Onze "Hobby"....

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Plaats reactie
moontje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 15 aug 2018 09:23

Onze "Hobby"....

Bericht door moontje » wo 15 aug 2018 10:08

Het grote klussen kan beginnen.
Na jaren kamperen in een tent en de laatste 4 jaar met een vouwwagen hebben wij afgelopen weekend een oudje gekocht.
Onze keus voor deze caravan is vooral omdat de voortent die erbij zit 2 erkers heeft. En die willen wij ten volste gaan gebruiken met onze 3 kinderen en 3 honden.

Deze week dus begonnen met het strippen van de caravan. Bijna alles eruit. Inclusief kachel en keukenblok.
Aangezien ik toch niet ga koken in de caravan en de koelkast al kapot was hebben we besloten om deze er helemaal uit te halen.
De vloerbedekking is er ook bijna helemaal uit. Mijn vriend wil het frame van het vaste bed en de banken laten staan en daar het vinyl wat we gaan leggen omheen leggen maar ik wil heel graag ook deze eruit zodat we het vinyl door kunnen leggen. Wat adviseren jullie??
20180813_175412_resized.jpg
onze "Hobby"
Laatst gewijzigd door moontje op wo 15 aug 2018 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Onze "Hobby"....

Bericht door JanP » wo 15 aug 2018 10:23

RE.gif

Als jullie dan toch alles eruit halen, zou ik echt alles eruit halen en opnieuw weer opbouwen, inclusief de vloerbedekking naar jullie eigen idee.

thumbup.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

moontje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 15 aug 2018 09:23

Re: Onze "Hobby"....

Bericht door moontje » wo 15 aug 2018 10:29

RE.gif
Ook mijn idee. Ik ga het gewoon voorleggen bij hem.. thumbup.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Onze "Hobby"....

Bericht door VIP » wo 15 aug 2018 10:38

De stevigheid van een caravan wordt verkegen door de (hang)kasten, banken, keukenblok ed.

Besef dat als je dit grotendeels weghaalt de constructie een kaartenhuis wordt.

Wellicht herinner je nog: Ter Land, Tet zee en in de Lucht met de caravanrace.

Bij alle caravans die meededen was het interieur er uit (voorschrift voor deelname) en bleven alleen de wanden en dak over.

Binnen 1 ronde was het merendeel van de caravans al schroot.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Onze "Hobby"....

Bericht door WillyL » wo 15 aug 2018 10:50

Vooral bij het herinstalleren van de dingen op stevigheid letten.
Zorgen dat de tortieweerstand voldoende is.
Ook lichte materialen gebruiken, triplex bv., ev. gebogen in de hoeken om stevigheid te geven. In de oude Constructams waren de bovenkastjes gemaakt van gebogen triplex (hoek van 90°) met slechts lichte spanten, en die dingen gingen jaaaaren mee.

Veel plezier met het herinrichten. Een keuken en koelkast zou ik wel behouden, al is het om af en toe te koeken wanneer je onderweg beent, maar ja, ik ken jullie reiservaring niet. Ik vermoed in 1ruk tot plaats bestemming en daar blijven tot terug naar huis.
Wees er dan wel beducht op dat je met een caravan minder vordert dan met auto en ev. aanhangwagentje.

En wat dat vinyl betreft, gooi de rest er ook uit en leg alles in 1 stuk, ev. met een vloerverwarmingselement eronder...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”