif

kun je hem niet gewoon bellen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”