Vliegen in "dubbele ruit" Eriba

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Duncan
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 jul 2017 12:08

Vliegen in "dubbele ruit" Eriba

Bericht door Duncan » za 22 jul 2017 12:49

Hallo allemaal,

Wij rijden in een Eriba Familia uit 93 (ofzo?) en aan de voorkant zit een raam die dubbelwandig is.
Nu was ik de caravan vakantie-klaar aan het maken maar ik heb geen flauw idee hoe ik al die lijken uit dat raam kan krijgen...

Iemand een idee? Ik heb al gekeken of ik het raam uit de rubbers kan wippen ofzo maar of dat nut heeft? Het is een raam wat rondom "enkelvoudig" is en net buiten de rubbers dubbel wordt...

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want erg netjes staat het niet... weenie.gif

Duncan.

elddisfreak
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 16:22

Re: Vliegen in "dubbele ruit" Eriba

Bericht door elddisfreak » za 22 jul 2017 17:02

Tja, als het een vast raam is kan je er niet veel aan doen. Je moet er wel voor zorgen dat er niet meer vliegen in kruipen, dus het stopje in het ontluchtings gaatje stoppen. Als het een klapraam is kan je het raam er uit halen en dan voorzichtig schudden tot er een vlieg onder het gaatje zit en deze met een pincetje er uit vissen. Zo heb ik er ook vliegen uit weten te halen. anders weet ik ook geen oplossing scratch.gif

Turbob
Berichten: 73
Lid geworden op: di 27 okt 2015 09:50
Locatie: nootdorp

Re: Vliegen in "dubbele ruit" Eriba

Bericht door Turbob » vr 4 aug 2017 16:21

Als je de vliegjes eruit wilt halen zal je echt de ruit eruit moeten halen, en de ruit proberen te delen .
En als je dat wil doen is het wel aan te bevelen dat je dat al en keer gedaan heb, ook het terug monteren is ten eerste niet alleen uit te voeren , er moet iemand de ruit op zijn plaats aangedrukt houden terwijl de anderen met een ingebrachte pees het rubber weer voorzichtig naar binnen trekt.
Zelf had ik last dat de ruit lekte, en na deze gemonteerd te hebben viel de ruit in tweeën uit een ,en heb ik ze weer aan elkaar gelijmd met Soundal Fix All Christal 100% trasparant .
en behulp van mijn vrouw weer gemonteerd en opnieuw afgekit.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”