ervaringen met caravan wasstraat

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
buurenm

ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door buurenm » wo 10 jun 2009 18:31

Hallo beste forummers,

Mijn caravan staat al bijna 3 maanden (voorseizoensplaats) op camping de Beekse Bergen en het dak is inmiddels vrij smering geworden; niet te spreken over de zwarte strepen van vuil regenwater op de voor- achter- en zijkant

Nu ben ik niet zo'n poetser, want ik heb een vrij grote caravan (opbouwlengte 6.00 mtr). Daarnaast geen gladde, maar gebobbelde zijkanten, dus erg veel was- en poetswerk te verrichten. Toch wil ik mijn caravan voor de zomervakantie weer spik en span hebben.
Ik ben via caravans.net uitgekomen wij de firma Duijndam te Delft, die over een wasstraat voor de caravan beschikken.
Dus geen gedoe met wassen / poetsen / in de was zetten, etc.

Nu wilde ik weten wat julie ervaringen met deze wasstraat zijn.

Alvast bedankt voor de reacties.

Marcel

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18309
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door deusjevo » wo 10 jun 2009 20:19

Volgens mij is *Peter* daar wel eerder geweest en had hij goede ervaringen.
Alleen is *Peter* geloof ik vaker op vakantie dan thuis. :wink:
Stuur hem anders eens een PB'tje.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

heuvelman60

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door heuvelman60 » do 11 jun 2009 04:30

Ikzelf heb blanke, waterdunne autowas (van de wibra of Xenos) en dat werkt ook op de caravan geweldig...
Heel de caravan gepoetst in een 1,5 uurtje tijd. Maar ja dat is geen antwoord op je vraag dus of dit telt?

Piet van Dorssen

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door Piet van Dorssen » do 11 jun 2009 09:08

Delft is te ver weg voor mij. Heeft iemand een adres en ervaringen in Flevoland?
Piet

BDoets

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door BDoets » do 11 jun 2009 22:17

Over Delft weet ik niks.
In Hilversum (in de wijk Kerkelanden) is een autowasserij, geen wasstraat, waar je door een paar euro's in een kastje te gooien de zaak prima kan wassen; dat gebeurt in boxen, en die zijn groot genoeg voor een caravan. Vorig jaar voor het eerst gebruikt, maar ik kom daar zeker terug.
Ik was trouwens wel zo slim geweest om een keukentrap mee te nemen zodat ik bij het dak kon...

Bart

PJMaas
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 21 mei 2008 20:45

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door PJMaas » do 11 jun 2009 22:50

Ik heb mijn caravan ook laten schoonmaken in die wasstraat van DD. De caravan kwam ook terug van een voorseizoen. DD heeft eerst handmatig het dak goed schoongemaakt en dan vervolgens door die wasstraat gehaald. Caravan zag weer uit als nieuw. M.a.w. ik heb goede ervaring met die wasstraat van DD. Let wel op dat die wasstaat niet breder gaat dan 2.30. Voor het handmatig werk moet je wel bijbetalen maar het is de moeite waard. Tijdens het schoonmaken kan je de showroom in om daar een bak koffie te drinken of je lekker te laten maken met andere merken caravans.

Succes ermee.
PJMaas
PJMaas
Fendt Saphir 490TF, model 2010

heuvelman60

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door heuvelman60 » vr 12 jun 2009 00:39

BDoets schreef:Over Delft weet ik niks.
In Hilversum (in de wijk Kerkelanden) is een autowasserij, geen wasstraat, waar je door een paar euro's in een kastje te gooien de zaak prima kan wassen; dat gebeurt in boxen, en die zijn groot genoeg voor een caravan. Vorig jaar voor het eerst gebruikt, maar ik kom daar zeker terug.
Ik was trouwens wel zo slim geweest om een keukentrap mee te nemen zodat ik bij het dak kon...

Bart
En het gebruik van de "hoge" drukspuit dan? Daar word toch voor gewaarschuuwd dacht ik?

