hordeur

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Boudewijn Lips

hordeur

Bericht door Boudewijn Lips » di 7 jun 2005 10:58

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en misschien dat jullie hierop wel een antwoord weten.
Het gaat om het volgende:

Wij willen graag een hordeur plaatsen in onze nieuwe caravan. Op zich geen probleem natuurlijk mits je de prijs buiten beschouwing laat! Bij navraging bij een "caravanboer" koste ons zo'n deur 160,- euro!!! Dit vinden wij dus echt "iets" te veel en daarom dat wij eraan denken om een hordeur aan te schaffen die je normaal plaatst thuis.
Bij diezelfde "caravanboer" werd ons verteld dat dit geen optie was omdat het nooit optimaal zou passen. Ik heb daar echter mijn twijfels over en verdenk de goede man dat hij graag zo'n deur aan ons wilde verkopen!

Dus wat denken jullie? Is het een optie om een hordeur te plaatsen die je normaal gezien thuis gebruikt of had meneer de "caravanboer" gelijk door te zeggen dat zoiets helemaal niet past en je openingen blijft houden zodat onze stekende "vriendjes" alnog hun honger kunnen stellen van ons bloed!

Ik hoor het wel................
Boudewijn

Bob1976

Re: hordeur

Bericht door Bob1976 » di 7 jun 2005 11:38

Volgens mij is het enige dat echt belangrijk is, dat je de hordeur op de juiste hoogte kan maken, want een caravandeurgat is natuurlijk kleiner dan een huisdeurgat..... Voor wat betreft de afsluiting, die lijkt me ook wel juist te krijgen hoor (je moet trouwens denk ik wel een hordeur nemen die je "op de dag" kan monteren) want het frame waar de hordeur inzit sluit als het goed is precies aan op de wand, anders zou je bij een gewone huisdeur ook problemen hebben met de aansluiting....

Kortom ik denk dat het prima te doen is met een gewone hordeur (mits hij dus op de juiste hoogte te maken is....). Dat neemt niet weg dat zo'n plissé systeem waarbij het gaas niet oprolt maar opvouwt in mijn ogen het mooiste systeem is, en die systemen (gewoon of voor in de caravan...) zijn zowiezo best duur....

gr, Bob.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » di 7 jun 2005 11:51

Die 160 euro klopt voor een oginele hordeur, hebben mijn ouders ook pasgeleden laten vervangen voor ongeveer zo'n bedrag.

Boudewijn Lips

Bericht door Boudewijn Lips » di 7 jun 2005 12:26

Nou dan ga ik het maar eens navragen bij een interieur winkel. Ik neem toch aan dat ze daar dat soort atributen verkopen?
Voor hetzelfde geld zijn die dingen daar net zo duur als in de caravanwinkel! Kan het mij haast niet voorstellen hoor.......!

Ik laat hier wel weten hoe duur ze daar zijn. Ik denk echter wel dat er grote prijsverschillen zullen zijn. Als je zo'n deur vind bij de Kwantum je een stuk minder betaald dan bij een gespecialieerd bedrijf in vloerbedekking ea., toch?
We zullen wel zien......

Boudewijn

Bob1976

Bericht door Bob1976 » di 7 jun 2005 13:14

Boudewijn Lips schreef:....... Als je zo'n deur vind bij de Kwantum je een stuk minder betaald dan bij een gespecialieerd bedrijf in vloerbedekking ea., toch?
We zullen wel zien......

Boudewijn
dat denk ik ook ja, alleen volgens mij zijn die plissé deuren bij de Praxis ook gewoon iets van 150-200 euro ofzo hoor (als ik het mij goed kan herinneren... :? :roll: )

gr, Bob.

Boudewijn Lips

Bericht door Boudewijn Lips » di 7 jun 2005 14:40

Bob, wat bedoel je eigenlijk met "Op de dag monteren"?
Ik heb nog nooit van deze opmerking gehoord?!

Ik hoor het wel van je..............

Boudewijn

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

RE: hordeur

Bericht door JanW » di 7 jun 2005 15:01

Boudewijn,

Even nog over de hordeur.

Jouw dealer zal de 'Horrex Plissé hordeur' hebben bedoeld. Die zijn inderdaad aardig aan de prijs. Het zijn overigens wèl héle goede hordeuren en soms -bij caravans met een verlaagde instap, zoals een Tabbert en wij met onze Fendt- kun je eenvoudigweg haast niets anders monteren dan de dure plissé.

