spoelwater toilet lekkage

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

spoelwater toilet lekkage

Bericht door jeroen.25 » zo 13 mei 2018 18:17

Na een korte rit vanaf de camping naar huis zag ik thuis dat er water op de vloer van de toiletruimte lag. Door het slechte weer heb ik eerst gekeken naar het dakluik, maar dat was droog.
Toen ik de cassette van het toilet wilde legen kwam de aap uit de mouw.
Het slangetje om het spoelwater weg te laten lopen was losgekomen van de tank. Dit blijkt gewoon geklemd te zitten.

Hierdoor was het water dus gaan lekken in de bak onder de cassette en in de kleine vakjes die je links op de foto ziet.
Dat heb ik wel eenvoudig op kunnen ruimen.
Nu snap ik alleen nog niet hoe dat water in de toiletruimte is gekomen. Er lijkt geen open verbinding te zijn.


Ik zag wel dat de grijze kitrand tussen het luikje in de wand en de hele toiletunit niet meer plakt aan de toiletunit. Het lijkt mij waarschijnlijk dat het daar doorheen is gelopen.

Met welke kit kan ik dit het beste weer oplossen?
In de caravan merkte ik dat het water ook langs het keukenblokje en de koelkast was gelopen,. Verder heb ik nergens nattigheid ontdekt.
Zal voor de zekerheid nog even een kacheltje in de caravan zetten zodat het wat sneller droogt.
Bijlagen
IMG_20180513_171810.jpg
kitrand
IMG_20180513_172705.jpg
bak
IMG_20180513_171803.jpg
slangetje
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: spoelwater toilet lekkage

Bericht door Chris » zo 13 mei 2018 18:24

Ik heb ook eens dit deel los gehad, de kit toen weg moeten snijden.
Dus dat was geen Butyl kit, echte siliconen kit dus.
Ik heb dat toen opnieuw gekit met zuurvrije siliconen kit.
Zuurvrij leek mij beter, vraag me niet waarom, het droogt ook veel langzamer trouwens.
Voordat ik toen ging kitten heb ik alles wel minutieus ontdaan van oude kitresten en goed schoongemaakt, de nieuwe kit moet wel houvast hebben.
Wel heb ik het veel hoger langs de zijkanten door gekit, zeker 15 cm ofzo.
( je hebt toch die kit al gekocht en betaald, beetje meer gebruiken maakt dan niet uit.)

Tja, en water kruipt overal door hoor... lastig om te vinden waar dat nou vandaan kwam denk ik.
Het grijze slangetje gewoon vernieuwen, vers exemplaar zal beter klemmen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: spoelwater toilet lekkage

Bericht door jeroen.25 » zo 13 mei 2018 19:20

Ik ga het ook wel opnieuw kitten. Zal eens kijken of ik nog geschikte kit heb liggen. Hoger langs die randen lijkt mij sowieso wel beter ja.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: spoelwater toilet lekkage

Bericht door jeroen.25 » ma 14 mei 2018 10:08

Heb de oude kit weggesneden en daarna goed schoongemaakt en licht opgeschuurd. Vervolgens dik in de Pattex All for One Universal gezet. Die is flexibel, uv bestendig enz. Ga er van uit dat dit goed genoeg afdicht.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Plaats reactie

Terug naar “Water”