Onze Hobby
- Holiday Mike
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 25 aug 2016 16:01
Re: Onze Hobby
De plus en de massa van de auto vervangen.
Mogenlijk willen we de koelkast aan hebben tijdens het rijden.
Dus de bekabeling voorziet daar nog niet in.
Dus ff nagekeken.
De massa is reeds overbelast. Zie foto...
Bruine draad is het koper zwart en stug... witte is hoe het eruit hoort te zien. Het koper he niet de isolatie
Dus massa en plus voor dikke draad vervangen. Hele kabelboom eruit enz. Enz.
Maar tot in de auto nu goed.
De massa is nu ok.
De plus ga ik geschakeld aanleggen. En extra schakelaar in de auto.
Mogenlijk willen we de koelkast aan hebben tijdens het rijden.
Dus de bekabeling voorziet daar nog niet in.
Dus ff nagekeken.
De massa is reeds overbelast. Zie foto...
Bruine draad is het koper zwart en stug... witte is hoe het eruit hoort te zien. Het koper he niet de isolatie
Dus massa en plus voor dikke draad vervangen. Hele kabelboom eruit enz. Enz.
Maar tot in de auto nu goed.
De massa is nu ok.
De plus ga ik geschakeld aanleggen. En extra schakelaar in de auto.
- Holiday Mike
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 25 aug 2016 16:01
Re: Onze Hobby
Eerder bericht gaat over stekker vd auto
We hadden ttekhaak met bijbehorende kabelboom gebruikt.
Die kabels zijn wat dun...
We hadden ttekhaak met bijbehorende kabelboom gebruikt.
Die kabels zijn wat dun...
Re: Onze Hobby
Heb je 13 polig??
Dan is pen 10 officieel voor de KK.
Zo geschakeld dat er spanning op staat als de motor loopt.
Dan trek je niet de accu leeg als je hem vergeet uit te zetten.
Reken er maar op dat een KK op 12 volt flink vermogen gebruikt hoor.
Enne.. de fannetjes komen in de uitblaas opening, bovenin dus.
Daar moet de warme lucht weg.
2x uitzuigen is heel effectief, veel meer dan 1x in en 1x uit wat jij voorstelde.
Succes
Chris
Dan is pen 10 officieel voor de KK.
Zo geschakeld dat er spanning op staat als de motor loopt.
Dan trek je niet de accu leeg als je hem vergeet uit te zetten.
Reken er maar op dat een KK op 12 volt flink vermogen gebruikt hoor.
Enne.. de fannetjes komen in de uitblaas opening, bovenin dus.
Daar moet de warme lucht weg.
2x uitzuigen is heel effectief, veel meer dan 1x in en 1x uit wat jij voorstelde.
Succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Holiday Mike
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 25 aug 2016 16:01
Re: Onze Hobby
Chris,
Ik had er 7P onder gezet omdat onze vouwwagen dat ook had...
Achteraf (altijd he) had ik beter 13P kunnen nemen.
Ja weet dat de KK hoop vermogen neemt.
Weet ook nog niet zeker of we het gaan gebruiken. Mogelijk alleen korte stukjes in Nederland oid.
Maar schrok eigenlijk best dat de massa al overbelast was. We hebben de KK nog niet op 12V gehad, eidenlijk nog helemaal niets in de caravan.
Dus de verlichting was al op/over het randje voor de bekabeling.
Ok 2 uitblaas, beter dan 1 in en 1 uit.
Misschien wil ik lucht van onder de caravan aan gaan zuigen scheelt ook weer paar graden.
Gaan we nog op broeden.
Ik had er 7P onder gezet omdat onze vouwwagen dat ook had...
Achteraf (altijd he) had ik beter 13P kunnen nemen.
Ja weet dat de KK hoop vermogen neemt.
Weet ook nog niet zeker of we het gaan gebruiken. Mogelijk alleen korte stukjes in Nederland oid.
Maar schrok eigenlijk best dat de massa al overbelast was. We hebben de KK nog niet op 12V gehad, eidenlijk nog helemaal niets in de caravan.
Dus de verlichting was al op/over het randje voor de bekabeling.