Waar je naar zou kunnen kijken is de hordeur van Remis (de Remi-care rolhordeur). Ik heb destijds voor onze vorige caravan (een Bürstner) zo'n hordeur aangeschaft. De bon heb ik bewaard: ik was daarvoor op 2-5-2000 een bedrag van € 45,- (of hfl 99,-: vond ik toen trouwens ook een dure grap!) kwijt bij Linberg Caravans. Ik weet niet wat ze er tegenwoordig voor vragen, maar ik denk zeker géén € 160 of zo.

Een normale 'Bruynzeel' hordeur van Praxis/Karwei/Gamma zal je waarschijnlijk niet kwijt kunnen: deze is te hoog voor het gat van de caravandeur. De hoogte ervan inkorten zal het probleem zijn: haast onbegonnen werk.

Greetz,

JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Boudewijn Lips

Bericht door Boudewijn Lips » di 7 jun 2005 15:09

Jan, heb je voor mij een adres waar ik deze hordeur, die jij omschrijft zou kunnen kopen?

Trouwens het "inkorten" lijkt mij juist GEEN probleem! Maar dat zal wel met mijn A-technisch inzicht te maken hebben!!

Boudewijn

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

RE: hordeur

Bericht door JanW » di 7 jun 2005 15:17

Boudewijn,

Elke dealer die de spullen van Remis in het assortiment heeft (sowieso elke Hobby dealer maar ook dealers van producten van de Triusgroep -Kip/Avento/Beyerland/Delta/Home-Car/Chateau/Cabby), heeft of de door mij bedoelde hordeur op voorraad of kan deze voor je bestellen.

Daarnaast kopen de meeste dealers hun spullen bij CMC-Gimeg uit De Meern: de hordeur zit daar ook in het assortiment.
(zie www.gimeg.nl: klikkerdeklik op hordeur: http://www.gimeg.nl/?search_string=hordeur

Succes!

JanW

P.S.
Heb je ooit geprobeerd een 'bouwmarkt hordeur' eens flink in te korten qua hoogte? Ik wel en dat ging dus niet ècht jofel....
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Stef

Bericht door Stef » di 7 jun 2005 15:33

Bob1976 schreef: dat denk ik ook ja, alleen volgens mij zijn die plissé deuren bij de Praxis ook gewoon iets van 150-200 euro ofzo hoor (als ik het mij goed kan herinneren... :?
Zo'n plissé rolhordeur van de Praxis (Bruynzeel) hebben wij even in huis gehad. Het monteren was geen pretje en na motage bleek het gewoon rommel te zijn, bijvoorbeeld alleen al doordat de hor aan de onderkant door een gootje moet lopen waar schroeven met een bolle kop in zitten, dus de deur stuitte al op de eerste de beste schroef. We hebben het ding er weer uit gehaald en tegen teruggave van het aankoopbedrag bij de Praxis ingeleverd. Geen aanrader dus. Bovendien was dit een deur voor in de dag.
Laatst gewijzigd door Stef op wo 8 jun 2005 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

DJ

Re: hordeur

Bericht door DJ » di 7 jun 2005 15:53

Boudewijn Lips schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en misschien dat jullie hierop wel een antwoord weten.
Het gaat om het volgende:

Wij willen graag een hordeur plaatsen in onze nieuwe caravan. Op zich geen probleem natuurlijk mits je de prijs buiten beschouwing laat! Bij navraging bij een "caravanboer" koste ons zo'n deur 160,- euro!!! Dit vinden wij dus echt "iets" te veel en daarom dat wij eraan denken om een hordeur aan te schaffen die je normaal plaatst thuis.
Bij diezelfde "caravanboer" werd ons verteld dat dit geen optie was omdat het nooit optimaal zou passen. Ik heb daar echter mijn twijfels over en verdenk de goede man dat hij graag zo'n deur aan ons wilde verkopen!

Dus wat denken jullie? Is het een optie om een hordeur te plaatsen die je normaal gezien thuis gebruikt of had meneer de "caravanboer" gelijk door te zeggen dat zoiets helemaal niet past en je openingen blijft houden zodat onze stekende "vriendjes" alnog hun honger kunnen stellen van ons bloed!

