Trumatic s3002 Kap
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 2 apr 2017 09:41
Trumatic s3002 Kap
Beste caravanfielen..
Ik heb zojuist de voorkap van mijn Trumatic s3002 P eraf gehaald om de binnenkant schoon te maken om de Gaskachel te gaan testen.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de kap terug.
Kan iemand me zeggen of hiervoor een trucje is?
THX
Ik heb zojuist de voorkap van mijn Trumatic s3002 P eraf gehaald om de binnenkant schoon te maken om de Gaskachel te gaan testen.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de kap terug.
Kan iemand me zeggen of hiervoor een trucje is?
THX
Re: Trumatic s3002 Kap
Niet helemaal zeker of ik t zelfde type had maar was wel eens wat gekl... Onderkant op de uitstekend plaatjes li en re zetten. Dan langzaam de bovenkant naar achteren drukken en zorgen dat de veren (die niet aan de kap, maar aan het vaste deel zitten) in de juiste uitsparingen vallen. Vast wel iemand die me corrigeert als ik een ander type voorheb :)
Re: Trumatic s3002 Kap
RE.gif
Het is precies zoals je het omschrijft, de onderste uisparing op
de juiste plaats zetten, wel even kijken of ze recht zijn, anders met een tangetje recht maken, dan het stangetje van de bediening in de gleuf doen en heel voorzichtig maar toch met wat druk de veren indrukken.
Het is precies zoals je het omschrijft, de onderste uisparing op
de juiste plaats zetten, wel even kijken of ze recht zijn, anders met een tangetje recht maken, dan het stangetje van de bediening in de gleuf doen en heel voorzichtig maar toch met wat druk de veren indrukken.
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 2 apr 2017 09:41
Re: Trumatic s3002 Kap
Dus de kap OP de onderste uitsparing zetten en dan kijken of de midden delen in de kap vallen en de bovenste haakjes even naar onder duwen en dan zou hij vast moeten klikken? Zeg ik dat zo goed?
Re: Trumatic s3002 Kap
Jawel, maar ik blijf het een butsysyeem vinden. Laatste keer was s nachts toen het kreng niet aan wilde. Heb nu een Alde :)rjmmulder69 schreef:Dus de kap OP de onderste uitsparing zetten en dan kijken of de midden delen in de kap vallen en de bovenste haakjes even naar onder duwen en dan zou hij vast moeten klikken? Zeg ik dat zo goed?
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 2 apr 2017 09:41
Re: Trumatic s3002 Kap
Tja, hij hangt er nu in alleen blijft hij niet zitten. Ik kan hem tegen de achterkant aanduwen maar hij schiet zo weer los.
Hij zou zich ergens moeten vasthaken maar dit doet hij niet.
Toen ik hem eraf haalde zat hij goed vast. Op 1 of andere manier klikt hij zich niet meer vast. De haakjes houden hem nu alleen vast zeg maar. Ik meot hem denk ik over de ronding heen duwen zodat zie in het gaatje valt van de haakjes.. echter dat haalt hij niet.. zo lijkt het.
Hij zou zich ergens moeten vasthaken maar dit doet hij niet.
Toen ik hem eraf haalde zat hij goed vast. Op 1 of andere manier klikt hij zich niet meer vast. De haakjes houden hem nu alleen vast zeg maar. Ik meot hem denk ik over de ronding heen duwen zodat zie in het gaatje valt van de haakjes.. echter dat haalt hij niet.. zo lijkt het.
Re: Trumatic s3002 Kap
Dacht dat de veren aan de bovenkant een soort lusje aan de voorkant vormen waar de kap achter moet haken. Als de veren niet ver genoeg naar je toe steken, zijn deze misschien wat verbogen of zo?
Re: Trumatic s3002 Kap
Volgens mij moet de kap OVER de veren heen vallen..... als ze inmiddels wat naar beneden gebogen zijn, zou je ze iets omhoog moeten buigen.
Weet het niet zeker hoor, is alweer lang geleden dat ik er zelf mee heb lopen kloten.....