Ok 2 uitblaas, beter dan 1 in en 1 uit.
Misschien wil ik lucht van onder de caravan aan gaan zuigen scheelt ook weer paar graden.
Gaan we nog op broeden.
- Holiday Mike
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 25 aug 2016 16:01
Re: Onze Hobby
Kleine stapjes....
de 12V ligt tot aan de zekeringkast onder de motorkap.
geschakeld 12V signal is afgetapt.
Dit signaal schakelt een relais die de 12V naar de trekhaak schakelt.
Om van binnen uit de 12V naar de trekhaak te kunnen uitzetten heb ik een schakelaar in in dashboardkastje gemaakt.
Deze kan het stuursignaal naar het relais onderbreken.
de 12V ligt tot aan de zekeringkast onder de motorkap.
geschakeld 12V signal is afgetapt.
Dit signaal schakelt een relais die de 12V naar de trekhaak schakelt.
Om van binnen uit de 12V naar de trekhaak te kunnen uitzetten heb ik een schakelaar in in dashboardkastje gemaakt.
Deze kan het stuursignaal naar het relais onderbreken.
- Holiday Mike
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 25 aug 2016 16:01
Re: Onze Hobby
Achter beide roosters een fan. die zijn aangesloten op een regeling om de snelheid iets te kunne beinvloeden en de spanning naar de fan netjes rond de 12V te houden.
Nu nog een kap maken zodat de lucht van onder de caravan aangezogen wordt.
Mogenlijk nog fan in die kap, dit ook om de weerstand/afstand te overbruggen.
Nu nog een kap maken zodat de lucht van onder de caravan aangezogen wordt.
Mogenlijk nog fan in die kap, dit ook om de weerstand/afstand te overbruggen.
Re: Onze Hobby
RE.gif
netjes! vraagje, hoe dik is die wand van de caravan als ik vragen mag?
netjes! vraagje, hoe dik is die wand van de caravan als ik vragen mag?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Holiday Mike
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 25 aug 2016 16:01
Re: Onze Hobby
RE.gif
2x de helft....
Weet het zo ff niet ik heb de roosters ook weer terug gezet met rulletje kit.
Haal ik dus ook zo ff niet los.
Kan het wel ff opmeten bij serviceluik.
2x de helft....
Weet het zo ff niet ik heb de roosters ook weer terug gezet met rulletje kit.
Haal ik dus ook zo ff niet los.
Kan het wel ff opmeten bij serviceluik.
- Holiday Mike
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 25 aug 2016 16:01
Re: Onze Hobby
vanalles gedaan, maar niets gemeten sorry.
De laatste hand gelegd aan de 12V voor de caravan.
Ook even de Weerstand van de koelkast opgemeten via de stekker.
Dus Massa en continu plus naar de caravan, weerstand oneindig hoog dus daarna gevraagd of iemand even de koelkast aan wil zetten.
Gemeten 1,7 a 1,8 Ohm.
Dus bij draaiende motor zal de stroom ongeveer 14,5 / (1,8 of1,7) = 8 a 8,8 ampere zijn.
Bijkomstigheid van het:
vervangen stekekrdoos achter op de auto
de stekker van de caravan
Dikkere kabel voor massa
Is dat de verlichting achter op de caravan feller brand. Betere verbinding(en) en minder verlies in de bekabeling. Das iig wel fijn idee
De laatste hand gelegd aan de 12V voor de caravan.
Ook even de Weerstand van de koelkast opgemeten via de stekker.
Dus Massa en continu plus naar de caravan, weerstand oneindig hoog dus daarna gevraagd of iemand even de koelkast aan wil zetten.
Gemeten 1,7 a 1,8 Ohm.
Dus bij draaiende motor zal de stroom ongeveer 14,5 / (1,8 of1,7) = 8 a 8,8 ampere zijn.
Bijkomstigheid van het:
vervangen stekekrdoos achter op de auto
de stekker van de caravan
Dikkere kabel voor massa
Is dat de verlichting achter op de caravan feller brand. Betere verbinding(en) en minder verlies in de bekabeling. Das iig wel fijn idee