Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Bericht door ElddisCrusader » wo 4 jul 2018 13:50

Ben net terug van 5 weken kamperen in Nederland. We waren ook een paar dagen in Swalmen en vanwege het mooie weer stonden we op een mooi plaatsje onder een boom. Het terrein liep nogal af maar ik had mijn aangepaste wielkeggen bij me. Achteruit op de keg rijden ging fantastisch en de hut stond mooi vlak. Helaas bleek het toen een dingetje om in de caravan te komen. Met ons eigen dubbele opstapje lukte het helemaal niet. Dat hebben we maar opgeklapt onder de caravan gezet. Gelukkig had de campingeigenaar een hoger trapje liggen en nadat ik dat vlak gezet had ging het net. De heupen worden toch wat stijver. Mocht er iemand zijn die dit ook aan de hand heeft gehad en er een oplossing voor heeft (bijv. een touwladder) dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.
Bijlagen
IMG_1212 (Aangepast).jpeg
IMG_1212 (Aangepast).jpeg (20.44 KiB) 880 keer bekeken
IMG_1213 (Aangepast).jpeg
IMG_1213 (Aangepast).jpeg (23.27 KiB) 880 keer bekeken
IMG_1212 (Aangepast).jpeg
IMG_1212 (Aangepast).jpeg (20.44 KiB) 881 keer bekeken
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Bericht door ElddisCrusader » do 12 jul 2018 11:22

Heb deze week van steigerhout een onderstel gemaakt waarop ik mijn huidige opstapje kan monteren. Neem de onderdelen gewoon los mee en zet het geval pas in elkaar wanneer de tweede wielkeg gebruikt moet worden aan de kant waar de deur zit. Zo kunnen we toch fatsoenlijk in de caravan komen.
Bijlagen
IMG_1216 (Aangepast).jpeg
IMG_1216 (Aangepast).jpeg (22.27 KiB) 798 keer bekeken
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Bericht door Robert » do 12 jul 2018 16:10

RE.gif Dat is wel een hele kleine foto
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Bericht door Chris » do 12 jul 2018 16:22

ElddisCrusader schreef:
do 12 jul 2018 11:22
Heb deze week van steigerhout een onderstel gemaakt waarop ik mijn huidige opstapje kan monteren. Neem de onderdelen gewoon los mee en zet het geval pas in elkaar wanneer de tweede wielkeg gebruikt moet worden aan de kant waar de deur zit. Zo kunnen we toch fatsoenlijk in de caravan komen.
Wij hebben daarvoor een klein model trampoline bij ons.. awhoea.gif awhoea.gif
.
Trampo.jpg
Trampo.jpg (23.1 KiB) 772 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18924
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Bericht door Hobby Linka » do 12 jul 2018 21:51

RE.gif

Ahum……

Chris, dit is geen babbelbox……...
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Abve

Re: Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Bericht door Abve » do 12 jul 2018 22:43

ElddisCrusader schreef:
do 12 jul 2018 11:22
Heb deze week van steigerhout een onderstel gemaakt waarop ik mijn huidige opstapje kan monteren. Neem de onderdelen gewoon los mee en zet het geval pas in elkaar wanneer de tweede wielkeg gebruikt moet worden aan de kant waar de deur zit. Zo kunnen we toch fatsoenlijk in de caravan komen.
Ik vind het geweldig hoe je aan het knutselen bent, alleen ik begrijp het niet helemaal.
Ik kampeer ook al 40 jaar en heb heel Europa doorgezworven.
Toch heb ik nog nooit een probleem gehad met de opstap om in de caravan te komen.
Vroeger had je een enkele opstap, nu al een dubbele.
Dan moet je hooguit nog een keer een flinke stap doen om in de caravan te komen.
Nu bent ik ruim aan de lengte maar mijn vrouw niet. En die heb ik ook nooit ergens over gehoord.

Het ligt anders als de situatie is dat je deze stap wegens lichamelijk ongemak oid niet kunt maken.
Dan kan ik mij voorstellen dat je de overgang bijna gelijkvloers wil maken.
Maar ik heb, volgens mij, niet gelezen dat deze laatst geschetste situatie speelt.

Dus vraag ik mij af waarom dit zo belangrijk voor je is.

Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Bericht door ElddisCrusader » vr 13 jul 2018 11:35

Bedankt voor je reactie. In een normale situatie bedraagt de afstand van grond tot deur 51 cm. De tweede trede van ons opstapje zit op 31 cm. Wanneer de caravan aan de deurkant 20 cm. hoger staat wordt de laatste stap 40 cm. Mijn echtgenote (156) kan die stap naar binnen nog wel maken maar het grootste probleem is om UIT de caravan te komen. Je stapt dan immers in een gat van 40 cm en hebt dan de neiging om voorover te stappen. Met een dienblad in je handen is dat geen feest. Met deze constructie wordt het hoogteverschil van 20 cm. (de hoogte van de keg) teniet gedaan. Voor mij persoonlijk is het een sport om zaken die ik tijdens het kamperen tegenkom en me minder bevallen, na de vakantie thuis aan te pakken en op te lossen voor een trip. In de afgelopen 33 jaar heb ik nog nooit een tweede wielkeg nodig gehad en was er dus ook geen aanleiding om mijn opstapje te verhogen. Voor mij is dat echter geen reden om het probleem niet aan te pakken. Een beetje autistisch weliswaar maar die mensen moeten er ook zijn.
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Abve

Re: Wielkeg maken om groot hoogteverschil te compenseren.

Bericht door Abve » vr 13 jul 2018 21:53

RE.gif

Haha. Leuk antwoord en wat een zelfkennis mrgreen.gif
Dank je wel, het is helemaal duidelijk thumbup.gif
Veel succes verder!

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”