Horrex Hordeur in Hobby 2016 560 KMFE

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
berndh
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 20 aug 2017 08:11

Horrex Hordeur in Hobby 2016 560 KMFE

Bericht door berndh » vr 23 mar 2018 22:52

Vandaag heb ik een Horex hordeur speciaal voor de Hobby gekocht voor mijn 2016 560 KMFE. Deze heeft nog de halve hor, die ik graag wil vervangen voor de complete hordeur. Jaar later werd deze vervangen voor de gehele hordeur.

Echter bij het inbouwen loop ik tegen het probleem aan dat het rechter (van binneuit gezien) profiel niet ver genoeg naar rechts kan plaatsen (zit dan tegen het wandje aan waar het paneeltje met de bediening in zit) en dus de schroefgaten niet uitlijnen met het alu profiel waarmee de originel hor ook mee vastgeschroeft zit. De gaten van het profiel komen zo'n beetje tegenover het rubber van de deurstijl uit en daar kan ik het niet mee vast zetten.

Heeft iemand een dergelijk hor deur al eens ingebouwd in een 2016 KMFE en hoe kan ik dit op lossen?

Een oplossing is natuurlijk om nieuwe gaten in het profiel te boren en deze wel uit te laten lijnen met het alu profiel. Maar vind dit vreemd, omdat deze set juist voor Hobby caravans van na 2007 een directe vervanging zouden zijn.

Alvast bedankt.
Hobby 560 KMFE 2016 - BMW F11 525d

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Horrex Hordeur in Hobby 2016 560 KMFE

Bericht door Robertolini » vr 23 mar 2018 23:06

In mijn 560 kmfe 2016 wilde ik bij aflevering ook zo’n hordeur hebben echter is toen een andere hor geplaatst, zo een met een dorpel en soort kunststof ketting die over het dorpelprofiel glijdtz

Ik kan je niet zeggen wat nu precies de reden is van niet passen..
Ik zal komend weekend ff een foto maken van de huidige deur.
De vuilnisbak van de deur gaat overigens maar net langs de hordeur.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”