Waterdichtheid Kip Shelter

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
paul rapol
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 15:36

Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door paul rapol » di 19 sep 2017 15:44

Wij hebben een Kip shelter gekocht in 2014 en in dat jaar deden we enkel een paar korte vakanties. In oktober 2015 ging hij binnen voor onderhoud en de verplichte waterdichtheidskeuring i.v.m. de garantie.
In het voorjaar daarna kregen wij voor het eerst water binnen via de schuine achteruit. De caravan ging verschillende keren naar de dealer eerst zonder dat er iets opgemerkt werd maar later in 2016 werd omwille van de aanhoudende problemen de caravan terug naar de dealer gedaan waar het volledige raam er werd uitgehaald en met een aanpassing ( dit werd vastgelegd op foto ) terug geplaatst. In september gingen wij nog eens kort weg en nadien kon ik melden dat de reparatie blijkbaar gelukt was en stuurde nog een extra bedankje.
Voorjaar 2017, we vertrekken voor een langere periode maar al bij de eerste week is het water er weer. Wij zitten in de Pyreneeën dus we kunnen niet zomaar terug. Ik bel de dealer omdat wij i.v.m. de garantie niets willen doen wat ons later zou aangerekend worden. We kregen de tip om het raam af te plakken met Duck tape. Dat hielp voor korte tijd maar we moesten dit na korte tijd herhalen en uitbreiden.
Er werd een contact gelegd om de caravan door de fabrikant te laten herstellen. Er werd wel bij gezegd dat de kosten voor de overbrenging van de caravan naar Hoogeveen voor ons zouden zijn.
Wij vinden dit niet kunnen! Wat vinden jullie hiervan?
PS bij het aanbrengen van de tape merkten we dat het raam kon bewegen in de uitsnijding wat volgens mij de oorzaak moet zijn. scratch.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door Jan van Vijven » di 19 sep 2017 16:02

Normaal breng je zelf de auto of caravan (met garantie klachten) naar de dealer waar deze aangekocht is?

Waar is jouw Kip aangeschaft?


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door BertJan » di 19 sep 2017 16:09

je kan voorstellen de caravan zelf naar de fabriek te brengen, hoogeveen is niet heel ver weg

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door Jan van Vijven » di 19 sep 2017 16:28

Ik gok dat Paul een zuiderbuur is, Hoogeveen is dan niet om de hoek!


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door karelV » di 19 sep 2017 16:32

Zelf naar de dealer brengen bij garantie mankementen is wel zo logisch want ze hebben bij mij ook nog nooit de caravan vanuit de dealer opgehaald als er een garantiepuntje moest gebeuren. Dat de caravan nu naar de fabriek moet is een ander geval en bij Kip caravans nog te overzien omdat Hoogeveen nog aan te rijden is maar een caravan van een ander merk die uit een ander deel van Europa komt lijkt me dat dit door de dealer geregeld dient te worden. In jouw geval vind ik dat trouwens ook dat de dealer dit moet afhandelen.
Suc6 met de afwikkeling.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door Daphne » di 19 sep 2017 16:46

paul rapol schreef:Er werd een contact gelegd om de caravan door de fabrikant te laten herstellen. Er werd wel bij gezegd dat de kosten voor de overbrenging van de caravan naar Hoogeveen voor ons zouden zijn.
Wij vinden dit niet kunnen! Wat vinden jullie hiervan?
Als het een garantiekwestie is, dan vind ik dat de kosten door de dealer moeten worden gedragen (die dat mogelijk weer bij de fabrikant zou kunnen claimen i.v.m. eigen gebrek). Jij hebt met de dealer te maken en als die besluit dat de caravan naar de fabriek moet, of de fabrikant haalt de caravan terug, dan zullen zij dat ook moeten regelen. Uiteraard dien je wel de caravan naar jouw caravandealer te brengen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door meeder » di 19 sep 2017 21:43

Precies, de verkopende partij is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie.

paul rapol
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 15:36

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door paul rapol » di 19 sep 2017 22:09

Bedankt voor jullie snelle reacties. En inderdaad zijn wij Belgen en Hoogeveen ligt op ongeveer 350km van ons dus toch een hele afstand. Dat wij hem naar de dealer in Boxtel moeten brengen vind ik wel normaal.
Wat de opmerking over de Duck Tape betreft, dit hebben wij alleen maar gedaan nadat dit ons bij mail door de dealer werd aangeraden en we daarbij nog eens de verzekering kregen dat dit zeker onder garantie bleef.
Morgen hopen wij de dealer aan de lijn te krijgen en tot een goed akkoord te komen.

