Glas coating

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Stephandz
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 14 sep 2016 19:47
Locatie: Essen België

Glas coating

Bericht door Stephandz » do 2 mar 2017 20:13

In de kck stond laatst een stukje dat je je caravan kunt laten glascoaten.
een soort zeer langdurige bescherming tegen weersinvloeden omdat de laklaag volledig afgesloten word.
Het is wel een hele dure aangelegenheid en ik vroeg mij af of je dit zelf ook kan doen.
Zoniet zdan zet ik hem ieder jaar in de Mequiars.
Iemand hier ervaring mee?
Volvo V70 D4 235pk(gechipt) Knaus 500FU Silverselection 2017 ,Thule 6200 luifel, zonnepaneel en Enduro 303 mover.
en wachtend op iets nieuws.....

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Glas coating

Bericht door Chris » do 2 mar 2017 22:22

RE.gif
He.. ik heb de KCK niet meer, vertel eens iets meer daarover?
Hoe lang is dat goed bijvoorbeeld..en waar kan je dat laten doen??
Want nog een..... hoe zit dat op onze gladde beplating.... blijft dat dan mooier/schoner??
Ik zal dit draadje goed in de gaten blijven houden... wil ik wel weten.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Glas coating

Bericht door MarcoC » do 2 mar 2017 22:33

Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Glas coating

Bericht door Stef » do 9 mar 2017 22:11

Glascoating, Waxoil, Dulon, Protech, Permagard of allerlei andere duurzame , al dan niet op Teflon of Nano gebazeerde producten zijn mooie producten , alleen geschikt op het moment van aanbrengen of de periode direkt erna.
Er is geen enkel produkt die de beloofde garanties kan waarmaken, en dat is logisch ook ; zie mijn onderstaande verhaal.

Al deze produkten worden verkocht , onder de noemer, dat men na het aanbrengen het voertuig verder niet meer hoeft te onderhouden en dat deze tot in de verre toekomst mooi zal blijven.

Ik adviseer al mijn klanten , om het voertuig gewoon periodiek te laten onderhouden ( mijn advies is twee maal per jaar, eenmaal voor de winter en eenmaal na de winter ) een uitgebreide lakbehandeling ( reconditionering ) te laten ondergaan
En daar heb je niet eens de duurste producten voor nodig.
Uiteindelijk , door het dagelijks gebruik van het voertuig zal deze weer voorzien worden van allerlei verontreinigingen zoals: liggende delen : zuren regen , vogelpoep, boomharzen, fijnstoffen enz. En de verticale delen : vooral teerspetters door het rijden over de wegen.

Alleen door regelmatig reinigen van de buitenzijde van het voertuig zal afdoende zijn om hem in een optimale conditie te houden en hiervan het plezier te behouden love.gif

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Glas coating

Bericht door Pino » do 9 mar 2017 22:19

Mijn auto gaat maandag in de nano coating. Gyeon glass coating zou ca €500 kosten. Vond ik ietwat veel. Kun je nagaan wat dat voor je caravan gaat kosten. Maar beschermd is hij dan wel.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Glas coating

Bericht door Micky » do 9 mar 2017 22:25

RE.gif

Wat betaal je voor de nano dan?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Glas coating

Bericht door Conradi » do 9 mar 2017 22:34

Mijn auto's laat ik al een jaar of 10 met Protech behandelen en ben er zeer tevreden over. De diepe glans blijft. Ik was altijd met de hand, nooit in de wasstraat.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Glas coating

Bericht door Micky » do 9 mar 2017 22:45

RE.gif

dan hoef je die 800 aan protech ook niet uit te geven, zonde van je geld, dat is meer voor krasstraat gebruikers en dan nog whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Glas coating

Bericht door Stef » do 9 mar 2017 22:55

Ik ben zelf Protechdealer geweest en het enige is wat ik probeer aan te geven is : je kan jouw voertuig nog zo'n mooie behandeling laten geven.
Als je er daarna niets meer aan onderhoud doet is het gewoon weggegooid geld! boos.gif
Voor dit geld kan je beter een of twee keet per jaar je auto laten onderhouden ( reconditioneren )

Mvg
Stef knipoog.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Glas coating

Bericht door dieseltijger » vr 10 mar 2017 00:10

Gewoon 2 keer per jaar wassen met tuinslang en borstel, en nasponzen met Valma wash & shine. Klein uurtje werk - kosten: 30 cent.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Glas coating

Bericht door Micky » vr 10 mar 2017 00:11

RE.gif

leuk, maar het is geen vrachtwagen :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Glas coating

Bericht door dieseltijger » vr 10 mar 2017 00:24

Ik geloof zeker dat bij de dunne laklaag van de caravanbeplating een extra beschermend laagje zinvol is om de porositeit van de laklaag te compenseren. Ik denk dat ordinaire autowas (op carnauba basis) dit prima doet. De wax oils van de wereld zullen zelfs beter zijn - maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de feel-good factor de overhand heeft ("het is duur - het zal dus goed zijn, en ik voel me dan lekker").

