Kussens rondzit Fendt veranderen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » vr 24 feb 2017 15:02

image.jpeg
Ik snap je tekening hoor, ook een idee inderdaad. Wat denken jullie van de bijgevoegde foto? Hier wel een schuine kant, bij ons zit de achterkant rondzit tegen de rechte wand.

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » vr 24 feb 2017 15:56

Beste Petronella,
Deze laatste geplaatste foto geeft ongeveer het beeld weer van de situatie in onze caravan, wij hebben dus geen probleem met die plankjes.
Wel geven de vorige foto's mij de bevestiging van een eerder door mij geplaatste reactie, dat het een compleet getimmerd unit is wat in de hoeken is gemonteerd.
Het unit is waarschijnlijk onderling verlijmt, maar in ieder geval ook geschroeft (met de kleine zichtbare schroefkoppen) het geheel is aan de caravanwanden bevestigd met schroeven die verborgen zitten achter die plastik plaatjes/kapjes. Dit soort kapjes met schroeven daarachter zitten waarschijnlijk ook aan de bovenzijde van het getimmerde unit.
Als je de onderste (kleine) schroeven verwijderd en de schroeven achter die kapjes verwijderd, kan je waarschijnlijk wel dat onderste plankje wegnemen, maar let op !! Daarmee verliest het unit voor een deel zijn bevestiging aan de caravanwand.
De oplossing van een onder 45* gemaakt kussen wat op z'n plek gehouden moet worden met een hard plaatje tussen de twee bestaande kussens zou mijn oplossing niet zijn.
Ik liet dan (als je dat zelf niet aandurft) een timmerman de oplossing maken, het veranderen van dat unit zodat er geen conflict meer ontstaat met aangepaste kussens, en dat het unit toch degelijk gemonteerd kan worden tegen de caravanwand(en).
Groetjes
Jan Vijn

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » vr 24 feb 2017 16:57

Hallo Jan,

Heb alles nog eens terug gelezen.... Ik denk ook, dat ik begin met de hoekkussens weg te halen en dan 4 flinke kussens koop en dat eens te gaan proberen.
Eind maart komt de caravan weer uit de stalling dan ga ik dat eerst maar eens uitproberen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Wat ie het toch leuk dat jullie allemaal zo mee denken, de foto's en de tekening heb ik opgeslagen knipoog.gif

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » za 25 feb 2017 18:12

Vandaag bij Ikea 2 kussens gekocht ( eerst even testen of het bevalt voordat we de ander twee gaan kopen)
Het zijn rugkussens met losse hoezen. De vulling is lekker steving maar losse struktuur... Dus kan ik een beetje proppen, ze zijn nl iets te lang.
We gaan het zien, hopen dat het leuk staat en een beetje lekker zit! Ik hou jullie op de hoogte. Eind van de maand weet ik meer! Dan gaan we weer oppad haphop.gif
Bijlagen
image.jpeg

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » za 4 mar 2017 11:59

Beste Petronella,
Vandaag even de caravan opgehaald en meteen de kussens geprobeerd in de hoeken.
Niet echt een groot succes, een enkel kussen achter je rug is te weinig, advies neem harde, goed gevulde kussens. Wij gaan nog proberen met een dubbel kussen in de rug, dat zit in ieder geval wel confortabeler, maar ziet er mogelijk niet echt goed uit.
Ik heb op de foto's de rugkussens van de bankjes opgeschoven tot in de hoek, ziet er wel iets beter uit vind ik.
Wij hebben kussens van 65x65 cm. Jij hebt lagere kussens zie ik, mogelijk is dat ook iets beter.
Wij blijven nog even zoeken.
Groetjes
Jan Vijn
Bijlagen
IMG_0580.JPG
IMG_0582.JPG
IMG_0581.JPG

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door JPGeetje » za 4 mar 2017 14:57

RE.gif
Als je het kussen van de kopse kant ook nog in de hoek schuift, heb je een volwaardige rechte hoek.
Je kunt dan ervaren hoe het evt. in het echie zit.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » za 4 mar 2017 16:49

Wij zijn even naar de stalling gereden, ik had twee kussens van ikea gekocht deze: rugkussen vallentuna met bekleding Hillared donkergrijs. De hebben we tegen de achterwand gezet ( het hele hoekkussen eruit en het middelste hoekkussen laten staan) links en rechts achterin de kussens. Dat was al een hele verbetering. Toen de twee ruimtes op gemeten op de bank links en rechts achterin.
Weer naar ikea weer twee kussens gekocht en die zelf opmaat gemaakt.De twee achterin passen er mooi tussen.Het zijn goede stevige kussens en de kleur past ook mooi.
Dus volgens mij moet het een succes worden. Als we op de camping zijn maak ik een foto van het geheel incl hoe het bevalt.

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » za 4 mar 2017 16:53

Nog even een aanvulling op voorgaande bericht. De hoezen en de vulling zijn los te verkrijgen totaal voor 4 kussens was ik 100 euro kwijt. Heb ze gewoon onder het beruchte plankje gedaan en dat gaat prima, staat echt netjes en t zit lekker stevig. Daar waar de vulling inzit het ik een stukje opengeknipt en wat vullong eruit gehaald voor de kleinergemaakte hoezen voor de zijkanten.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door RichTrip » za 4 mar 2017 22:25

RE.gif
Een heel verhaal, maar volgens mij zegt een foto alles thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » zo 5 mar 2017 14:07

RE.gif die komt eraan zodra de caravan uit de stalling is en het geheel compleet is. knipoog.gif

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » zo 2 apr 2017 21:29

IMG_0757.JPG
Hier de beloofde foto. Dit zit stukken beter!!

