wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
mike jeep
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 10:54
Locatie: soesterberg

wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door mike jeep » di 17 jul 2018 20:29

Beste mensen,

Even mijn verhaal kwijt, heb bij mijn caravanstalling (tevens caravan&camperherstel bedrijf)gevraagd of ze een onderhoud/check wilden plegen van alleen het onderstel (wielen,remmen,oplooprem) makkelijk omdat hij daar toch al staat.

Op een gegeven moment hebben ze mij proberen te bellen maar was voor mij onmogelijk om de telefoon aan te nemen, heb dus een aantal uur later terug gebeld.

Kreeg te horen dat mijn ene wiellager kapot was en dat ze die vervangen hadden. Ik zei nog dat het voor mij belangrijk was dat hij veilig achter mijn auto moest liggen.
Hij zei toen we hem openmaakte viel de ring er zo uit en dat er geen andere mogelijkheid was om het zo te laten?????? hmmm, toen zei die dat ze een reduceer met slang hadden besteld en dat die er ook nog op moest, waarop ik zei dat hoef je niet te doen want zoals je kan zien heb ik de kachel eruit en dat alle gasleiding los liggen wij koken niet in de caravan dus dat gebruiken we niet, ok gaan we dat niet doen.

-gasslang vervangen in de disselbak ok dat moet eens in de zoveel jaar maar een reduceer wat kan daar mis mee zijn. maar goed wij gebruiken het niet.

Daarbij hebben ze twee jaar geleden ook een check hebben gedaan en dat ze me gewaarschuwd hadden dat ik de volgende keer de stangen moest vervangen van mijn oplooprem want het afstellen lukte maar net met dat schroefdraad ???? heb ze nu niet gehoord en alles is afgesteld ????

qua wielen/wiellager - ik heb niks gemerkt tijdens rijden geen gekke geluiden, kan best zijn dat die kapot was maar ik heb een slecht gevoel hierover.

aanstaande vrijdag ga ik hem halen kosten 380,- euro
"Zo wijd de wereld strekt"

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door Hobby Linka » di 17 jul 2018 20:47

RE.gif

Wat is nu je probleem? De kosten of heb je het gevoel dat je wordt benadeeld.

Tegenwoordig laat ik alleen nog onderstelkeuring/onderhoud uitvoeren. Gas, elektra en alle andere zaken van de caravan houdt ik zelf netjes bij.

Je gaf aan of ze je onderstel wilden checken. Dat hebben ze gedaan. Vervelend moment is natuurlijk het moment dat je niet bereikbaar was. Ondanks dat hebben ze het probleem hersteld. Netjes toch?

Afgelopen voorjaar kreeg mijn caravan ook een onderstelkeuring. Ook ik was niet bereikbaar. Remschoenen hadden scheurtjes en omdat ze niet wilde wachten hebben ze de remschoenen vervangen. Ik heb daar geen probleem mee, hadden ze me kunnen bereiken had ik ze toch laten vervangen.

Bij mijn dealer laten ze de vervangen onderdelen altijd achter in de caravan. Zo heb je altijd een controle of de genoemde werkzaamheden echt zijn uitgevoerd. Misschien bij het ophalen eens kijken of vragen waar de vervangen onderdelen zijn.


€ 380,00 is geen kattepis, maar je kunt nu weer met een gerust hart opstap.


Ondanks je rotgevoel hoop ik dat je toch een fijne en veilige vakantie hebt.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door BertJan » di 17 jul 2018 20:53

De gasregelaar wordt geadviserd met 10 jaar te vervangen, als je dit niet gebruikt en alles lig los kan je het het beste ook gasslang en regelaar weg laten
En als het bedrijf profesioneel werk levert vermelden ze op je onderhoudsraport welke leidingen afgedopt zijn want gasleidingen los hebben liggen is niet veilig te noemen
Dat lager wat vervangen is kan een goed onderhoudsbedrijf je gewoon laten zien bij het ophalen en dan kan je de schade bekijken.

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door Luud » di 17 jul 2018 20:55

Mijn tip zou zijn, maak je gevoel vooral bij diegene kenbaar die het onderhoud heeft gedaan. Wellicht heeft hij een verantwoord verhaal waardoor je blij bent dat hij de reparatie heeft uitgevoerd, en houdt jij er een beter gevoel aan over.
Hoogstwaarschijnlijk wilt dit bedrijf ook tevreden klanten dus: maak goede afspraken bij een volgende beurt.
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door meeder » di 17 jul 2018 21:42

RE.gif thumbup.gif

henk
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 10 feb 2013 11:46

Re: wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door henk » di 17 jul 2018 22:20

RE.gif RE.gif RE.gif
Het bedrijf zal ongetwijfeld de dingen goed gemaakt hebben. Maar ik vind de andere reactie wel leuk, over onderdelen laten zien zoals kapotte lagers of remschoenen. Ik denk dat 9 op de 10 mensen niet weten welke remschoenen en lagers er in hun caravan zitten, dus kunnen de "kwaad" willende bedrijven je van alles laten zien.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door Wally » di 17 jul 2018 22:22

Alleen een onderstel beurt met alleen een wiellager vervangen, 380 Euro? scratch.gif scratch.gif

Of was dat inclusief de stallingkosten?

Frans

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door Jan van Vijven » di 17 jul 2018 22:54

Ga eerst die caravan eens halen en bespreek de rekening en de uitgevoerde werkzaamheden bij een kop koffie.
Daarna zullen we wel eens zien of er reden tot klagen is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: wiellager - slecht gevoel bij onderhoud

Bericht door Ab » wo 18 jul 2018 06:42

mike jeep schreef:
di 17 jul 2018 20:29


Daarbij hebben ze twee jaar geleden ook een check hebben gedaan en dat ze me gewaarschuwd hadden dat ik de volgende keer de stangen moest vervangen van mijn oplooprem want het afstellen lukte maar net met dat schroefdraad ???? heb ze nu niet gehoord en alles is afgesteld ????

Dit is een raar verhaal.
Je stelt helemaal niks of nauwelijks iets met de stangen.
Als de vorige keer de remmen zijn gesteld met die stangen, duidt dat op onkunde.
Het kan wel, maar is zeker niet de bedoeling op die manier.
Mogelijk zijn ze inmiddels dus wat wijzer geworden.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”