deuken in aluminium beplating
deuken in aluminium beplating
Aan mijn Dethleffs 450 lifestyle is stormschade ontstaan doordat de buizen van de voortent tegen de aluminum beplating met bobbeltjes zijn geslagen.
Wie weet of dit is te repareren, b.v. vacuum trekken, en hoe kostbaar dit is? Is er dan ook een reparatieadres bekend?
Piet
Wie weet of dit is te repareren, b.v. vacuum trekken, en hoe kostbaar dit is? Is er dan ook een reparatieadres bekend?
Piet
Het is te herstellen, men maakt een afdruk van de bobbels en gebruikt die voor de te herstellen plek. Dat is niet heel goedkoop, maar het alternatief, een plaat vervangen, is wel héél prijzig.
Nou weet ik alleen niet meer, hoe dit systeem heet, maar dat vinden we vandaag met z'n allen nog wel uit... :)
Nou weet ik alleen niet meer, hoe dit systeem heet, maar dat vinden we vandaag met z'n allen nog wel uit... :)
Vrijdag haal ik de caravan op. Het is verzekeringswerk en alles wordt via de verzekering geregeld.
Ik zal vragen wat de rekening zou zijn als ik het zelf moest betalen.
Een collega van me heeft het pas laten doen en moest ongeveer 700 euro betalen voor 1 deuk
Ik zal vragen wat de rekening zou zijn als ik het zelf moest betalen.
Een collega van me heeft het pas laten doen en moest ongeveer 700 euro betalen voor 1 deuk
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.
Vanochtend de caravan gehaald.
Totale kosten voor het uithalen van de deuk waren € 730 exclusief BTW.
Dat is inlucief spuiten. Spuitwerk was niet veel, want deuk zat in een serviceluik.
Gelukkig heb ik op tijd de premie van de verzekering betaald en kostte het me deze keer niets.
Totale kosten voor het uithalen van de deuk waren € 730 exclusief BTW.
Dat is inlucief spuiten. Spuitwerk was niet veel, want deuk zat in een serviceluik.
Gelukkig heb ik op tijd de premie van de verzekering betaald en kostte het me deze keer niets.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.
Re: deuken in aluminium beplating
Dat zou ik toch ook wel eens willen zien.Piet van Dorssen schreef:... vacuum trekken.....
Als ik merk met hoe weinig inspanning je een aluplaatje terug klopt in de oude vorm (heb ooit als therapie van die roodkoperen bloempotjes ge'timmerd') moet dat kunstje niet al te duur zijn.
Maar er zal vast meer verdiend worden op de uitvinding 'profielreparatie'.
@ JasperW
Tja, dat aluminium terugkloppen zal niet zo moeilijk zijn, maar hoe wil je dat van binnenuit doen?
Binnenwand er uit (niet beschadigen etc) isolatie eruit, kloppen en dan alles van binnen weer terug bouwen.
Daarna nog de plek netjes spuiten, want het is beschadigd.
Mwah, ik weet niet wat goedkoper is.
Voor de duidelijkheid: op de rekening die naar de verzekering is gestuurd was ongeveer 55 procent voor het uitdeuken en 45 procent voor het spuiten
Tja, dat aluminium terugkloppen zal niet zo moeilijk zijn, maar hoe wil je dat van binnenuit doen?
Binnenwand er uit (niet beschadigen etc) isolatie eruit, kloppen en dan alles van binnen weer terug bouwen.
Daarna nog de plek netjes spuiten, want het is beschadigd.
Mwah, ik weet niet wat goedkoper is.
Voor de duidelijkheid: op de rekening die naar de verzekering is gestuurd was ongeveer 55 procent voor het uitdeuken en 45 procent voor het spuiten
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.
Tja, de verzekering. Kan het je schelen?
Maar ik was zo benieuwd hoe dat bijv. in een plaatwerkerij-spuiterij toegaat.
Piet stelt dat als zo vanzelfsprekend, vacuum trekken. En omdat ik daar ook wel eens over heb lopen filosoferen dacht ik dat ik daarin vast niet de eerste ben.
Ik stel me zo voor een zachtrubber plaat met gaatjes daarin op een metalen plaat en daarop een zuigpomp die ineens met een klap vacuum trekt.
Die zou je in vacuumkracht zo moeten kunnen instellen dat ie doet wat je ervan verwacht.
Maar omdat ik al eens meer gezien heb dat dingen die je bedenkt allang bestaan, dacht ik... 8)
En dat móét toch veel goedkoper zijn. Niet dan?
Maar ik was zo benieuwd hoe dat bijv. in een plaatwerkerij-spuiterij toegaat.
