Kussens rondzit Fendt veranderen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door Diny » ma 1 mei 2017 16:01

JPGeetje schreef:
petronella schreef:Hebben jullie de nieuwe caravan al uitgeprobeerd JpGeetje?
Het is er nog niet van gekomen maar dat zal niet lang meer duren. haphop.gif
Omdat wij de caravan thuis hebben staan hadden we er al eens een nachtje in willen slapen, maar ook daar kwam steeds weer iets tussen :(
Het was me ook opgevallen Jan, dat je 'onderschrift' bijzonder fraai is geworden thumbup.gif
Heb ik de fotoreportage gemist?

secretaris
Berichten: 27
Lid geworden op: za 20 mei 2017 07:38

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door secretaris » wo 14 jun 2017 22:06

Mijn probleem is dat als we TV kijken, de ene kant(van de rondzit) lekker zit en aan de andere kant wordt je door dat hoekkussen in een vreemde hoek gedraaid. Dat moet je dan met kussens op lossen, maar je kunt ook het hoekkussen lostrekken en een beetje in de goede richting zetten. Ik heb trouwens ook een goedkope dubbele "yogamat" onder de zit kussens gelegd , want de vering wordt in de tijd niet beter en ik wel zwaarder.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » do 15 jun 2017 10:35

RE.gif
Zoals uit eerdere berichten blijkt zijn ook wij aan het experimenteren met losse kussens in de hoeken van de rondzit.
We zijn op dit moment al geruime tijd op tour in Engeland / Scotland en hebben inmiddels de nodige ervaring opgedaan, ik moet eerlijk bekennen het is en blijft toch een beetje (behoorlijk) behelpen.
Om die reden hebben we besloten het rigoreus aan te pakken (zijn ook wel een beetje jaloers op die bezitters van Engelse caravans) om hier een complete set (Engelse) bankkussens te laten maken, deze zijn over drie weken gereed, we halen ze dan op voor we met de ferry weer naar Nederland terug komen.
Na het aanpassen van de banken (timmerwerk) en een nieuwe tafel ertussen hebben we dan een Engelse Fendt, met twee ergonomisch gevormde lange zitbanken waar je ook lekker op kan liggen.
Zal als alles gereed is hier foto's plaatsen.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » di 4 jul 2017 19:27

RE.gif wat spannend zeg, kijk nu al uit naar de foto's! Fijne vakantie.

Turbodesk
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 16:14

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door Turbodesk » di 11 jul 2017 10:50

In onze caravan hadden we dus ook een grote rondzit. Deze heb ik een paar weken geleden omgebouwd naar twee grote banken. Waarom? Omdat het achterste gedeelte van de rondzit nooit gebruikt werd. En omdat wij meestal in het hoekje gaan zitten met de beentjes op de bank. Dan zaten we dus met de kont precies in de gleuf tussen de twee zitkussens.
Ik heb het achterste gedeelte verwijderd. En ik heb de nieuwe banken ook dieper gemaakt. Iemand die het niet weet zal denken dat de caravan zo geleverd is. En we hebben nieuwe kussens laten maken.
Heerlijke diepe zit met hogere rugkussens. Kost wel wat, maar dan zit je tenminste goed in een caravan.
Aan het begin van het jaar nog naar een caravanbeurs geweest. Wat een drama die kussens in nieuwe caravans. Ook de hele dure caravans. Hard, oncomfortabel, slechte zit.
Deze caravan heeft voor ons de perfecte indeling en grootte, die gaat nog lang niet weg, daarom hebben we besloten om er wat geld tegenaan te gooien.

Afbeelding

Dit was de oude situatie.
Gordijnen hebben we ook vervangen. Dankzij mijn lieve moeder die dat eventjes in elkaar heeft gezet.

Afbeelding
Wilk 530UE 2007. Volvo V70 D5 - 240PK, 500Nm.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » za 15 jul 2017 21:55

Mooi geworden hoor thumbup.gif . Doet geen afbraak aan je caravan! RE.gif

Gebruikersavatar
mienventie
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 27 jun 2016 10:45

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door mienventie » zo 16 jul 2017 00:12

RE.gif RE.gif ziet er top ui!!
Bij ons thuis heeft mijn man de broek aan maar ik bepaal welke

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » vr 28 jul 2017 16:08

Onderstaande fotos geven het eindresultaat weer, kussens laten maken in Engeland, uitgevoerd zoals in diverse Engelse caravans gebruikelijk is.
Nieuwe kleppen onder de kussens, want deze zijn iets dieper gemaakt dan de originele, en staan iet of wat achterover nu, ook de rugkussens staan ongeveer 2 cm schuin achterover, groter zitcomfort hierdoor.
Nieuwe tafel gemaakt op het bestaande onderstel, met een scharnierbaar blad.
Achterste deel rust op de vensterbank, wordt naar beneden geklapt wanneer je de zithoek als bed wil gebruiken.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
Bijlagen
IMG_0644.JPG
IMG_0643.JPG

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door petronella » vr 11 aug 2017 19:05

Wat mooi geworden thumbup.gif bevalt het goed? Heb je ook een foto van voor de metamorfose? Heb je ook een vensterbank laten maken? Wat een hoop vragen he. Onze " nieuwe" kussens bevallen heel goed! ( zie foto's begin vd topic)

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door janvijn » vr 11 aug 2017 19:25

RE.gif
Beste Petronella,
Ja, het zit (en lig) comfort is aanzienlijk verbeterd. De banken hebben we de laatste week van de vakantie kunnen gebruiken (testen), beviel uitstekend, de aanpassing aan de tafel heb ik gemaakt toen we weer thuis waren, maar ik twijfel niet dat ook dit prima is.
De zitkussens zijn iets dieper dan de originele en liggen een klein beetje achterover, zo ook de rugkussens, deze staan +/_ 3 cm schuin, en zijn minder hoog dan de originele, dit is om er toch nog een slaapplaats van te kunnen maken.
Het schuim van de kussens bestaat uit 3 soorten, van hard naar zacht.
De tafel is smaller en 25cm langer geworden, rust met een naar beneden klapbaar deel op de rand bij de vensterbank. Door het klapbare deel kan de tafel, ondanks dat hij langer is, toch zakken om er een bed van te maken, en tijdens de rit hebben we die ook altijd in de lage stand.
Alles bij elkaar grote veranderingen, ook de Unico Genua hebben we verkocht en zijn overgestapt op een Kampa Rally Air 390. Dit omdat we ons sneller willen verplaatsen, de laatste vakantie engeland scotland heeft ons dat geleerd, na 1 week weer verplaatsen, je ziet en beleeft dan veel meer.
Tot zover, met vriendelijke groet
Jan Vijn

arnovariante

Re: Kussens rondzit Fendt veranderen

Bericht door arnovariante » vr 11 aug 2017 20:28

Heel netjes gedaan!
Dat zie ik ons ook nog wel eens doen.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”