Rem piept en kleeft?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Rem piept en kleeft?

Bericht door Niels83 » zo 15 jul 2018 03:03

Hallo.

Gisteren eerste langere rit gemaakt met de caravan allemaal niks aan de hand. Totdat we in Belgie de snelweg af zijn gekomen.

Daar heuvel af in de remmen. De combi remde goed maar met gepiep, dit hield ca 5 meter na weg rijden nog aan. Het optrekken leek zwaarder maar het was ook niet vlak. Bij het dorp in rijden en de afslag naar de camping ook. Allemaal heuvel af.

De kop en oploopremdemper zijn 2 maand terug vervangen/gerepareerd. De Hobby de Luxe 390 is 35 jaar oud.

Mijn vragen zijn eigenlijk: mag een rem piepen, is het normaal dat een oploop rem niet bij stilstand maar even daarna los komt, en is dit mijn macgyfer gereedschapskids zelf te repareren?

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Rem piept en kleeft?

Bericht door p_vingerhoets » zo 15 jul 2018 07:20

Over welke remmen gaat het, die van de auto of van de caravan ?

De remmen van de caravan komen pas weer los als het schuifstuk uit elkaar komt dus als je weer optrekt

Die van de auto uiterraard meteen als het rempedaal los laat

Een beetje piepen van de remmen tijdens gebruik is niet vreemd maar het moet niet ijzer op ijzer klinken
Heb je de velgen van je caravan al eens gevoeld, hoe warm zijn deze mogen warm zijn maar zeker niet te heet zodat je de velg niet meer vast kunt houden
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Rem piept en kleeft?

Bericht door VIP » zo 15 jul 2018 07:37

Zo te lezen can de caravan.




@Niels83 je hebt PB
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Rem piept en kleeft?

Bericht door Niels83 » zo 15 jul 2018 09:18

De caravan. Als het bij de auto was had ik het eerder op het skodaforum gepost.

Nu ik me hier enige zorg over maak. Vroeg ik mij af of de anwb zoiets ook zou komen repareren? Ik heb de caravan dekking maar dat is vooral met terug thuis brengen in gedachte.

Ik heb geen prive bericht gehad nog.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”