Piet stelt dat als zo vanzelfsprekend, vacuum trekken. En omdat ik daar ook wel eens over heb lopen filosoferen dacht ik dat ik daarin vast niet de eerste ben.
Ik stel me zo voor een zachtrubber plaat met gaatjes daarin op een metalen plaat en daarop een zuigpomp die ineens met een klap vacuum trekt.
Die zou je in vacuumkracht zo moeten kunnen instellen dat ie doet wat je ervan verwacht.
Maar omdat ik al eens meer gezien heb dat dingen die je bedenkt allang bestaan, dacht ik... 8)
En dat móét toch veel goedkoper zijn. Niet dan?
Dag Jasper,
Op de site http://www.profile-repair.nl/ staat een filmpje hoe e.e.a. in z'n werk gaat bij deze methode.
Het commentaar bij het filmpje heeft wel een erg hoog Tell-Sell gehalte met kreten als "gepatenteerde methode" etc., maar geeft een goede indruk van de manier van werken.
Zou niks voor mij zijn. Heb ik het geduld niet voor :)
Op de site http://www.profile-repair.nl/ staat een filmpje hoe e.e.a. in z'n werk gaat bij deze methode.
Het commentaar bij het filmpje heeft wel een erg hoog Tell-Sell gehalte met kreten als "gepatenteerde methode" etc., maar geeft een goede indruk van de manier van werken.
Zou niks voor mij zijn. Heb ik het geduld niet voor :)
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.
Als aluminium indeukt dan komt er ruimte op het materiaal .
Er is een andere methode dit heet dent out kost ca 25 % van de profiel methode en er hoeft niet gespoten te worden .
Je lijmt een staafje op de deuk . Zet daat een stellinkje omheen en aan heteind van het staafje zit draadeind .Hier komt een vleugel moer op en zo draai je langzaam elke keer een klein beetje aan de vleugelmoer . Het is een systheem wat bij auto's ook toegepast word voor kleine deukjes.
Helaas door de extra ruimte op het aluminium materiaal en de beperkt heid van maat is dit maar zelden te gebruiken en krijg je maar maar voor 80 % garantie dat de deuk volledig weg is .
Dus leuk als je je deuk minder wilt hebben en je moet het zelf betalen.
de deuk mag ook niet scherp zijn .
Ander manier is om precies centraal achter de deuk een gaatje te boren om dan de deuk voorzichtig terug te drukken . De kans is dan dat je het deukje iets te ver drukt waardoor er weer een bobbeltje is minder irritant dan een deuk.
Natuurlijk kost profiel repair een hoop geld (Duur)
maar vergeet niet dat ze hier een aantal uren mee bezig zijn .vaak voor duizenden euro's de gereedschappen en licentie's moeten aanschaffen. Een spuitcabine met afzuigsysthemen en verwarming moeten hebben voor heel veel centen .
En zowel de verzekering als de klant er veel baat bij hebben
vroeger werd voor zo'n deukje de hele plaat vernieuwd ca 1500 euro en nu 700 euro .
Een hele plaat vernieuwen hoef je als klant ook niet altijd blij mee te zijn .
Hieronder een berekening van profiel
tot 5 cm 6 uur arbeid a 60 excl btw 428.40 incl btw
Spuiten 180 euro excl btw 214.20 incl btw
tweede kleur 100 euro excl 120 incl btw
Transport naar spuiter 50 euro excl 59.95
milieu kosten 15 euro 17.85
Elke extra 5 cm 1 uur arbeid 71.40
Deze prijzen zijn allen ca prijzen en kunnen hier derhalve geen rechten aan verbonden worden.
Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt
gr ralf
Er is een andere methode dit heet dent out kost ca 25 % van de profiel methode en er hoeft niet gespoten te worden .
Je lijmt een staafje op de deuk . Zet daat een stellinkje omheen en aan heteind van het staafje zit draadeind .Hier komt een vleugel moer op en zo draai je langzaam elke keer een klein beetje aan de vleugelmoer . Het is een systheem wat bij auto's ook toegepast word voor kleine deukjes.
Helaas door de extra ruimte op het aluminium materiaal en de beperkt heid van maat is dit maar zelden te gebruiken en krijg je maar maar voor 80 % garantie dat de deuk volledig weg is .
Dus leuk als je je deuk minder wilt hebben en je moet het zelf betalen.
de deuk mag ook niet scherp zijn .
Ander manier is om precies centraal achter de deuk een gaatje te boren om dan de deuk voorzichtig terug te drukken . De kans is dan dat je het deukje iets te ver drukt waardoor er weer een bobbeltje is minder irritant dan een deuk.