Ik hoor het wel................
Boudewijn

de orginele plisse hordeur van unilux kost 270 euro voor een standaardmaat kijk maar eens bij www.unilux.nl deze zijn zowel voor in de de dag als op de dag. (ook maatwerk ) alle hordeuren zijn trouwens in en op de dag te monteren en als maatwerk leverbaar. een rolhordeur heeft een geleider aan de onderzijde van 25 mm bij een caravan loop je die er regelmatig af want hij steekt boven de dorpel uit. een hordeur is een mogelijkheid maar ik denk denk niet dat je schanieren goed genoeg kunt bevestigen aan de caravanwand omdat aan de deur een veer zit. waardoor er toch wel krachten op het schanier komen. De montage van een plisse hordeur is heel eenvoudig, wij plaatsen er 5 tot 8 stuks per week en alles met dubbelzijdige plakband (wel goede) alleen als de muur ongelijk is plaatsen we de clips met schroeven. Ik heb de unilux hordeur al 2 jaar in mijn caravan en onder het rijden blijft hij gewoon zitten. en nog nooit geen probleem gehad, trouwens wij hebben nooit geen klachten van unilux.

wij leveren denk ongeveer een 150 tot 200 horren per jaar en er zijn eigenlijk nooit geen problemen, maar je bent wel wat meer geld kwijt.
maar je kunt het dan ook niet vergelijken met de kwaliteit van bouwmarkten.

dat het niet past is onzin. alles is in maatwerk leverbaar.


zijn er nog vragen over glas horren of rolluiken zonwering e.d laat maar horen ik beantwoord ze graag.

wij verkopen al 13 jaar deze artikelen dus de ervaring moet er wel zijn.

trouwens er is wel een optie om een rolhor van boven naar beneden te maken. (geleider aan de zijkant) een nadeel hiervan dat de leveranciers geen garantie geven ivm de hoogte, maar het is wel te doen.

DJ

Re: RE: hordeur

Bericht door DJ » di 7 jun 2005 15:59

JanW schreef:Boudewijn,

Even nog over de hordeur.

Jouw dealer zal de 'Horrex Plissé hordeur' hebben bedoeld. Die zijn inderdaad aardig aan de prijs. Het zijn overigens wèl héle goede hordeuren en soms -bij caravans met een verlaagde instap, zoals een Tabbert en wij met onze Fendt- kun je eenvoudigweg haast niets anders monteren dan de dure plissé.

Waar je naar zou kunnen kijken is de hordeur van Remis (de Remi-care rolhordeur). Ik heb destijds voor onze vorige caravan (een Bürstner) zo'n hordeur aangeschaft. De bon heb ik bewaard: ik was daarvoor op 2-5-2000 een bedrag van € 45,- (of hfl 99,-: vond ik toen trouwens ook een dure grap!) kwijt bij Linberg Caravans. Ik weet niet wat ze er tegenwoordig voor vragen, maar ik denk zeker géén € 160 of zo.

Een normale 'Bruynzeel' hordeur van Praxis/Karwei/Gamma zal je waarschijnlijk niet kwijt kunnen: deze is te hoog voor het gat van de caravandeur. De hoogte ervan inkorten zal het probleem zijn: haast onbegonnen werk.

Greetz,

JanW


juiste gereedschap is alles mogelijk.

Bob1976

Bericht door Bob1976 » wo 8 jun 2005 10:16

nog ff dat van die "dag" :wink: :lol: :op de dag betekent op het kozijn, en in de dag betekent in het kozijn (en dat kan natuurlijk niet bij een caravan deur!!)

gr, Bob.

Boudewijn Lips

Bericht door Boudewijn Lips » wo 8 jun 2005 11:08

Okay Bob, weer wat geleerd!!
Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om te lerern, nietwaar?

Boudewijn

Bob1976

Bericht door Bob1976 » wo 8 jun 2005 12:01

Boudewijn Lips schreef:Okay Bob, weer wat geleerd!!
Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om te lerern, nietwaar?

Boudewijn
inderdaad :wink: :lol:

Jurgen

Bericht door Jurgen » wo 22 jun 2005 11:19

Je kan je hordeur natuurlijk ook helemaal zelf maken, komt een stuk goedkoper uit, je bent er natuurlijk wel even mee bezig. Ik heb verleden week nog een hor gemaakt voor mijn keukenvenster(heb geen combi-rollo's), en ik kan je verzekeren, ik was blij met de afkoeling dit weekend aan de belgische kust 002.gif. Heeft mij 13 euro gekost.