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door JPGeetje » zo 2 apr 2017 22:09

RE.gif
thumbup.gif
Dat zal ongetwijfeld een stuk prettiger zitten dan in die ronde hoeken.
Lekker shillen met een borrel haphop.gif , wie doet je wat knipoog.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » zo 2 apr 2017 22:49

Hallo
Petronella,
Ja het ziet er keurig netjes uit, zeker met die losse kussens die je er nog bij hebt, ook wij hebben dezelfde kussens gekocht (vallentuna) i.p.v. die te grote die we hadden. Ook wij hebben de kussens die in de lengte richting staan op maat gemaakt, bijna door de midden gedaan.
Wij zijn er ook tevreden mee.
Fijn seizoen gewenst voor jullie, wij gaan over ruim twee weken beginnen.
Groetjes
Jan Vijn

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door PD » zo 2 apr 2017 22:49

Sorry, ik vind het echt niet mooi :( en volgens mij biedt het helemaal niets qua comfort...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » zo 2 apr 2017 23:00

RE.gif
Nou daar hoef je je niet voor te verontschuldigen, of iets mooi is, gaat zeker niet voor iedereen op, da's ook niet erg.
Ook ik heb het ook wel mooier gezien, maar ik vindt het wel netjes, zeker met die losse kussens.
Wat comfort betreft kan ik je gerust stellen, die haakse hoek zit (ligt) echt wel comfortabeler dan de hoek van 45*.
Groetjes
Jan Vijn

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door ycv » ma 3 apr 2017 13:54

RE.gif .
Yep.
Het is nu zelfs zo dat wanneer je een duurdere caravan met rechte hoeken in de rondzitingen wil hebben . Je moet bijbetalen.
Maar weet niet meer welk merk.
Lekker languit op de bank met rode kussens in de rug en de kleine grijze kussentjes in de nek.
Bijlagen
2017-04-03 13.56.34.jpg

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16297
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door Jan van Vijven » ma 3 apr 2017 14:08

Bij onze volgende is het standaard.....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » ma 3 apr 2017 17:51

Hebben jullie de nieuwe caravan al uitgeprobeerd JpGeetje? Begrijp ik het goed dat jullie een andere Fendt krijgen Jan Vijn?
Ff wij zitten weer lekker en of iemand het mooi vind of niet maakt mij niet uit. Ieder zijn smaak is anders.
Wij zijn er in iedergeval blij mee.
Iedereen bedankt voor de leuke reakties. thumbup.gif

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door ycv » ma 3 apr 2017 18:00

En zo is het maar net.
Stel je voor...allemaal dezelfde smaak.
Dan werd het wel heel erg saai. [aschrik.gif]

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door JPGeetje » ma 3 apr 2017 18:54

petronella schreef:Hebben jullie de nieuwe caravan al uitgeprobeerd JpGeetje?
Het is er nog niet van gekomen maar dat zal niet lang meer duren. haphop.gif
Omdat wij de caravan thuis hebben staan hadden we er al eens een nachtje in willen slapen, maar ook daar kwam steeds weer iets tussen :(
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » ma 3 apr 2017 19:21

Begrijp ik het goed dat jullie een andere Fendt krijgen Jan Vijn?
Petronella,
Nee wij krijgen geen andere Fendt, wij hebben inmiddels dezelfde kussens in de hoeken staan die jij ook hebt, en ook wij zijn daar best tevreden over.
Of het in de praktijk ook gaat werken, zullen we ervaren want over twee weken gaat onze eerste trip beginnen dit jaar.
Groetjes
Jan Vijn

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » ma 3 apr 2017 20:30

RE.gif ohhh ik haal weer wat door elkaar wbt een nieuwe caravan het was Jan van Vijven,die inverwachting is van een nieuwe Fendt.Al die Jannen ook knipoog.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16297
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door Jan van Vijven » ma 3 apr 2017 21:04

In dat geval: ja, we hebben een nieuwe besteld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » ma 1 mei 2017 14:43

Caravan staat weer op stal, een paar weekjes weg geweest dus de nieuwe kussens uit kunnen proberen.
Het zit heerlijk, we zijn er erg tevreden over. Hebben jullie t al uigeprobeerd Janvijn?

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » ma 1 mei 2017 15:27

Hoi Petronella,
Ja we zijn inmiddels bijna 2 weken op pad, nog twee en een halve maand te gaan, en heel eerlijk gezeg het zit/hangt/licht een heeeeel stuk beter, maar fraai vind ik het niet. Heb in Nederland rondgekeken en geinformeerd naar bankkussens zoals in de Engelse caravans zitten, niemand kan of wil dat maken en nieuwe zijn onbetaalbaar.
We verblijven nu in Engeland, mogelijk lopen we hier iets tegen het lijf,maa voorlopig doen we het er gewoon mee.
Groetjes
Jan Vijn

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”