ons hefdak ging nog maar met moeite omhoog, en het bleef ook niet meer staan.
tijd om de gasveren te vervangen.
na demontage bleek dat er twee verschillende veren opzaten. (350 en 500N)
een van de veren was helemaal leeg en de ander had nog maar 70N ipv 350N, en kan ook bij het oude ijzer.
na montage van twee nieuwe van 380N gaat het dak weer met een beetje hulp vanzelf open en blijft keurig in de eindstand staan.
hefdak gasveren microhome
hefdak gasveren microhome
microhome 370 luxe
Re: hefdak gasveren microhome
terwijl ze nog zo nieuw waren? 2010
waarom geen 500 geplaatst, dan gaat het vanzelf
waarom geen 500 geplaatst, dan gaat het vanzelf
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: hefdak gasveren microhome
tja, waarschijnlijk omdat de twee parkertjes van 3,2mm in de voetsteun, dan door die 500N, uit het polyester worden geduwd.Micky schreef:terwijl ze nog zo nieuw waren? 2010
waarom geen 500 geplaatst, dan gaat het vanzelf
heb plannen een nieuw dak te maken (niet zo zwaar, 48kg) met een dekking van flex zonnepanelen. Dit zware dak is een beetje overdone. meer hunnenbedbestendig dan hagelbestendig.
microhome 370 luxe
Re: hefdak gasveren microhome
RE.gif
klinkt heel logisch
klinkt heel logisch
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: hefdak gasveren microhome
heb ze even nagekeken. zitten geen beschadigingen op de stangen,met een strakke passing in het voorste seal.Micky schreef:terwijl ze nog zo nieuw waren? 2010
.gif
de zuiger O-ring is in perfecte staat, net als de o-ring van het ventielhuis.
het ventiel klepje is wel erg grof gedraaid, en op de afdichtings O-ring zit zwarte prut.
waarschijnlijk is hij daar zijn gas kwijt geraakt.
microhome 370 luxe