Adria unica 390 ds met waterschade

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
hkollaard

Re: Adria unica 390 ds met waterschade

Bericht door hkollaard » zo 16 jun 2013 17:29

Ook ik heb waterschade met een Adria unica. dakraam heeft gelekt.Ik weet niet hoe lang. Dealer heeft daarom 2 jaar geleden een groter dakraam geplaatst en nu is het droog. alleen het dak vanaf de kant naar dakraam is zacht en zakt iets door. Graag zou ik het repareren, maar dealer zegt dat het duur is want het dak moet worden opgerold. Ik weet niet hoe de dakconstructie is. kan er geen info over krijgen, maar is het mogelijk om te repareren en hout te vervangen van binnen uit? Of moet ik een nieuw topic beginnen voor hulp. Zie foto voor doorgezakt dakraam.
Bijlagen
dakraam.jpg
dakraam.jpg (18.42 KiB) 3183 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hkollaard op zo 16 jun 2013 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16315
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Adria unica 390 ds met waterschade

Bericht door Jan van Vijven » zo 16 jun 2013 18:05

RE.gif
Misschien ben ik te vlug met een oordeel, maar ik zou een andere dealer zoeken omdat het lijkt dat je de schade moet betalen die hij veroorzaakt heeft.

On topic,
Ja het is mogelijk om van binnen uit te rapareren, maar het hele dakluik zal er wel uit moeten anders kun je nergens bij.
En er zal nieuwe kit tussen je luik moeten, daar zal het waarschijnlijk zijn begonnen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

hkollaard

Re: Adria unica 390 ds met waterschade

Bericht door hkollaard » zo 16 jun 2013 18:34

Bedankt voor de snelle reactie. Maar het grotere luik werd geplaatst omdat hij daarvoor lekte. Misschien had ik het niet duidelijk omschreven. Dus je kan het dak aan de binnenkant gewoon losmaken, dus niet oprollen aan de buitenkant?

Constante van Planck
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 mar 2017 09:45

Re: Adria unica 390 ds met waterschade

Bericht door Constante van Planck » ma 3 apr 2017 15:27

Hey Extreme, Mag ik vragen wat voor behangpapier jullie voor je caravan gebruikt hebben en wat voor lijm?
Ik dacht om (ook na vochtschade) vliesbehang te gebruiken, maar weet niet precies welk soort lijm het beste is in een caravan.
Is dit gewone Perfax roll on? of contactlijm?

Alvast bedankt voor enige reactie.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Adria unica 390 ds met waterschade

Bericht door RichTrip » ma 3 apr 2017 16:10

RE.gif

Extreme is geen actief lid meer, dus een reactie hoef je niet meer te verwachten ....
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Constante van Planck
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 mar 2017 09:45

Re: Adria unica 390 ds met waterschade

Bericht door Constante van Planck » ma 3 apr 2017 18:58

Whoops, ben nieuw op het forum...
Dacht om mijn hoop hier te wagen een antwoord te vinden. mmm scratch.gif

Toch bedankt om mij dit te laten weten. C forum6.gif

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”