Makkelijk anti hageldak

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
rudi71
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 18:46

Makkelijk anti hageldak

Bericht door rudi71 » di 20 jun 2017 22:13

Enkele weken geleden reden we richting Parijs, en zag aan de zigeunerkampen dat deze inventief waren om zelf antihagel bescherming te maken. Ze legden een aantal strandballen op het dak (opgeblazen natuurlijk) en spanden daarover een schaduwdoek wat ze aan de 4 hoeken met touwen en haringen aan de grond vastmaakten. Hierdoor hangt het doek dus over de strandballen en raken grotere hagelstenen uwe caravan dus niet meer. Ik neem dit jaar in ieder geval een aantal strandballen en een stuk schaduwdoek mee naar het gardameer. Naar het niet dan schaad het niet he. scratch.gif
Nissan x trail 1.6D CVT homecar 45 spirit

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36093
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Makkelijk anti hageldak

Bericht door Chris » di 20 jun 2017 22:36

RE.gif
En die 4 ballen blaas je dan op als de bui eraan komt.
Het doek werp je er ook overheen en zet alles ook nog vast voor de bui er is.
Want..
Je wilt niet gezien worden de hele vakantie met die ballen en dat schaduwdoek op je dak toch..
t'Is vandaag 20 juni hoor, en geen 1 april.

Ik ken deze buien... heb er zelf 3 angstaanjagende meegemaakt..
Schaduwdoek waait gewoon weg, dat hou je niet vast, en je hebt geen tijd om het op de caravan te krijgen, kortom.. geen succes denk ik...
Leuk idee maar onuitvoerbaar.

Ik zag duitsers die van die self inflating matrassen hadden en die op de caravan trokken, en ook op de dure Mercedes die trok.
Dat was wel een investering in die stapel matrasjes maar leek wel een goeie hanteerbare oplossing.
Alle ventieltjes openen en die matrasjes vullen zichzelf, razendsnel...

Misschien is dat een idee??
Neem dan wel 2 persoons matrasjes, scheelt de helft in werk.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Makkelijk anti hageldak

Bericht door Jan Br » di 20 jun 2017 23:06

RE.gif RE.gif

Ik weet het uiteraard ook niet zeker, maar ik denk niet dat dit bedoeld was voor bescherming tegen hagel, maar meer als een isolatie voor de zon op het dak.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

rudi71
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 18:46

Re: Makkelijk anti hageldak

Bericht door rudi71 » di 20 jun 2017 23:29

Jan Br schreef:RE.gif RE.gif

Ik weet het uiteraard ook niet zeker, maar ik denk niet dat dit bedoeld was voor bescherming tegen hagel, maar meer als een isolatie voor de zon op het dak.
Op het moment dat we richting Parijs reden, was er in ieder geval niet veel zon te bespeuren. 3 dagen geweest, 3 dagen tegen en slecht weer
Nissan x trail 1.6D CVT homecar 45 spirit

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”