Spindelblok verschoven, hoe eenvoudigst terug te schuiven?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
j0p3Y
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 jun 2016 10:11

Spindelblok verschoven, hoe eenvoudigst terug te schuiven?

Bericht door j0p3Y » zo 30 jul 2017 16:59

Hallo,
Van mijn BeyerLand Sprinter MD430 uit 1994 is het spindelblok verschoven. In plaats van dat ie bij de 'dwarse' bout waarmee de poot vastzit, zit ie 6 cm verderop, richting de boutkop waarmee je de poot kunt uitdraaien. Ruimte creëren door de spindel naar beneden te trekken lukte vooralsnog niet. Nabij de boutkop lijkt aan de binnenkant een pin te zitten. Iemand handige tips?
O ja, bijkomstigheid, ik zit net op de camping in Kroatië, dus niet al te veel gereedschap voorhanden, het hoognodige :-)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Spindelblok verschoven, hoe eenvoudigst terug te schuive

Bericht door Micky » zo 30 jul 2017 18:39

RE.gif

wil je een paar foto's plaatsen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36078
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Spindelblok verschoven, hoe eenvoudigst terug te schuive

Bericht door Chris » zo 30 jul 2017 20:10

Lang geleden heb ik dat ook eens gehad.
Bleek het blok van kunststof te zijn, gebroken dus.
Dealer rekende een habbekrats om er 4 te vervangen voor stalen.

Helaas geen antwoord op je vraag dus.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2846
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Spindelblok verschoven, hoe eenvoudigst terug te schuive

Bericht door Hans1954 » zo 30 jul 2017 20:54

Als je in de buurt van Porec zit, kan je eventueel wel nieuwe spindels bestellen bij Meridian http://www.meridian.hr/en. Lukt het opzetten niet kan Meridian je wel het adres geven van "Super Mario". Van beiden hoor je goede dingen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

j0p3Y
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 jun 2016 10:11

Re: Spindelblok verschoven, hoe eenvoudigst terug te schuive

Bericht door j0p3Y » ma 31 jul 2017 00:08

Meridian zag ik vanochtend inderdaad ook in het voorbij gaan in een dorpje net voor Poreç. Buice of zoiets. Maar kan er met de caravan niet langs helaas. Tja, het gaat om het terugschuiven van het blokje. Nu met de krik van mijn auto ondersteund, misschien red ik het daarmee tot einde van de vakantie. Tijdens het rijden voor de zekerheid wat tie wraps zodat ie niet naar beneden zakt en zo moeten we Nederland kunnen bereiken hoop ik :-)

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2846
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Spindelblok verschoven, hoe eenvoudigst terug te schuive

Bericht door Hans1954 » ma 31 jul 2017 08:16

j0p3Y schreef:Meridian zag ik vanochtend inderdaad ook in het voorbij gaan in een dorpje net voor Poreç. Buice of zoiets. Maar kan er met de caravan niet langs helaas. Tja, het gaat om het terugschuiven van het blokje. Nu met de krik van mijn auto ondersteund, misschien red ik het daarmee tot einde van de vakantie. Tijdens het rijden voor de zekerheid wat tie wraps zodat ie niet naar beneden zakt en zo moeten we Nederland kunnen bereiken hoop ik :-)
Meridian zelf kan niets aan je caravan doen. Dat is een goed gesorteerde campingzaak. Super Mario is iemand die op de campings langskomt. Voor een omvormer, een dakluik, etc. Dus waarschijnlijk ook jouw poot wel. Vraag er maar eens naar bij de receptie van de camping.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”