Schade aan caravan dealer / verzekering.

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
locon1

Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door locon1 » za 9 dec 2017 20:15

Ik heb een vraag over een schade die ik heb gehad aan de caravan.Kan een caravan-dealer een schade op voorhand maken zonder dat hij weet of de schade gedekt word door de verzekering,en dan alsnog komt met een factuur terwijl als ik dat had geweten de schade niet zou hebben laten maken.Dus met andere woorden eerst maken en dan via de verzekering de schade terug vorderen die dan weigert.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Jan van Vijven » za 9 dec 2017 20:19

Jij hebt de opdracht gegeven neem ik aan, dat de verzekering niet uitkeert had je van te voren moeten uitzoeken.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Patman » za 9 dec 2017 20:55

Even het stukje opnieuw gelezen en nu lees ik het anders. kerstwhoehoehaha.gif

Dit had je inderdaad eerst moeten navragen bij de verzekering.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door janoniem » za 9 dec 2017 20:58

In de voorwaarden van jouw verzekeringsmaatschappij zal vast wel staan dat het ontstaan van een schade direct gemeld moet worden.
Zo te lezen is dat niet gebeurd, dus.....
En zoals JvV ook al aanneemt heeft de dealer de reparatie opdracht van jouw ontvangen (zonder voorbehoud?).
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Chris » za 9 dec 2017 21:47

Wat ik tussen de regels lees is dat TS eigenlijk niet wil betalen.
De verzekering betaald ook niet...
Vermoedelijk dus een lastig gevalletje...
Dan mag de reparateur GEEN slachtoffer worden, TS heeft toch de opdracht gegeven..die betaald dan dus ook..

Ik zie het maar zo..
"Wie een brood koopt zal ook betalen".

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door graaf » zo 10 dec 2017 02:00

Ter aanvulling op AdriaDirk hierboven.
Als de schade minder dan €750,00 euro is, geldt bij de meeste verzekeringen dat er geen expert
komt kijken en sturen ze je een schadenummer. Een goede dealer weet of de schade onder die €750 blijft.
In de polisvoorwaarden staat wat er onder de verzekering valt. Behoudens uitsluitingen is dat heel veel.
(bij sommige verzekeringen [AnwB] is er een eigen risico....bij mij is dat € 75,00)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Hobby Linka » zo 10 dec 2017 07:44

locon1 schreef:Ik heb een vraag over een schade die ik heb gehad aan de caravan.Kan een caravan-dealer een schade op voorhand maken zonder dat hij weet of de schade gedekt word door de verzekering...........

Even iets verduidelijken a.u.b.

Heeft de caravan dealer de schade op voorhand hersteld zonder dat je daar opdracht voor hebt gegeven of heb je de schade laten repareren zonder dit bij de verzekering te melden.

Het is me even niet duidelijk.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Abve

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Abve » zo 10 dec 2017 08:13

RE.gif
Een goede dealer zal eerst ook met je overleggen c.q. adviseren over de schadeafhandeling en de verplichting tot het melden en informeren van je verzekeringsmaatschappij.
Mocht een dealer of reparateur dit nalaten, ontslaat dit je niet van de meldplicht. Jij bent als verzekeringsnemer, zelf verantwoordelijk. Zie polisvoorwaarden.
Sla je dit proces over maar geef je wel opdracht tot reparatie, heeft de verz.mij geen kans gehad om de omvang van de schade vast te stellen en zal logischerwijs niet tot uitkering over gaan.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Vadervan3 » zo 10 dec 2017 08:43

[youtube][/youtube]
locon1 schreef:Ik heb een vraag over een schade die ik heb gehad aan de caravan.Kan een caravan-dealer een schade op voorhand maken zonder dat hij weet of de schade gedekt word door de verzekering,en dan alsnog komt met een factuur terwijl als ik dat had geweten de schade niet zou hebben laten maken.Dus met andere woorden eerst maken en dan via de verzekering de schade terug vorderen die dan weigert.
Het is een beetje en vaag verhaal. Zoals ik het begrijp: je hebt schade gehad, gaat hiermee naar een dealer ter reparatie en uiteindelijk blijkt dat je verzekering het niet dekt? Je hebt toch zelf die opdracht uit handen gegeven en zelf je verzekering afgesloten? Lijkt me dat je gewoon moet betalen. Normaal gesproken word er eerst een offerte van de schade gemaakt die goed gekeurd dient te worden door de verzekering.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Daphne » zo 10 dec 2017 10:07

locon1 schreef:Ik heb een vraag over een schade die ik heb gehad aan de caravan.Kan een caravan-dealer een schade op voorhand maken zonder dat hij weet of de schade gedekt word door de verzekering,en dan alsnog komt met een factuur terwijl als ik dat had geweten de schade niet zou hebben laten maken.Dus met andere woorden eerst maken en dan via de verzekering de schade terug vorderen die dan weigert.
Is dit echt gebeurd of is dit een scenario waar je voor vreest als je de caravan naar de dealer brengt?

