Afdekkap over ventilatierooster

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Afdekkap over ventilatierooster

Bericht door janoniem » ma 21 mei 2018 14:47

Op zo'n rustige pinksterdag lees ik na jaren eens de handleiding van mijn TEC.....
image.jpeg
Afdekkap ventilatierooster
Die heb ik niet eens en dus ook nooit geplaatst.
Verleden jaar zag het er achter de roosters nog keurig uit, nog maar eens inspecteren.
Volgens de handleiding moeten ze geplaatst worden bij temperaturen onder het vriespunt, bij lange tijd niet gebruik én bij iedere wasbeurt.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Afdekkap over ventilatierooster

Bericht door WillyL » di 22 mei 2018 20:02

Er zijn er maar weinigen die deze dingen hebben. Hoogstens ferfente winterkampeerders.
Voor het wassen is het eerder opletten dat je niet te veel water in de roosters spuit.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

BSP
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 29 dec 2017 19:03

Re: Afdekkap over ventilatierooster

Bericht door BSP » wo 23 mei 2018 11:28

Wij hebben een wintercaravan (Polar) en hebben afgelopen winter op advies van de fabrikant deze beschermkappen geplaatst bij een temperatuur onder de 8 graden. Hierna bleek de koelkast juist minder goed te koelen, omdat deze haar warmte niet kwijt kon. Na het verwijderen van de kappen, koelde die weer perfect. Destijds op het forum gelezen dat meer mensen deze ervaring hebben. Dus enkel gebruiken bij erge kou en mindere werking van de koelkast, is onze conclusie.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”