Dankje Ab! Leuk om een compliment van een ouwe rot te krijgen
De wand is weer verlijmd. Binnen nog 2 balkjes die ik morgenochtend even doe, en dat alleen piepschuim en bekleding nog.
Maar ik wil morgen, na de binnenste balkjes, eerst de buitenkant afmaken en dicht kitten, dan hoeft het kippetje niet meer zo zielig onder een zeiltje op straat te staan
Maar nu:
1. de linker hoeklijst ligt er helemaal af en ik hoop vanavond het onderlegrubber klaar te krijgen. Daar zitten wel meer gaten in dan er schroeven in gaan, maar dat lijkt me geen probleem toch? Er zal wat kit uitpuilen en dat strijk ik gewoon van het profiel af toch?
2. De horizontale lijst achterop, die de dakplaat vast houdt, is ook los. Met allemaal kapotte schroeven dus daar moet ik andere gaten in boren en nieuwe schroeven zetten. Moet ik alle butylkit onderop de dakplaat verwijderen voor zover mogelijk?
3. De dakplaat is een millimeter onder het hoekprofiel rechts uitgetrokken aan het eind, toen ik het dak links omhoog duwde. Ik wil dat rechter profie ook preventief opnieuw inkitten maar deze week niet meer, zal ik dakplaat terugduwen en aan de binnenkant van het profiel een stuk met butylkit smeren als nood oplossing om het ff de vakantie goed dicht te houden?
4. Last but not least, wat een pokken klus om de kit van de hamerslag wand af te krijgen . Tussen die bobbeltjes krijg je het nooit 100% weg. Moet ik dacht zo goed mogelijk wegkrabben en dan goed ontvetten en dan hecht nieuwe kit daar wel weer op? En verder zakt water natuurlijk naar beneden dus de hechting aan het dakbalk lijkt mij de belangrijkste van de 2...?
Een hoop vragen, ik hoop dat jullie de situatie snappen! En dat ik vanavond wat reacties krijg waar ik mee verder kan