graaf schreef:@ Peter,
Ik heb de informatie over de opbouw van oploopremmen een paar jaar geleden van internet geplukt en opgeslagen. (uitgewerkte tekeningen en bestellijsten met technische informatie over gasveren). Ik kan ze niet invoegen omdat ze te groot zijn.
De suggestie dat die er niet zouden zijn vind ik erg suggestief en zegt meer over jou persoon!
Groeten,
Graaf.

Willie schreef:Afstellen van de oplooprem ??
Bij het afstellen van de oplooprem kom je helemaal niet aan de wielremmen !!!
Wanneer je alleen de oplooprem moet demonteren of de glijstang EN de remmen zijn verder goed zonder klachten moet je helemaal daar niet aan stellen !
Het is zelfs af te raden om zelf de remmen te stellen als je daar geen verstand van hebt.
Teveel aan een gedemonteerde glijstang schuren is ook ten sterkste af te raden omdat je voordat je het weet allemaal miniscule platte vlakjes schuurt ipv dat je hem polijst.
Als de remmen van de caravan goed zijn hoef je na demontage van de oplooprem of delen daarvan alleen aan de remstang de speling weg te stellen tot je nog een minimale speling overhoudt van misschien max. 1 mm.
G.
Keer terug naar Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten