Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
PeterM
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 jun 2016 09:23

Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door PeterM » za 12 aug 2017 18:42

Wij zijn vandaag terug gekomen van onze vakantie vanaf Camping Union Lido in Cavallino Treporti (Venetië).
Ook wij zijn getroffen door de storm die daar afgelopen donderdag langs raasde, echter zijn wij in verhouding met sommige mensen de dans nog wel redelijk ontsprongen.
Wij zijn alleen onze voortent en tentluifel kwijt (kapot). Hier was weinig meer van over. Nu is dit allemaal makkelijk te vervangen, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Waar ik me wel zorgen over maak is het volgende. Door het afbreken van de voortentstokken is 1 van de stokken door de zijwand van de caravan geschoten. Hier zit nu een scheur in.
Wij hebben deze caravan net een half jaar geleden gekocht, wel 2e hands maar voor ons was het een hele uitagave en de caravan was/is in nieuwstaat.

Heeft iemand van jullie tips of ideeën hoe de verzekering dit oppakt, of hoe ik dit met de verzekering moet aanpakken.

Misschien is het handig, hierbij een paar gegevens.
Caravan Fendt Saphir 560 bouwjaar 2010
verzekeringsmaatschappij Nationale Nederlanden met de uitgebreide Casco dekking.

Ik hoor graag van jullie.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door deusjevo » za 12 aug 2017 19:05

Verzekering inlichten en aangeven wat er gebeurd is, rest volgt vanzelf?
Of denk ik dan te simplistisch?
Heb je veel foto's gemaakt ter plaatse?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door Mstuniek » za 12 aug 2017 19:09

Via de verzekering regelen en kijken wat hun verhaal is.
Neem niet aan dat er een total loss van komt.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

PeterM
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 jun 2016 09:23

Re: Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door PeterM » za 12 aug 2017 19:46

Ja we hebben gelijk zo veel mogelijk op foto en video vast gelegd. Heb al eens eerder iets meegemaakt waarbij de verzekering in eerste instantie telefonisch aangaf dat de schade gedekt was, maar toen alles afgewikkeld moest worden gingen ze moeilijk doen over dat ik geen foto's e.d. had gemaakt en er dus geen bewijs was.
Dus foto's en film hebben we nu in overvloed gelukkig.

De camping was in 15 minuten tijd veranderd in een slagveld. Zelfs de grote verhuur stacaravans zijn opgetild en verschoven door de wind. Over de hele camping lagen minstens 150 bomen om.

Wat betreft de reparatie: Ik zou het erg jammer vinden als ze het gat in de wand gaan repareren of een wand voorlangs zetten o.i.d. Ik ben van mening dat je dit altijd kunt blijven zien en je daardoor dus een forse waardevermindering hebt van de caravan.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23387
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door PD » za 12 aug 2017 19:48

Waarschijnlijk krijg je een nieuwe zijwandplaat, daar draait de schadehersteller zijn hand niet voor om.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door arnovariante » za 12 aug 2017 19:48

Een gat van een stok is over het algemeen niet zo groot en kan dus met profile repair gemaakt worden.
En daar zie je helemaal iets van.
Mits je hamerslag wanden hebt uiteraard.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door eurotrotter » za 12 aug 2017 21:28

PeterM schreef:Wij zijn vandaag terug gekomen van onze vakantie vanaf Camping Union Lido in Cavallino Treporti (Venetië).
Ook wij zijn getroffen door de storm die daar afgelopen donderdag langs raasde, echter zijn wij in verhouding met sommige mensen de dans nog wel redelijk ontsprongen.
Wij zijn alleen onze voortent en tentluifel kwijt (kapot). Hier was weinig meer van over. Nu is dit allemaal makkelijk te vervangen, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Waar ik me wel zorgen over maak is het volgende. Door het afbreken van de voortentstokken is 1 van de stokken door de zijwand van de caravan geschoten. Hier zit nu een scheur in.
Wij hebben deze caravan net een half jaar geleden gekocht, wel 2e hands maar voor ons was het een hele uitagave en de caravan was/is in nieuwstaat.

Heeft iemand van jullie tips of ideeën hoe de verzekering dit oppakt, of hoe ik dit met de verzekering moet aanpakken.

Misschien is het handig, hierbij een paar gegevens.
Caravan Fendt Saphir 560 bouwjaar 2010
verzekeringsmaatschappij Nationale Nederlanden met de uitgebreide Casco dekking.

Ik hoor graag van jullie.
Het beste ga je gelijk naar een erkende FOCWA reparateur die bij de verzekering aangesloten is,als je er geen kent vraag je aan je verzekering om een adres.
Deze reparateur regelt alles voor je en stelt,in samenspraak met de expert het schadebedag vast en zorgt ervoor dat je caravan gerepareerd word.

Ik had twee jaar geleden een flinke verkeersschade( € 5000 ) met mijn LMC, die ook bij N.N. uitgebreid casco verzekerd was en heb m naar de Vossenhoek gebracht in Rucphen .
Die hebben alles met de verzekering geregeld en belde mij op toen de caravan,gerepareerd ,weer opgehaald kon worden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door karelV » za 12 aug 2017 22:06

Wij hadden in het voorjaar ook een lichte schade in de zijplaat door een tentstok die ertegenaan was gevallen. Verzekering opgebeld en die zeiden laat maar een offerte maken door de dealer. Hebben we gedaan en is keurig door een Profile-repair bedrijf voor caravans onzichtbaar hersteld.
Schrok wel van het bedrag maar dat werd toch door de verzekering betaald.
Breugel.JPG
Breugel1.JPG
Breugel2.JPG

Schade bedrag was €880,28 scratch.gif scratch.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

martijn v o

Re: Tips gevraagd schade zijkant caravan!!!

Bericht door martijn v o » za 12 aug 2017 22:13

Ik ben nog met de verzekering bezig naar aanleiding van een schade van vorige jaar.

Kijk eerst voor je wat doet even in de polisvoorwaarden van je verzekeraar.
80% van de verzekeringen keren namelijk een waardevermindering uit bij een schade die de functionaliteit niet beperkt. Dat zijn krassen, schaven en deukjes. De waarde vermindering is vele malen lager dan het laten repareren van de schade.

Bij jou zit er een gat, dus dat lijkt me geen probleem.

Waar zit de schade? Het kan namelijk ook zo zijn dat als hij op een plaats zit zodat ze een service luik kunnen maken of een extra buiten stopcontact dat ze dat dan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”