Raamrubbers onderhouden.....

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.

Hoe onderhoud je de (raam)rubbers?

Ik doe er helemaal niets aan
38
53%
Smeer ze jaarlijks in met siliconenspray
32
44%
Smeer ze jaarlijks in met talkpoeder
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » di 13 mar 2007 18:10

Enkele dagen in laten werken en dan nawrijven met een schone doek.
Werkt prima :!:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
MarcoR
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 2 mar 2007 22:53
Locatie: Dieren, Gelderland

Bericht door MarcoR » di 13 mar 2007 21:01

Hoelang houdt de lijnolie ongeveer?

Off topic: En op de 240 Estate? Wij hebben een Volvo 850 waar ik de zwarte delen van de bumpers, stootstrips en handvaten ook weer ergens mee wil behandelen om de donkergrijze/zwarte kleur weer wat mooier te krijgen (worden na verloop van tijd steeds weer grijzer). Is lijnolie een dan goede optie? Houdt dat een tijdje? Hoelang ongeveer? Ziet er op die 240 in ieder geval erg goed uit Deusjovo!!

On topic: Op rubbers bevalt siliconenspray mij erg goed, maar kan natuurlijk ook eens lijnolie proberen :D

Vr.gr., Marco
Tabbert Comtesse 530 1993 + Volvo V70 3.2 2009

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » di 13 mar 2007 23:15

MarcoR schreef:Hoelang houdt de lijnolie ongeveer?

Off topic: En op de 240 Estate? Wij hebben een Volvo 850 waar ik de zwarte delen van de bumpers, stootstrips en handvaten ook weer ergens mee wil behandelen om de donkergrijze/zwarte kleur weer wat mooier te krijgen (worden na verloop van tijd steeds weer grijzer). Is lijnolie een dan goede optie? Houdt dat een tijdje? Hoelang ongeveer? Ziet er op die 240 in ieder geval erg goed uit Deusjovo!!

On topic: Op rubbers bevalt siliconenspray mij erg goed, maar kan natuurlijk ook eens lijnolie proberen :D

Vr.gr., Marco
De lijnolie houdt het afhankelijk van de weersomstandigheden en het jaargetijde toch wel enkele maanden uit.
Probeer het maar op je 850, inwrijven met een zachte doek, enkele dagen laten intrekken en vervolgens weer uitwrijven.
Probeer het wel in een droge periode (zonder regen) in te laten trekken voor het beste rsultaat.

Hierbij een fotootje van mijn oude sedan waar ik ook lijnolie voor gebruikte.

Afbeelding
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » wo 14 mar 2007 09:20

De lijnolie houdt het afhankelijk van de weersomstandigheden en het jaargetijde toch wel enkele maanden uit.
M.a.w. even lang (of zelfs langer !) dan die spullen die je in autoshops kan kopen...

kc

Solifer

Bericht door Solifer » wo 14 mar 2007 11:26

Lijnolie schijnt ook te werken tegen 'doorroesten' van binnenuit. Ik had een eend en mijn 'klusjesman' smeerde 'm aan de binnenkant van de carrosserie in in gekookt lijnolie. Ding rijdt nu nog rond! En zonder roest. Schijnen ze ook te gebruiken bij schepen.

Gebruikersavatar
MarcoR
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 2 mar 2007 22:53
Locatie: Dieren, Gelderland

Bericht door MarcoR » wo 14 mar 2007 12:22

Klinkt erg interresant en veel belovend, eens in de x aantal maanden is goed te doen. Gaat er toch met name om dat het in de zomer een beetje mooier is, haha...

Moet het eerst gekookt worden of is dat voor kunststof niet van belang? Ik ga het zeker eens proberen. Ziet er op jouw auto in ieder geval erg goed uit deusjevo. En inderdaad andere middelen helpen vaak ook maar tijdelijk.

Gr., Marco

Ps1. Zit jij toevallig ook bij het volvo850forum Deusjevo? Ik heb die afbeelding van de 240 sedan geloof ik ooit ergens anders gezien.
Ps2. De 850 is van pa :wink:
Tabbert Comtesse 530 1993 + Volvo V70 3.2 2009

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » wo 14 mar 2007 12:27

MarcoR schreef:Klinkt erg interresant en veel belovend, eens in de x aantal maanden is goed te doen. Gaat er toch met name om dat het in de zomer een beetje mooier is, haha...

Moet het eerst gekookt worden of is dat voor kunststof niet van belang? Ik ga het zeker eens proberen. Ziet er op jouw auto in ieder geval erg goed uit deusjevo. En inderdaad andere middelen helpen vaak ook maar tijdelijk.

Gr., Marco

Ps1. Zit jij toevallig ook bij het volvo850forum Deusjevo? Ik heb die afbeelding van de 240 sedan geloof ik ooit ergens anders gezien.
Ps2. De 850 is van pa :wink:
Gekookte lijnolie geeft het beste resultaat, er bestaat ook rauwe lijnolie, deze is wat ondoorzichtiger.
Ik zit niet op het 850 forum, wel op het 240 forum vanzelfsprekend :wink:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Billy

Bericht door Billy » zo 18 mar 2007 19:27

:lol: ik heb gestemt op de siliconespray,wij zijn er tevreden over. :lol:

Gebruikersavatar
Roland W.V.A. van Os
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 1 apr 2007 15:14
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Roland W.V.A. van Os » zo 29 jul 2007 19:14

Ik heb gestemd op siliconenspray.
Heb daar de toilet-ring meebehandeld voor dat hij vorig jaar in de winterstalling ging.
Ga dit jaar ook de raam-rubbers behandelen.

Eerst op doek en dan de rubbers inwrijven..... is inderdaad een goede tip . . . :idea: :idea:

Toch maar goed dat er een caravan-forum is....
Ford MONDEO en HOME-CAR RACER 39 TZF

*Peter*

Bericht door *Peter* » zo 29 jul 2007 21:37

Ik heb net weer bij de Aldi verse siliconenspray gekocht. Betere vind je echt nergens!

Alfons

Bericht door Alfons » di 25 sep 2007 16:12

Glycerine.
Trekt er heel langzaam in houd heel lang en kost een drol :!:

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”