Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
Is het bezwaarlijk een gaatje van 8mm te boren in de bovenkant chassis? Dit tbv plaatsen oog voor het vast zetten van een lichtte motor.
Re: Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
RE.gif
formeel mag dit niet, wellicht kun je contact opnemen met de fabrikant van het chassis en het voorleggen, misschien kunnen ze je een goedkeuring geven.
formeel mag dit niet, wellicht kun je contact opnemen met de fabrikant van het chassis en het voorleggen, misschien kunnen ze je een goedkeuring geven.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
Ik zou ze eens kunnen bellen en kijken wat ze zeggen.
Re: Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
Met een U beugel en een machine oog en een afdekplaat hoef je niet te boren, u beugel buig je van een draadeind op de juiste hoogte maat.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.
Meten is Weten, Gissen is Missen.
Re: Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
Ik heb een oog met draadeind die ik wil gebruiken.
Re: Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
Gaten boren in het chassis zal een verzwakking van het chassis veroorzaken.
Zal een fabrikant nooit aan een willekeurig eigenaar schriftelijk toestemming voor geven en die zul je toch nodig hebben als het chassis nu net op die plaats geknikt vervormd iod is door wat voor oorzaak dan ook.
In principe mogen gaten, tot een bepaalde grootte, in het midden van de staande kant van het chassis geboord worden.
Nooit in een liggende zijde, boven of onder.
Frans
Zal een fabrikant nooit aan een willekeurig eigenaar schriftelijk toestemming voor geven en die zul je toch nodig hebben als het chassis nu net op die plaats geknikt vervormd iod is door wat voor oorzaak dan ook.
In principe mogen gaten, tot een bepaalde grootte, in het midden van de staande kant van het chassis geboord worden.
Nooit in een liggende zijde, boven of onder.
Frans
- Hobbymachine
- Berichten: 384
- Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59
Re: Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
Hier in Vlaanderen is het héél simpel :
boor een gaatje in het chassis van een aanhanger >750 kg en je hebt een rode kaart te pakken op de eerstvolgende technische keuring ! Verbod om het voertuig nog in het verkeer op de openbare weg te brengen.
<750 kg ? Geen verplichte keuring maar bij een ongeval ???
Enige mogelijkheid ... een nieuwe vraag tot homologatie indienen ... begin je voor één caravan niet aan !
boor een gaatje in het chassis van een aanhanger >750 kg en je hebt een rode kaart te pakken op de eerstvolgende technische keuring ! Verbod om het voertuig nog in het verkeer op de openbare weg te brengen.
<750 kg ? Geen verplichte keuring maar bij een ongeval ???
Enige mogelijkheid ... een nieuwe vraag tot homologatie indienen ... begin je voor één caravan niet aan !
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)
Re: Gaatje 8mm boren in bovenkant chassis
Dat kan eenvoudig zonder in het chassis te boren ook.Wilzun schreef:Ik heb een oog met draadeind die ik wil gebruiken.
2 plaatjes met 2 gaten in elk plaatje.
Aan de ene kant het oog met draadeind.
Aan de andere kant een bout met moer.
Of ook een stuk draadeind met 2 moeren.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.