Natuurlijk kost profiel repair een hoop geld (Duur)
maar vergeet niet dat ze hier een aantal uren mee bezig zijn .vaak voor duizenden euro's de gereedschappen en licentie's moeten aanschaffen. Een spuitcabine met afzuigsysthemen en verwarming moeten hebben voor heel veel centen .
En zowel de verzekering als de klant er veel baat bij hebben
vroeger werd voor zo'n deukje de hele plaat vernieuwd ca 1500 euro en nu 700 euro .
Een hele plaat vernieuwen hoef je als klant ook niet altijd blij mee te zijn .
Hieronder een berekening van profiel
tot 5 cm 6 uur arbeid a 60 excl btw 428.40 incl btw
Spuiten 180 euro excl btw 214.20 incl btw
tweede kleur 100 euro excl 120 incl btw
Transport naar spuiter 50 euro excl 59.95
milieu kosten 15 euro 17.85
Elke extra 5 cm 1 uur arbeid 71.40
Deze prijzen zijn allen ca prijzen en kunnen hier derhalve geen rechten aan verbonden worden.
Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier
Re:
Hey Ralf, zag deze reactie van jou. Toevallig enig idee wie/waar in de regio Rotterdam dit zou kunnen doen? Gaat om een klein deukje in de voordeur, zonder scherpe rand/knik dus vind profile repair wat overkill.Ralf schreef:Als aluminium indeukt dan komt er ruimte op het materiaal .
Er is een andere methode dit heet dent out kost ca 25 % van de profiel methode en er hoeft niet gespoten te worden .
Je lijmt een staafje op de deuk . Zet daat een stellinkje omheen en aan heteind van het staafje zit draadeind .Hier komt een vleugel moer op en zo draai je langzaam elke keer een klein beetje aan de vleugelmoer . Het is een systheem wat bij auto's ook toegepast word voor kleine deukjes.
Helaas door de extra ruimte op het aluminium materiaal en de beperkt heid van maat is dit maar zelden te gebruiken en krijg je maar maar voor 80 % garantie dat de deuk volledig weg is .
Dus leuk als je je deuk minder wilt hebben en je moet het zelf betalen.
de deuk mag ook niet scherp zijn .
Ander manier is om precies centraal achter de deuk een gaatje te boren om dan de deuk voorzichtig terug te drukken . De kans is dan dat je het deukje iets te ver drukt waardoor er weer een bobbeltje is minder irritant dan een deuk.
Natuurlijk kost profiel repair een hoop geld (Duur)
maar vergeet niet dat ze hier een aantal uren mee bezig zijn .vaak voor duizenden euro's de gereedschappen en licentie's moeten aanschaffen. Een spuitcabine met afzuigsysthemen en verwarming moeten hebben voor heel veel centen .
En zowel de verzekering als de klant er veel baat bij hebben
vroeger werd voor zo'n deukje de hele plaat vernieuwd ca 1500 euro en nu 700 euro .
Een hele plaat vernieuwen hoef je als klant ook niet altijd blij mee te zijn .
Hieronder een berekening van profiel
tot 5 cm 6 uur arbeid a 60 excl btw 428.40 incl btw
Spuiten 180 euro excl btw 214.20 incl btw
tweede kleur 100 euro excl 120 incl btw
Transport naar spuiter 50 euro excl 59.95
milieu kosten 15 euro 17.85
Elke extra 5 cm 1 uur arbeid 71.40
Deze prijzen zijn allen ca prijzen en kunnen hier derhalve geen rechten aan verbonden worden.
Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt
gr ralf
Re: deuken in aluminium beplating
dit kan bij elke caravandealer, ga er naar een waar je goede ervaring mee hebt of vraag aan je verzekering of ze sturing hebben, scheelt soms eigen risico.
Re: deuken in aluminium beplating
Klopt! Net mijn caravan laten schouwen om de schade te bepalen bij een Omnia schadeherstel bedrijf. Wordt pas na het seizoen aangepakt (heb er geen last van),
maar je hebt dan geen eigen risico. Ook alle kleine minuscule krasjes worden ook meegenomen. Ze regelen alles rechtstreeks met de verzekering die hen op een voorkeurslijst heeft staan, maar je mag ook naar ieder ander bedrijf natuurlijk. Als nieuw heeft men mij verzekerd! O Ja,...klein weetje, Als je besluit het niet te laten uitvoeren krijg je de helft van het schadebedrag op je rekening, (bijvoorbeeld als je hem zou verkopen).
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
Re: deuken in aluminium beplating
De dent methode werkt aardig bij gewoon plaatstaal, dat heeft geheuge en laat zich enigszins terug brengen in de oude staat, maar Aluminium plaat laat dat niet toe en dat maakt de deuk alleen maar groter .