In het eerste geval hangt het af van jouw opdracht en in het tweede geval: nee, dat is niet de gebruikelijke gang van zaken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Chris » zo 10 dec 2017 10:50

Iedereen is benieuwd hoe dit nu zit maar TS is nog niet langs geweest...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door eurotrotter » zo 10 dec 2017 12:11

IKzelf had enige jaren terug een schade van bijna € 5000 en ben daarmee naar De Vossenhoek gegaan in Rucphen.
Deze werkt samen met alle verzekerings maatschappijen.
Ik heb twee telefoontjes van hun gehad: het eerste dat alles geregeld was met de verzekeraar en dat t wachten op de expert was.
Het tweede dat de caravan klaar was om opgehaald te worden.
Later kreeg ik nog n brief van de verzekering dat ik mijn eigen risico terugkreeg,omdat de schade veroorzaakt was door een ander en ik daar geen schuld aan had.

T.S. zal de schade zelf moeten betalen vrees ik,maar ik vind t ook niet netjes van de reparateur om ,zonder overleg metde verzekering, alvast de schade te herstellen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Abve

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Abve » zo 10 dec 2017 12:28

RE.gif
locon1 schreef:Kan een caravan-dealer een schade op voorhand maken zonder dat hij weet of de schade gedekt word door de verzekering,en dan alsnog komt met een factuur terwijl als ik dat had geweten de schade niet zou hebben laten maken.
@eurotrotter:
Als ik dit zo lees is mijn conclusie dat TS ‘van de hoed en de rand’ wist

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door DVDGuy » wo 13 dec 2017 11:46

locon1 schreef:Ik heb een vraag over een schade die ik heb gehad aan de caravan.Kan een caravan-dealer een schade op voorhand maken zonder dat hij weet of de schade gedekt word door de verzekering,en dan alsnog komt met een factuur terwijl als ik dat had geweten de schade niet zou hebben laten maken.Dus met andere woorden eerst maken en dan via de verzekering de schade terug vorderen die dan weigert.
Ik lees een heleboel antwoorden, maar TS is m.i. onvolledig in de vraagstelling; enige nadere uitleg m.b.t. bijv. Belgische of Nederlandse wetgeving van toepassing, wel of geen opdracht tot reparatie gegeven, enz. zou kunnen helpen bij het geven van een antwoord.
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Citrorob

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Citrorob » wo 13 dec 2017 14:00

locon1 schreef:Ik heb een vraag over een schade die ik heb gehad aan de caravan.Kan een caravan-dealer een schade op voorhand maken zonder dat hij weet of de schade gedekt word door de verzekering
Ja, dat kan ik ken genoeg caravanners die een Caravan met een relatief lage dagwaarde niet verzekeren. Dus is het niet aan de dealer om dit geclaimd te krijgen bij de verzekering.
locon1 schreef: ,en dan alsnog komt met een factuur terwijl als ik dat had geweten de schade niet zou hebben laten maken.
Hieruit maak ik op dat je de dealer een reparatieopdracht hebt verstrekt en dat de dealer niet uit zichzelf aan de slag gegaan is.
locon1 schreef: Dus met andere woorden eerst maken en dan via de verzekering de schade terug vorderen die dan weigert.
Een dealer claimt niets bij de verzekeringsmaatschappij. Dat doe je zelf. Uit service overwegingen mag de dealer vaak de factuur rechtstreeks naar de verzekeringsmaatschappij sturen als de schade gedekt is.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Kingpin1966 » wo 13 dec 2017 16:06

En ondertussen hult de TS in een werkelijk oorverdovend stilzwijgen..........

Laat de TS eerst maar eens een reactie geven op de hem gestelde vragen.
Dan "praten" we wat mij betreft verder...........
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Peter 1969 » wo 13 dec 2017 18:16

Ik begrijp uit het verhaal dat er geen opdracht gegeven is tot reparatie, maar dat taxatie/opnemen schade de bedoeling was. Nu heeft de dealer toch gerepareerd maar de verzekering dekt de schade niet.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Patman » wo 13 dec 2017 18:54

Zolang TS geen antwoorden geeft is het gissen.

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door wolf » wo 13 dec 2017 19:50

Kingpin1966 schreef:En ondertussen hult de TS in een werkelijk oorverdovend stilzwijgen...........
Heb k al zo dikwijls meegemaakt op andere fora met mensen die 1 bericht plaatsen... kerstweetniet.gif
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Kingpin1966 » do 14 dec 2017 12:11

Dan is de "nood" blijkbaar ook niet zo hoog.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door Chris » do 14 dec 2017 14:49

Da's dan pech... TS is weg..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Schade aan caravan dealer / verzekering.

Bericht door wolf » vr 29 dec 2017 17:17

Er staat wel een foutje in de titel,
moet het niet zijn "Schade aan de caravan-dealer"?
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”