Aks 1300 frictiecupjes en onderdelen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
LEE
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 2 jun 2017 10:50

Aks 1300 frictiecupjes en onderdelen

Bericht door LEE » vr 2 jun 2017 12:22

Al geruime tijd gebruik ik naar tevredenheid de AKS 1300 en mijn dealer heeft de frictiecupjes door de jaren heen al diverse keren vervangen. Ga bij volgende gelegenheid dit toch zelf doen. Nu valt mij op dat er bij het verwijderen van de cupjes een plateaulager en sluitring achter de kop zit. Zag echter bij ANWB klustips ,omtrent het vervangen van diverse frictiecupjes op de dito merken,dat er achter de Alko 1300 een plateaulager en 2 sluitringen van diverse diktes zaten. Is dit altijd al zo geweest, plateaulager en 2 sluitringen, of is dit een aanpassing die recentelijk is gedaan.Overigens heeft de caravan in 2016 een bovagbeurt gehad en alles was oké ,ondanks dat ik zelf vond dat het wat strakker mocht met de demping.Mis ik iets na de servicebeurt?

LEE
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 2 jun 2017 10:50

Re: Aks 1300 frictiecupjes en onderdelen

Bericht door LEE » di 13 jun 2017 17:08

Heb de gebruiksaanwijzing gevonden die ik 20 jaar geleden bij de AKS 1300 geleverd kreeg. De loep erbij en inderdaad toen zaten er inderdaad OOK een plateaulager en 2 sluitringen van verschillende dikte achter de frictiecupjes. Ik mis een dunne sluitring aan een zijde en dat is hoogstwaarschijnlijk bij de vorige dealer gebeurd. Mijn huidige dealer heeft de cupjes nl. nog nooit vervangen. Ga eens kijken of ik deze ring los kan aanschaffen. Heb mijn Knaus Sudwind 440HT in 1996 nieuw aangeschaft en heb er tot nu toe 55000km mee door heel Europa getoerd. Samen met mijn VW Touran 1.4 TSI 140 pk is dit een uitstekend combinatie. Zijn onlangs teruggekeerd van een toer door Spanje en Portugal en was weer genieten.O ja,de frictiecupjes zijn tot nu toe 3 keer vernieuwt en volgende keer doe ik het zelf. Bedankt voor jullie aandacht,

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aks 1300 frictiecupjes en onderdelen

Bericht door Chris » di 13 jun 2017 23:05

Bedankt voor het delen van de info Lee.. thumbup.gif

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”