Boudewijn Lips

Bericht door Boudewijn Lips » ma 27 jun 2005 10:43

Nou Jurgen, ik ben nou niet wat je noemt "echt handig" maar voor 13 euro zou ik het toch willen proberen, nietwaar?
Dus als je voor mij een "bouwtekening" hebt, of iets dergelijks, zal ik mij eens in de bocht gooien om trachten zoiets zelf te maken.
Het eventuele resultaat ben ik dan berijd om hier aan jullie te tonen, mits het natuurlijk een beetje "uitziet"!

Boudewijn

Pappa

Bericht door Pappa » wo 29 jun 2005 21:40

Nu bij de Aldi voor 4 euro zoveel: lamellen hor.
Niks mis mee voor die paar weken vakantie per jaar toch??

DJ

Bericht door DJ » wo 29 jun 2005 22:14

Pappa schreef:Nu bij de Aldi voor 4 euro zoveel: lamellen hor.
Niks mis mee voor die paar weken vakantie per jaar toch??
hebben wij ook verkocht geen succes als er vliegen of mug op de lammel zit loop je ze zo me naar binnen.

roof

Re: hordeur

Bericht door roof » do 17 feb 2011 15:48

Je kan beter een goede nemen, maakt je caravan compleet!!

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12821
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: hordeur

Bericht door Trina » do 17 feb 2011 16:14

6 jaar later is er nog steeds geen ideaal vliegengordijn uitgevonden.

Zandkasteel

Re: hordeur

Bericht door Zandkasteel » do 17 feb 2011 19:21

Je kan ook denken aan Marktplaats, daar hebben wij vorig jaar een halve hordeur van een Burstner 480 tk Ventana gekocht, wij hebben zelf een Fun, die niet standaard een hor heeft. Deze mensen vonden de hor lastig met kleine kinderen en hebben hem daarom eruit gehaald en op MP aangeboden. Zo hadden wij voor 15 euro een mooie hordeur.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: hordeur

Bericht door Micky » do 17 feb 2011 20:50

Boudewijn Lips schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en misschien dat jullie hierop wel een antwoord weten.
Het gaat om het volgende:

Wij willen graag een hordeur plaatsen in onze nieuwe caravan. Op zich geen probleem natuurlijk mits je de prijs buiten beschouwing laat! Bij navraging bij een "caravanboer" koste ons zo'n deur 160,- euro!!! Dit vinden wij dus echt "iets" te veel en daarom dat wij eraan denken om een hordeur aan te schaffen die je normaal plaatst thuis.
Bij diezelfde "caravanboer" werd ons verteld dat dit geen optie was omdat het nooit optimaal zou passen. Ik heb daar echter mijn twijfels over en verdenk de goede man dat hij graag zo'n deur aan ons wilde verkopen!

Dus wat denken jullie? Is het een optie om een hordeur te plaatsen die je normaal gezien thuis gebruikt of had meneer de "caravanboer" gelijk door te zeggen dat zoiets helemaal niet past en je openingen blijft houden zodat onze stekende "vriendjes" alnog hun honger kunnen stellen van ons bloed!

Ik hoor het wel................
Boudewijn
Dat gaat 100% zeker en past bij mij perfect, ik heb er nl 1 in de Kip, wel is die in 2 delen en vouwt hij in het midden dus ook dubbel, zodat hij niet zo'n eind de caravan in steekt.
gewoon zo'n aluminium frame met muggegaas en zo'n aluminium trapschot beneden om te voorkomen dat je er doorschopt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

roof

Re: hordeur

Bericht door roof » zo 20 feb 2011 11:43

Ik ga toch voor een originele, die kost danwel 250 euro met inbouw.
Maar dan is de carvan af!

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: hordeur

Bericht door Wim Verso » zo 20 feb 2011 11:59

Afbeelding

Ik heb deze foto al eens eerder geplaatst.

Deze hor is gemaakt en bestaat uit vijf latten, en horregaas.

Een aluminium freem aan de binnenkant en ziedaar, je hebt een hor, en goedkoper kan het haast niet.

schuifslotje aan de binnen en buitenkant.

Deze hor hebben we al in de vierde caravan, als we van caravan veranderen, word de hor uit de caravan gesloopt en weer opnieuw geplaatst, werkt ideaal.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”