Vliegengordijn bevestigen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Sjoeke
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 2 aug 2017 15:29
Locatie: Oisterwijk

Vliegengordijn bevestigen

Bericht door Sjoeke » wo 23 mei 2018 10:57

Weet iemand een juiste manier om een vliegengordijn (Kattenstaarten) te bevestigen aan de caravanwand? De vorige eigenaar had schroeven in de wand gedraaid maar dit zijn nu lelijke gaten. Is misschien klittenband of dubbelzijdig kleefband een optie en welk merk of type is dan het beste en waar is die verkrijgbaar. Waar kan ik het beste de lelijke gaten in de wand (4mm doorsnee) mee dichtmaken?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tabbert Comtesse 2002

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Vliegengordijn bevestigen

Bericht door janoniem » wo 23 mei 2018 11:59

In de bovenbalk van de kattenstaarten hadden we twee oogjes bevestigd.
Daarmee werd het gordijn bij aankomst gehangen aan haakjes in de wand boven de deur.
Inmiddels heb ik een hordeur geplaatst maar de haakjes zijn blijven zitten.
Je zou de bestaande gaten kunnen opvullen met iets als "houtrot vulmiddel" en daarin haakjes plaatsen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

johnny
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 5 mei 2017 18:07

Re: Vliegengordijn bevestigen

Bericht door johnny » wo 23 mei 2018 12:43

Goedemiddag ook ik heb van die katte staarten in de caravan hangen wou ook geen gaatjes of wat boren heb de caravan nu denk zo om de 4 jaar
en heb het vliegen gordijn toen met dubbelzijdig klitte band vast gezet en het voldoet nog steeds heel goed Gr Johnny

koning

Re: Vliegengordijn bevestigen

Bericht door koning » wo 23 mei 2018 14:05

Gaatjes dichtmaken kan met acrylaatkit, ligt natuurlijk aan de kleur van de wand, maar er zijn diverse kleuren verkrijgbaar.
Trouwens als je het ophangt op dezelfde plek zie je geen gaatjes meer.

Gebruikersavatar
Tommy Turtle
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 feb 2017 12:56

Re: Vliegengordijn bevestigen

Bericht door Tommy Turtle » wo 23 mei 2018 14:39

Hallo,

Wij hebben zo'n spanner ingezet waarmee je normaal gezien spullen vast kunt zetten in kastjes en koelkasten. Gewoon deze plitten en je hebt er nog een om iets anders vast te zetten of een reserve.
Niks boren, plakken en je kunt het ten alle tijden eraf halen.
Zou je er ooit in blijven hangen trek je niks kapot

https://www.carstylingshop.nl/product/v ... cm-proplus

gr. Leon

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Vliegengordijn bevestigen

Bericht door WillyL » wo 23 mei 2018 16:08

tesa powerbond outdoor dubbelzijdige montagetape
Die kan tegen vocht, warmte en koude
Plakt echt heel goed en kan nadien nog verwijderd worden zonder sporen achter te laten. Het is iets als een dikke gummyband

Te koop bij de gangbare doehetzelfwinkels alla gamma en hubo

Volgens hun specs voorwerpen tot 10cm en een 1 kg/10 cm tape. Vele ondergronden maar niet op pe of pp, wat dat ook mag zijn.

Ik plak er veel mee vast in of aan mijn caravan (doosjes met prullaria van AliC, achteruitrijcamera, ventilatortjes achter koelkast etc).
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”