Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18948
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Hobby Linka » do 30 mar 2017 21:12

RE.gif

Als die kat niet is weg gelopen wel. knipoog.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Kingpin1966 » do 30 mar 2017 21:22

maanenschijn schreef:Om bij de vraag te blijven: de ervaring is slecht.

Je staat er op, ze blijven haken, er hangen altijd een paar staarten scheef zodat er openingen zijn etc. De kinderen vlechten ze in elkaar, maar vergeten het weer los te maken....Geef mij maar een hordeur.
Ik kan de bovenstaande, en alle andere negatieve ervaringen in dit topic, alleen maar bevestigen.
Er op gaan staan, er bijna door gewurgd worden of ze uit je eten of borrelhapjes moeten vissen. Een "feest" van herkenning helaas. boos.gif
Onze caravan heeft (helaas) maar een halve hordeur, en een echte "deur" is het dan ook nog niet eens.
Had persoonlijk ook liever een hele hordeur gehad maar daar heeft Hobby toentertijd niet voor gekozen.
Over het waarom van deze halfbakken oplossing kun je slechts gissen, maar een gemiste kans wat mij betreft.
Want echt bruikbaar is die halve rollo (want meer is het gewoon niet) voor je deur ook niet.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Wim Verso
Berichten: 6520
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Wim Verso » do 30 mar 2017 21:38

Hobby Linka schreef:RE.gif

Als die kat niet is weg gelopen wel. knipoog.gif
Dat is weer een ander verhaal Andre knipoog.gif , maar Karel, de kat (testaart) is mee hoor.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door karelV » do 30 mar 2017 22:14

Kingpin1966 schreef:
maanenschijn schreef:Om bij de vraag te blijven: de ervaring is slecht.

Je staat er op, ze blijven haken, er hangen altijd een paar staarten scheef zodat er openingen zijn etc. De kinderen vlechten ze in elkaar, maar vergeten het weer los te maken....Geef mij maar een hordeur.
Ik kan de bovenstaande, en alle andere negatieve ervaringen in dit topic, alleen maar bevestigen.
Er op gaan staan, er bijna door gewurgd worden of ze uit je eten of borrelhapjes moeten vissen. Een "feest" van herkenning helaas. boos.gif
Onze caravan heeft (helaas) maar een halve hordeur, en een echte "deur" is het dan ook nog niet eens.
Had persoonlijk ook liever een hele hordeur gehad maar daar heeft Hobby toentertijd niet voor gekozen.
Over het waarom van deze halfbakken oplossing kun je slechts gissen, maar een gemiste kans wat mij betreft.
Want echt bruikbaar is die halve rollo (want meer is het gewoon niet) voor je deur ook niet.

Je kan die halve hordeur er toch uithalen en er een hele plisé hordeur in laten zetten. Hebben wij in de voorgaande caravans ook altijd laten doen op de laatste caravan na want daar zit standaard een hele plisé hordeur in, ideaal. whistle.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Mees

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Mees » vr 31 mar 2017 01:27

Op de huidige caravan zit (af-fabriek) een hordeur.
Lijkt luxe en mooi maar ik vind het niet praktisch.
Je kan niet met een blad/pan in je handen naar buiten/binnen
en elke keer dat 'gerol' maakt een irritant geluid (hoor liever The Rolling Stones).
Niet alleen de hond (rip) 'speelde' ermee,
ik liep ook weleens met een bord voor mijn kop ertegen aan: uit de rails dat ding....

Vorige caravans: de staarten waaiden/zogen weleens door de wind naar buiten, zodat het effect weg was.

Gemak: de staarten
Max effect: de hordeur (geheel dicht en veel zicht).

Toine
Berichten: 104
Lid geworden op: di 4 aug 2015 16:05

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Toine » vr 31 mar 2017 06:26

Dag,

In onze Bürstner een halve hordeur welke om de haverklap uit je handen schoot, in onze vorige Fendt een hele hordeur met als het even tegenzat, een windvlaag zorgde dat je opgesloten zat, omdat de deur dicht knalde en de hordeur vanwege de afvalbak in de deur niet opengeschoven kon worden. In onze huidige Fendt de stoffige slierten vervangen door een transparant Degor vliegengordijn. Tot nu de beste oplossing.
Groet,

Toine

Fendt Tendenza 515sf 2019, vloerverwarming, Truma Airco Saphir Compact, Truma Combi 4e, Thule Omnistore 6300 met dimbare verlichting, asverzwaring 2000 kg, Isabella Minor, Unico Siena, Unico Turijn 320

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Ad » vr 31 mar 2017 09:35

MirjamPF schreef: in onze vorige Fendt een hele hordeur met als het even tegenzat, een windvlaag zorgde dat je opgesloten zat, omdat de deur dicht knalde en de hordeur vanwege de afvalbak in de deur niet opengeschoven kon worden.
Hadden wij ook. Hebben een lang span elastiek met 2 haken gekocht. Een haak aan de deurklink, de andere in een gat van een wiel, de deur kan nu niet meer dichtslaan.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Kingpin1966 » vr 31 mar 2017 09:44

MirjamPF schreef:Dag,

In onze Bürstner een halve hordeur welke om de haverklap uit je handen schoot, in onze vorige Fendt een hele hordeur met als het even tegenzat, een windvlaag zorgde dat je opgesloten zat, omdat de deur dicht knalde en de hordeur vanwege de afvalbak in de deur niet opengeschoven kon worden. In onze huidige Fendt de stoffige slierten vervangen door een transparant Degor vliegengordijn. Tot nu de beste oplossing.
Lijkt me een typisch voorbeeld van een versleten of niet goed werkende deurvanger.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Daphne » vr 31 mar 2017 09:45