Weet het niet zeker hoor, is alweer lang geleden dat ik er zelf mee heb lopen kloten.....
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Trumatic s3002 Kap
Volgens mij kun je de kap onder op 2 manieren plaatsen, waarvan er maar 1 de juiste is.
Frans
Frans
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 2 apr 2017 09:41
Re: Trumatic s3002 Kap
Ik heb hem vast zitten nu. Al denk ik niet zo vast als toen ik hem los maakte. Hopelijk schiet hij niet los tijdens het rijden.
Heeft iemand ervaring met een AIRCO UNIT die ook verwarmd op de plaats van de Truma kachel?
Wellicht een goede tip voor een merk?
In iedergeval allemaal bedankt voor de reacties !
Heeft iemand ervaring met een AIRCO UNIT die ook verwarmd op de plaats van de Truma kachel?
Wellicht een goede tip voor een merk?
In iedergeval allemaal bedankt voor de reacties !
Re: Trumatic s3002 Kap
Dat bleek bij ons te komen omdat de stalen veer aan de rechterzijde door wat geweld bij eerdere pogingen tot plaatsen van de voorplaat, naar achteren was gedrukt en er nu ruimte zat tussen het metalen bevestigingsplaatje en de aluminium zijkant.
Middels een schroefje bij de haakse achterkant van de stelen veer, heb ik dit weten te voorkomen.
De voorkant van de stalen veer zit soms naast de verticale sleuf van de voorplaat, waardoor de voorplaat niet wil vastklikken.
.
Even door de lamellen van de kachel kijken dan zie je wat er mis gaat. Vergeet ook niet de stang van de temperatuurregelaat door het ronde gat te steken vóór het vastzetten van de voorplaat! Anders moet je de plaat weer losmaken.
Inderdaad, het is geen ideale constructie.
Hobby 450 excellent easy 2005 met mover. Trekkend voertuig is Nissan Qashqai.
Re: Trumatic s3002 Kap
Ik heb ook al vaak met die kachelwand liggen worstelen.
Een k*t-systeem wat Truma daar al jaren voert.
Zou men nou niet in staat zijn om daar iets gebruiksvriendelijks voor te ontwerpen.
Al meerdere malen gezien dat men ten einde raad, kennelijk had besloten om die voorwand maar met een schroefje in de houten wand te bevestigen.
Niet mooi maar wel veel handiger.
Een k*t-systeem wat Truma daar al jaren voert.
Zou men nou niet in staat zijn om daar iets gebruiksvriendelijks voor te ontwerpen.
Al meerdere malen gezien dat men ten einde raad, kennelijk had besloten om die voorwand maar met een schroefje in de houten wand te bevestigen.
Niet mooi maar wel veel handiger.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Trumatic s3002 Kap
Ik ben daar jaren geleden serieus mee bezig geweest, de combi die je bedoelt past ten eerste niet op elke plaats waar nu de kachel zit, want de combi is dieper dan een 3002 Kachel en dat kan niet onder iedere kledingkast als die bij de wielbak zit.rjmmulder69 schreef:Ik heb hem vast zitten nu. Al denk ik niet zo vast als toen ik hem los maakte. Hopelijk schiet hij niet los tijdens het rijden.
Heeft iemand ervaring met een AIRCO UNIT die ook verwarmd op de plaats van de Truma kachel?
Wellicht een goede tip voor een merk?
In iedergeval allemaal bedankt voor de reacties !
Daarnaast moet er een groot rooster in de zijwand van de caravan worden gemaakt van wat ik mij herinner 25cm x 35cm was, dit was voor mij de afknapper.
We zijn toen bij de dakairco gebleven omdat we die laten omzetten naar een nieuwe caravan, iets wat met een bankairco niet kan, tenzij je de caravan verkoopt met 2 gaten in de vloer waar de bankairco stond voor de (aan en afvoer) en diverse openingen in het meubilair waar de luchtuitmondingen zitten.
Porsche + Tabbert