Piet van Dorssen

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door Piet van Dorssen » za 13 jun 2009 09:52

Wie weet een caravanwasstraat in Flevoland met goede ervaringen?
Piet

Gebruikersavatar
Mik Figaro
Berichten: 72
Lid geworden op: do 5 jan 2006 20:29
Locatie: Delft

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door Mik Figaro » za 13 jun 2009 10:34

PJMaas schreef:Ik heb mijn caravan ook laten schoonmaken in die wasstraat van DD. De caravan kwam ook terug van een voorseizoen. DD heeft eerst handmatig het dak goed schoongemaakt en dan vervolgens door die wasstraat gehaald. Caravan zag weer uit als nieuw. M.a.w. ik heb goede ervaring met die wasstraat van DD. Let wel op dat die wasstaat niet breder gaat dan 2.30. Voor het handmatig werk moet je wel bijbetalen maar het is de moeite waard. Tijdens het schoonmaken kan je de showroom in om daar een bak koffie te drinken of je lekker te laten maken met andere merken caravans.

Succes ermee.
PJMaas

Hee, dat is zo goed als bij mij om de hoek en ik wist niet eens dat het bestond....

Wat kost een rondje wassen (en in de was zetten?) dan?

<EDIT> ff googelen: 47,50 inclusief alles. Da's best een boel geld, maar wel errug gemakkelijk...
Groeten, Michel

Peugeot 308 SW BleuHDi (2015) met Chateau Charm 450 (2007)

Voorheen:
Citroën C5 Break Exclusive 2.0i 16v (2003) met Adria Unica B 431 DB (1999)

thdewit

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door thdewit » di 21 jul 2009 21:21

Goede dag.

Haal een flacon 123 cleaning bij een camping winkel. spuit hem daarmee helemaal in,even laten inwerken, en afspuiten met hogedruk reiniger,kind kan de was doen.

Th de wit

gastjw

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door gastjw » di 21 jul 2009 23:21

En dan begint het echte werk pas goed. schrik.gif
Afdrogen, in de was zetten, uitpoetsen, alle kitnaden controleren en eventueel opnieuw doen.
Hogedrukreinigers..... weenie.gif

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12830
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door Trina » di 21 jul 2009 23:53

Zullen we het bij de wasstraten houden?
Over het zelf wassen zijn genoeg andere draadjes te vinden.

BDoets

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door BDoets » vr 28 aug 2009 17:02

heuvelman60 schreef:En het gebruik van de "hoge" drukspuit dan? Daar word toch voor gewaarschuuwd dacht ik?
Tja, ik probeer natuurlijk niet ín de kitnaden te spuiten met die hogedrukspuit. Als je een beetje uitkijkt zodat je er zeg maar langs spuit (met de overlap mee), dan loop je volgens mij weinig risico dat het mis gaat. De roosters van de koelkast is net zoiets; daar ga je niet in spuiten, en daar ga je ook niet over met de sopborstel.
Ik ben nu net weer bij die firma gweest (Wiggerts wasstraat, Kerkelanden in Hilversum); voor alles bij mekaar zeven euro gesopt, afgespoten en in de was. Hoe de kwaliteit van die was is, geen idee, maar voor een ding dat tien maanden per jaar onder dak staat vind ik dat niet zo'n hot item.

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door Pensionado » vr 28 aug 2009 17:50

Mik Figaro schreef:
Wat kost een rondje wassen (en in de was zetten?) dan?

<EDIT> ff googelen: 47,50 inclusief alles. Da's best een boel geld, maar wel errug gemakkelijk...

Maar daarvoor wordt hij toch niet in de was gezet en dat is nu juist het meeste werk :roll:

StevenPierre
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 19:03
Locatie: Merksem bij Antwerpen

Re: ervaringen met caravan wasstraat

Bericht door StevenPierre » vr 28 aug 2009 19:20

Hallo,
Ik ga met de caravan gewoon bij ons door de truck-wash.
Is zelfde systeem als soft car wash met enige verschil dat niet de caravan beweegt maar de constructie errond.
Werd voor behandeld met hoge druk,om ergste vuil te verwijderen.Duurde ongeveer een kwartiertje kostte 18€ én belangrijkste van al.....spik en span,zelfs zwarte strepen weg!
Dus toch wel handiger en sneller dan zelf poetsen!
Ford Mondeo
Sprite Cruzer 495 SR.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”