Ik heb weinig - wat zeg ik: nooit - caravans gezien waarvan de beplating geoxideerd is, of de laklaag aangetast is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Glas coating

Bericht door TwanFendt » vr 10 mar 2017 14:13

Gewoon na het wassen 2x per jaar in een goede wax zetten b.v. Collinite 845 of Collinite 476 met een standtijd van ongeveer een half jaar.
Paar uurtjes werk en half jaar geen omkijken naar eventueel wassen met een shampo met wax.
Kosten nog geen €50 en je kunt er de caravan wel 10 keer mee in de wax zetten.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Citrorob

Re: Glas coating

Bericht door Citrorob » vr 10 mar 2017 14:20

Met zulk spul erop mag je eigenlijk je auto niet meer wassen want dan was je het eraf. awhoea.gif

Je auto wordt echter toch nog steeds vies en dan gaat het er niet af met alleen de tuinslag.
Dus dan toch maar wassen....

Het is dus gewoon zonde van je geld. Je ziet ook veel dat auto dealers het geven i.p.v. korting.
Er is toch niemand die kan zien of het echt gedaan is en één wassen en dan is het toch weg....

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Glas coating

Bericht door TwanFendt » vr 10 mar 2017 14:37

Citrorob schreef:Met zulk spul erop mag je eigenlijk je auto niet meer wassen want dan was je het eraf. awhoea.gif

Je auto wordt echter toch nog steeds vies en dan gaat het er niet af met alleen de tuinslag.
Dus dan toch maar wassen....

Het is dus gewoon zonde van je geld. Je ziet ook veel dat auto dealers het geven i.p.v. korting.
Er is toch niemand die kan zien of het echt gedaan is en één wassen en dan is het toch weg....
Je moet je eens verdiepen in auto detailing, er zijn genoeg milde shampoos die de waxlaag absoluut niet aantasten.
En als je goed het gelezen was mijn advies om te wassen met een shampoo met waxtoevoeging om de bestaande waxlaag een boost te geven.
Een enkele regenbui laat zien in wat voor staat de waxlaag nog is en met genoemde goedkope maar voortreffelijke waxen is dat ongeveer een half jaar.
Een nano of Quartz behandeling waar je niets meer daarna aan doet houd het ook niet langer, dus weggegooid geld inderdaad.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Glas coating

Bericht door Chris » vr 10 mar 2017 14:45

Vorig jaar mijn caravan met 123 superwax gedaan.
Dat is makkelijk aanbrengen en 1 of 2x per jaar doen is zat.
Resultaat was ik erg tevreden mee, dus ik ga het op de nieuwe hut ook weer gebruiken.
Misschien wel niet zo goed als heeeel dure producten maar ik ben met de verwerking en eindresultaat toch tevreden.

Dit spul: http://www.123-products.nl/products/ite ... rayer.html

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Citrorob

Re: Glas coating

Bericht door Citrorob » vr 10 mar 2017 15:47

TwanFendt schreef: Je moet je eens verdiepen in auto detailing, er zijn genoeg milde shampoos die de waxlaag absoluut niet aantasten.
Vooropgesteld dat jij niet bepaal wat ik moet, heb ik het niet over "gewone" wax maar over onzin producten als bijv. waxoyl.
Dit mag je alleen met hun eigen shampoo wassen. whistle.gif

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Glas coating

Bericht door TwanFendt » vr 10 mar 2017 20:31

Citrorob,

Ik heb je vorige bericht nog eens gelezen en je doelt inderdaad op die Waxoyl, Nano en Quartz behandelingen.
Waxoyl heb ikzelf op mijn auto gehad, waardeloos.

Als je " wilt" zoek eens op Collinite waxen, heel goedkoop en lange standtijden. thumbup.gif
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Glas coating

Bericht door Pino » za 11 mar 2017 16:46

Micky schreef:RE.gif
Wat betaal je voor de nano dan?
€230 inclusief conditionering van het leer
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Glas coating

Bericht door dieseltijger » za 11 mar 2017 23:10

Bedankt! De Collinite 945 (half)vloeibare was lijkt mij een prima product. Een kleine 25 Euro is bijzonder acceptabel voor een ouderwetse Carnauba was oplossing. Die gaan we dus op sleurhut en auto aanbrengen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Glas coating

Bericht door TwanFendt » za 11 mar 2017 23:21

Dieseltijger,

Zo dun mogelijk aanbrengen en laten drogen totdat als je met een vinger over het behandelde stuk strijkt erop lijkt dat de wax is verdwenen.
Dat is het moment dat je met een zachte microfiber doek het gewaxte stuk uitwrijft en superglad wordt.

Nogmaals breng het deel voor deel aan en na droogtijd uitwrijven, je zult er geen spijt van krijgen van die superwax.
Zeker ook in de herfst op je auto toepassen dan heb je de beste winterbescherming voor je auto. thumbup.gif
Suc6

P.s. De wax eventueel eerst in een bakje heet water zetten zodat de wax lekker dun word en makkelijker DUN is aan te brengen.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Glas coating

Bericht door dieseltijger » za 11 mar 2017 23:32

Ja, ja...ik herinner met enige weemoed hoe ik de auto van mijn vader met Valma vaste was in- en uit wreef. Valma was "is niet meer", en ik zocht gewoon een "kein geloel" bescherming voor caravan en auto. Transparante spuitwas of wateroplosbare middelen leken mij .....wateroplosbaar. Vloeibare was = vaste was met meer oplosmiddel en makkelijker inwrijven.

Dank!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”