eriba puck uit 1990 exterieur opnieuw kitten

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Jennigjes
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 8 jan 2017 14:03

eriba puck uit 1990 exterieur opnieuw kitten

Bericht door Jennigjes » do 12 okt 2017 11:02

Ik heb momenteel een kleine lekkage achter de middelste sierstrip bij de keuken. Om het goed te kunnen kitten zou ik de sierstrip eraf willen halen. Waar begin ik en hoe doe ik dat. De Eriba Puck is nu 27 jaar en heeft geen schuld.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: eriba puck uit 1990 exterieur opnieuw kitten

Bericht door graaf » vr 13 okt 2017 00:17

Dat is niet moeilijk jennigjes
Gewoon de gekleurde bies uit het profiel trekken (waarschijnlijk gewoon vervangen tijdens terugmontage)
En dan met geduld en beleid alle schroefjes er uit draaien. Is een hele klus omdat na 27 jaar de meesten geroest zullen zijn. Alles goed schoonmaken zonder de beplating te beschadigen. Waarschijnlijk kan je de plaats van de lekkage vinden. Gaten dichten en als er nog vocht in zit dit laten drogen (föhn ?)
Monteer daarna de aluminium afdekking terug met een doorlopende kitzoom van bijvoorbeeld clearseal van Innotec (wordt veel in de auto-industrie gebruikt). Ik heb dit met een Troll jaren geleden met succes uitgevoerd. Heb de bies vervangen (bij Eriba dealers te koop)
Succes
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Jennigjes
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 8 jan 2017 14:03

Re: eriba puck uit 1990 exterieur opnieuw kitten

Bericht door Jennigjes » vr 13 okt 2017 08:23

Heel hartelijk dank voor de uitleg. Ik ga de middenbies er eerst maar eens af zien te krijgen. Zitten die schroeven in die kooiconstructie? Ik las ergens dat men parkers gebruikt. Ik neem aan dat ik dan moet boren naast de afgebroken schroeven. Ik ga het proberen. Ik zal de caravan naar de stalling brengen om goed te laten drogen.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”