CCE wandcontactdoos montage

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Pahov
Berichten: 50
Lid geworden op: za 5 aug 2017 13:40

CCE wandcontactdoos montage

Bericht door Pahov » zo 27 mei 2018 16:49

Hallo mensen,
Ik wil een nieuwe cce wandinvoerdoos monteren. Weet iemand if ik nu ook kit moet gebruiken? De nieuwe doos heeft een soort schuimrubberen pakking.

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: CCE wandcontactdoos montage

Bericht door knaapios » zo 27 mei 2018 19:15

Wij gebruikte Dekalin Dekaseal 8936 voor een gas inbouw doos, wij weten echter niet of dit ook geschikt is voor een CCE Inbouwdoos
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: CCE wandcontactdoos montage

Bericht door Hobby Linka » zo 27 mei 2018 19:23

RE.gif

Ik denk het wel. De kunststof van de gas inbouw doos is dezelfde als van de CCE inbouwdoos.

Zelf heb ik als een een extra doos ingebouwd (stopcontact plus TV/schotel invoer). De schuimrubberpakking heb ik niet gebruikt. Gewoon goed ik de kit. Zit er nu al 8 jaar in, nooit problemen met vocht of lekkage gehad.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: CCE wandcontactdoos montage

Bericht door PD » zo 27 mei 2018 19:25

Nee, bij een dergelijke CEE doos verzorgt de zachte pakking de afdichting. Bij onze huidige (en vorige) caravan zijn deze aansluitingen (CEE, Water & TV) allemaal zonder kit gemonteerd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Pahov
Berichten: 50
Lid geworden op: za 5 aug 2017 13:40

Re: CCE wandcontactdoos montage

Bericht door Pahov » zo 27 mei 2018 23:34

Goed te horen. Ik dacht ook dat zo'n zachte pakking misschien geen goeie combi zou zijn met ook nogeens kit. Als het werkt is het goed.

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: CCE wandcontactdoos montage

Bericht door Micky » wo 30 mei 2018 23:36

Hobby Linka schreef:
zo 27 mei 2018 19:23
RE.gif

Ik denk het wel. De kunststof van de gas inbouw doos is dezelfde als van de CCE inbouwdoos.

Zelf heb ik als een een extra doos ingebouwd (stopcontact plus TV/schotel invoer). De schuimrubberpakking heb ik niet gebruikt. Gewoon goed ik de kit. Zit er nu al 8 jaar in, nooit problemen met vocht of lekkage gehad.
Hier hetzelfde, gewoon lekker kitten, droogt minder snel uit dan zo'n pakking mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: CCE wandcontactdoos montage

Bericht door vso1 » do 31 mei 2018 00:55

Als je wilt kitten heb je kit nodig wat op aluminium en PE (kunstof) hecht, teminste als de CCE doos van PE materiaal is gemaakt (staat altijd ergens op het plastic vermeld) (voordat je kit even plastic isolatie tape rond de doos plakken, 2 banen tape en met een ijsklontje het kit in de naden weg halen .. daarna tape verwijderen zo maak je dit ultra netjes .

Het rubber/schuim werkt natuurlijk met "druk" en die komt van de schroeven.

Persoonlijk zou ik kit gebruiken tussen het gezaagde en de CCE WCD, de rubber voor "afwerking" , dan heb je het beste zonder "afwerk" noodzaak. Het is niet alsof je hem ooit gaat verwijderen. Daarnaast is het elektra en wil je elke voorzorg maatregel voor "kortsluiting" voorkomen

Familie had ooit een redelijk slecht gemonteerd stopcontact .. na tijden begonnen mieren zich te vestigen.. en na een tijdje begon er hitte te ontstaan wegens steeds frequentere kortsluitingen (mieren die hardleers waren) .. gevolg kabel was aan het smelten. gelukkig sloeg de zekering eruit ipv brand. maar "er was al een brand lucht" maar ja "bbq fanaten"
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Pahov
Berichten: 50
Lid geworden op: za 5 aug 2017 13:40

Re: CCE wandcontactdoos montage

Bericht door Pahov » za 2 jun 2018 08:09

Als ik het zo bekijk is de optie van kitten tussen het gezaagde deel en de doos in combi met het rubber wat het sowieso zou moeten afdichten een goeie optie. Best of both worlds!? Bedankt voor de reacties!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”