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door blazoen » wo 20 sep 2017 02:09

Wij hebben zelf een Kip Kompakt gekocht in 2013. Toen nog bij een dealer die een jaar later geen dealer meer was omdat Kip het hele netwerk had opgedoekt. Voor service moest je verplicht naar de paar servicepunten. Wij vinden dit erg slecht van Kip. Tot nu toe geluk gehad maar zoals in jullie geval kan het ook tegen zitten. Voor de Shelter is het verhaal voor jullie nog iets anders omdat daar die zaak in Boxtel ook de Shelter verkoopt iets wat voor alle andere modellen alleen nog maar in Hoogeveen kan. Op de site van Kip spreken ze overigens nu over een bezichtigingspunt. Nou ja doe maar lekker vaag.
Ik vind dat de zaak in Boxtel het maar moet regelen voor jullie. Transportkosten zijn voor rekening van Boxtel of Hoogeveen, dat zoeken zij zelf maar uit. Je hebt hem in Boxtel gekocht en dan repareren zij hem maar ze zijn bovendien een officieel service punt waar je voor service, onderhoud en garantie terecht kunt . Ik denk dat jullie juridisch heel sterk staan maar hopelijk is deze weg niet nodig.
Het komt tenslotte niet erg professioneel over zoals het eerst niet opgemerkt is en in 2e instantie slecht gerepareerd. Dat ze daarom de Shelter naar Hoogeveen willen sturen begrijp ik maar de kosten is toch echt hun probleem.

Succes.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door meeder » wo 20 sep 2017 06:42

Heeft de dealer in Boxtel aangegeven dat de transportkosten voor jullie zijn?
Als dat door die partij is aangegeven kan je dat ook nog bij Kip zelf neerleggen met de vraag of ze dat de normale gang van zaken vinden.

Maar allereerst gewoon naar de dealer er mee en die moeten het oplossen.

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door Jaco1 » ma 20 nov 2017 19:51

En Paul, hoe is het gelopen? Ik heb ook een garantie gevalletje met een Shelter. Omdat ik het ook een aardige rit vond mocht ik hem bij een servicepunt brengen voor beoordeling. Echter hij is door Hoogeveen verkocht en afgeleverd. Garantie toegewezen, echter het servicepunt verlangde wel dat ik even de reparatie voorschoot in afwachting van de betaling door Kip. Dat vond ik geen goed idee en men was dan vanuit Hoogeveen bereid om hem op te halen en weer terug te brengen naar het servicepunt zodat we niet zover hoeven te rijden. Kennelijk loopt het niet zo soepel tussen Hoogeveen en de servicepunten?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door PD » ma 20 nov 2017 20:48

Jaco1 schreef:Kennelijk loopt het niet zo soepel tussen Hoogeveen en de servicepunten?
Dat laatste is een understatement :(
Toevallig mijn buurman afgelopen weekend gesproken toen hij zijn Shelter winterklaar aan het maken was; die had ook wat garantiepuntjes (caravan is van 2014) maar een compleet drama om dit opgelost te krijgen. Zoals hij er nu over denkt, geen KIP meer vanwege deze povere behandeling.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door meeder » di 21 nov 2017 05:51

Gelukkig heeft ons servicepunt wel een goede relatie met Hoogeveen. Het is dus niet bij alle servicepunten slecht gesteld met de relatie.

Het is wel waar dat Hoogeveen flink moeilijk kan doen over garantie. Het bizarre is dat je daar maar net de juiste persoon moet treffen.

Één van de grootste probleemgevallen tussen het personeel is daar gelukkig weg.

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door blazoen » di 21 nov 2017 08:37

RE.gif

Dat jullie een servicepunt hebben die wel een goede relatie heeft met Kip is blijkbaar erg belangrijk.
Kun je aangeven in welke plaats dat servicepunt zit. Wellicht kunnen wij daar de volgende keer ook naar toe voor onderhoud.
Laatst gewijzigd door Daphne op di 21 nov 2017 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door meeder » di 21 nov 2017 17:27

Ik heb je een PB gestuurd. Ik weet niet of het noemen van namen toegestaan cq gewenst is.

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door Jaco1 » za 17 feb 2018 21:24

Nou, inmiddels is ons garantiegevalletje opgelost. Goed dat we wel even een controle deden, het slot moest nog afgesteld worden scratch.gif. Maarja, je kan niet alles hebben, wij hebben nu wel een mooie zwarte deurlijst.
Kan ik eindelijk met de inbouw beginnen zodat we toch relatief luxe op vakantie kunnen.

paul rapol
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 15:36

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door paul rapol » di 1 mei 2018 12:29

Bij ons is na contact met Hoogeveen de zaak ook volledig onder garantie opgelost dus ook geen verplaatsingkosten gelukkig.
Er zit nu een nieuw raam in zoals bij de nieuwere modellen.
Straks ons caravan seizoen beginnen in de hoop dat wij het nu definitief droog kunnen houden.
We zijn wel wat aan het stuntelen met het hor- en isolatiegordijn.
Weet iemand hoe dit werkt? Vraag naar Hoogeveen gestuurd maar na anderhalve wee nog geen antwoord

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: Waterdichtheid Kip Shelter

Bericht door Jaco1 » di 1 mei 2018 17:36

Paul,
Ik heb ook een Shelter maar geen achterraam. Heb jij een raam in je deur net als de oudere modellen?
Wat betreft die roldingen. De drukknopjes aan beiden zijden van het "handvat" in het midden goed indrukken, en dan kan je hem omhoog of omlaag doen en vastzetten in een van de standen. ( er zitten sleufjes in de rails aan de zijkant waar palletjes in vallen)
het hor kan je gewoon aan de onderkant vastklikken

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”