Mees schreef:Op de huidige caravan zit (af-fabriek) een hordeur.
Lijkt luxe en mooi maar ik vind het niet praktisch.
Je kan niet met een blad/pan in je handen naar buiten/binnen
Je moet 'm ook open doen, dan kun je alles door de deuropening krijgen mrgreen.gif
Mees schreef:en elke keer dat 'gerol' maakt een irritant geluid (hoor liever The Rolling Stones).
.
Wij hebben al onze tweede geluidloze hordeur. Afbeelding
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Nimma » vr 31 mar 2017 11:49

Als we hier door mogen met alle soorten vliegengordijn: het maakt wat uit welke kwaliteit slierten van kunsttof voor je deur hangen; van verwurging en blijven plakken hier geen last, maar daar betaal je dan ook voor mrgreen.gif Ga dan voorbij aan Blokker, Action e.d.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Daphne » vr 31 mar 2017 11:58

RE.gif

In het (dure) Degor gordijn bleef ik ook steken. :( En je moet voor de aardigheid maar eens langs de caravan meelopen als de combi rijdt. Heb dat eens op een parkeerplaats gedaan, die slierten slaan keihard tegen het meubilair. Ik bond ze toen voortaan vast en hing ze in de bak aan de deur.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Nimma » vr 31 mar 2017 12:21

Oh, hier nog geen schade waargenomen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door p_vingerhoets » vr 31 mar 2017 13:25

Dat is meteen het probleem van de "oudere" hobby's die halve deuren met een prullenbak hier last geen hele hordeur voor .

Bij ons ook een hor van staarten omdat de honden daar door kunnen zonder te slopen zeker op een plek die afgeschermd is door een hek kan mooi de caravandeur open blijven staan en komen er maar beperkt vliegen binnen.
Mooi NEE nuttig wel redelijk en Ls de honden toch niet los kunnen haal ik de staarten eenvoudig weg heb ze met klittenband vast gezet boven de deur en dus eenvoudig te verwijderen.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

SiersburgRe: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u erva

Bericht door Kingpin1966 » vr 31 mar 2017 13:57

Wij hebben idd. ook zo een Hobby caravan.
Met "vuilnisbakje" aan de deur.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Mees

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Mees » vr 31 mar 2017 16:11

@Daphne: geen geratel scratch.gif
https://www.cnet.com/topics/headphones/ ... canceling/ wellicht? (offuh: anti-squeaky-bassdrumpedal grease)
en de volgende gaasdeur wordt een restaurant<>keuken 'trap-2-kanten' op :lol:

Martine
Berichten: 888
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Martine » vr 31 mar 2017 17:17

Daphne schreef:RE.gif

In het (dure) Degor gordijn bleef ik ook steken. :( En je moet voor de aardigheid maar eens langs de caravan meelopen als de combi rijdt. Heb dat eens op een parkeerplaats gedaan, die slierten slaan keihard tegen het meubilair. Ik bond ze toen voortaan vast en hing ze in de bak aan de deur.
Klopt Daphne, en die slierten slaan niet alleen tijdens het rijden overal tegenaan, ook als je er door heen loopt.
Maar ieder zijn ding. Als onze geruisloze hordeur niet bevalt komen er weer kattestaarten.
ps. als er nog iemand een Degor gordijn zoekt.......

Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door Ad » vr 31 mar 2017 18:24

p_vingerhoets schreef:Dat is meteen het probleem van de "oudere" hobby's die halve deuren met een prullenbak hier last geen hele hordeur voor .

Bij ons ook een hor van staarten omdat de honden daar door kunnen zonder te slopen zeker op een plek die afgeschermd is door een hek kan mooi de caravandeur open blijven staan en komen er maar beperkt vliegen binnen.
Mooi NEE nuttig wel redelijk en Ls de honden toch niet los kunnen haal ik de staarten eenvoudig weg heb ze met klittenband vast gezet boven de deur en dus eenvoudig te verwijderen.
Hondenstaarten dus. knipoog.gif knipoog.gif
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Vliegen gordijn ( kattenstaarten) wat is u ervaring

Bericht door karelV » za 1 apr 2017 00:09

p_vingerhoets schreef:Dat is meteen het probleem van de "oudere" hobby's die halve deuren met een prullenbak hier last geen hele hordeur voor .

Bij ons ook een hor van staarten omdat de honden daar door kunnen zonder te slopen zeker op een plek die afgeschermd is door een hek kan mooi de caravandeur open blijven staan en komen er maar beperkt vliegen binnen.
Mooi NEE nuttig wel redelijk en Ls de honden toch niet los kunnen haal ik de staarten eenvoudig weg heb ze met klittenband vast gezet boven de deur en dus eenvoudig te verwijderen.
Kingpin1966 schreef:Wij hebben idd. ook zo een Hobby caravan.
Met "vuilnisbakje" aan de deur.

Hoezo past daar geen hele hordeur voor, wij hebben nooit anders gehad bij onze hobby caravan met halve deuren en prullenbak. Je hoeft (en kan) de hordeur niet dicht te doen als de buitendeur dicht zit toch mrgreen.gif weenie.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”