Caravanhoes wel of niet?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Anoniem

Caravanhoes wel of niet?

Bericht door Anoniem » zo 22 okt 2017 20:12

De buurman heeft al jaren de caravan buiten staan en deze (de caravan natuurlijk) ziet er nog steeds goed uit, maar dat is niet mijn ding. Onze caravan gaat of in de winterstalling of onder een nog te bouwen carport naast ons huis. Wij hebben voldoende ruimte op de oprit en naast de garage. Een carport naast de garage betekend wel dat de tuin behoorlijk “verbouwt” moet worden. Nu zag ik bij de Vrijbuiter caravanhoezen die “ademend” zijn zodat het vocht weg kan! Deze zou ik dan op de oprit over de caravan kunnen trekken en hoeft de tuin niet veranderd te worden.
Heeft iemand ervaring hiermee en/of hierover een mening?

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Caravanhoes wel of niet?

Bericht door Conradi » zo 22 okt 2017 20:15

In de Campings, Car und Caravans van November worden verschillende caravanhoezen met elkaar vergeleken.
Ze zijn idd allemaal ademend. Opvallend vond ik dat niet alleen voor mogelijke krassen gewaarschuwd wordt, maar dat sommige hoezen ook chemisch op de lak of kunststof kunnen inwerken. Daarom wordt aanbevolen om de vensters altijd te beschermen bijvoorbeeld met versfolie.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Caravanhoes wel of niet?

Bericht door nicolaas » ma 23 okt 2017 09:55

heb de caravan met hoes onder de carport staan. als de hoes goed vast zit is er weinig kans op krassen. een paar dagen mistral met zand, doen waarschijnlijk meer schade dan de hoes, om nog maar
te zwijgen van de dagelijkse poetsers met het sponsje vol stof.
microhome 370 luxe

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravanhoes wel of niet?

Bericht door Ab » ma 23 okt 2017 10:04

Ik heb jarenlang een hoes gebruikt.
Van krasjes geen spoor.
Het is wel zaak om de caravan schoon onder de hoes te doen.
Ook de hoes voorzichtig behandelen en niet op straat leggen bijv. zodat er zandkorrels aan blijven zitten, die dan weer meeverhuizen naar de caravan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Caravanhoes wel of niet?

Bericht door Jan Krukas » ma 23 okt 2017 10:44

Ja hoor je kunt gewoon een hoes gebruiken hoor,wel zorgen dat de caravan en ramen
Schoon zijn.En wat Nicolaas zegt goed vast zetten want als hij te los zit veroorzaakt dat
meestal de krassen.Gr Jan

Anoniem

Re: Caravanhoes wel of niet?

Bericht door Anoniem » wo 25 okt 2017 08:50

Onze oprit en zijkant van de garage ligt op het zuid-westen. Dat betekend dat bij harde wind en/of storm de caravanhoes goed vast gezet moet worden. Ik weet niet of een caravanhoes dan de oplossing zou kunnen zijn voor de “winterstalling”.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 12 okt 2016 12:12
Locatie: Bilthoven

Re: Caravanhoes wel of niet?

Bericht door Erik » za 17 feb 2018 21:26

Onze Fendt 510 van 2009 overwintert al 9 winters onder een ademende hoes. De caravan staat naast onze garage met de dissel op het zuidwesten. De caravan gaat wel altijd brandschoon en in de was gezet onder de hoes. De dakluiken dek ik vooraf af met fleecestof, met een paar aangestikte bandjes om ze op hun plaats te houden bij het aanbrengen van de hoes. Noch op de dakluiken noch op de ramen noch op het plaatwerk enig spoor van krassen of krasjes. En eind maart komt er elke keer een als-nieuw-zo-mooie caravan onder de hoes uit!
Caravanner sinds 1973, nu met een Eriba Nova GL 485 (2019), uitgerust met iTBS en E&P Levelsysteem en getrokken door een Volvo XC60 AWD. 😀

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”