Witte oxidatie op de roosters in de koelkast

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
qone
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 3 apr 2016 09:02

Witte oxidatie op de roosters in de koelkast

Bericht door qone » ma 17 apr 2017 20:49

Hallo mede kampeerders

Van het weekend van het eerste kampeerweekend genoten in Limburg. blij.gif

Toen ik vorige week de caravan uit de stalling heb opgehaald waren de roosters in de koelkast geoxideerd. De coating laat los en het metaal er onder gaat oxideren. Ik heb even zitten googlen maar ik heb er nog niks over kunnen vinden, misschien heeft één van jullie dit ook als meegemaakt? Het is een koelkast uit een bustner caravan van 2006.

Ik zit er aan te denken om de roosters te stralen en op nieuw te coaten met blankelak, misschien dat jullie nog betere iedeen hebben?

Misschien weten jullie de juiste benaming van zo'n rooster?

Alvast bedankt.
Roland.
Bijlagen
IMG_1658 (002).JPG
IMG_1657 (002).JPG

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Witte oxidatie op de roosters in de koelkast

Bericht door Hans1954 » ma 17 apr 2017 21:16

Heb het met al mijn caravans gehad. Niet zo erg als deze, maar toch. Ik denk dat een bedrijf dat velgen opknapt ook hier wel wat aan kan doen. Of laten stralen en daarna verchromen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Witte oxidatie op de roosters in de koelkast

Bericht door Daphne » ma 17 apr 2017 21:35

qone schreef:

Ik zit er aan te denken om de roosters te stralen en op nieuw te coaten met blankelak, misschien dat jullie nog betere iedeen hebben ?
Voor zo'n 12€ per stuk heb je een nieuw rooster. Wij hebben deze gekocht omdat we het vriesvak niet nodig hebben. Voor jouw koelkast zal er vast ook een rooster te koop zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Witte oxidatie op de roosters in de koelkast

Bericht door Hans1954 » ma 17 apr 2017 22:56

RE.gif Zijn inderdaad te koop. Artikelnummer zoeken en bingo. Maar....... over de 50 euro per stuk. Met de zekerheid dat het met een paar jaar weer net zo erg is. Vandaar mijn idee om te laten verchromen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Witte oxidatie op de roosters in de koelkast

Bericht door Daphne » ma 17 apr 2017 23:05

RE.gif

Als je bij Dometic bestelt zijn ze inderdaad duurder.

Btw, wij hebben nooit last gehad van oxidatie van de koelkastroosters. Misschien is de koelkast vochtig geweest of niet altijd op de ventilatiestand weggezet?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

qone
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 3 apr 2016 09:02

Re: Witte oxidatie op de roosters in de koelkast

Bericht door qone » di 18 apr 2017 13:13

Daphne schreef:
qone schreef:

Ik zit er aan te denken om de roosters te stralen en op nieuw te coaten met blankelak, misschien dat jullie nog betere iedeen hebben ?
Voor zo'n 12€ per stuk heb je een nieuw rooster. Wij hebben deze gekocht omdat we het vriesvak niet nodig hebben. Voor jouw koelkast zal er vast ook een rooster te koop zijn.
Heel erg bedankt voor de link, voor €12,- koop ik wel een nieuw rooster!

Mocht de juiste maat er niet meer zijn dan zal ik hem stralen en coaten.

Ik denk dat gedurende de winter inderdaad de koelkastdeur niet vergenoeg heeft open gestaan.

Allemaal bedankt voor de reacties.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”