watertank reiniger

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland W.V.A. van Os
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 1 apr 2007 15:14
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

watertank reiniger

Bericht door Roland W.V.A. van Os » do 27 apr 2017 19:21

Nou kwam ik thuis nog een fles van deze "watertank reiniger" tegen.
watertank reiniger_20170427_190549.jpg
watertank reiniger
Verhouding 100ml per 20ltr watertankcapaciteit.
Iemand hier ervaring mee, of met gelijk-waardig iets?

Lees nml. ook veel over "chloor icm. warm water".

scratch.gif .... twijfel.....
Ford MONDEO en HOME-CAR RACER 39 TZF

adele
Berichten: 7
Lid geworden op: do 2 apr 2015 13:42

Re: watertank reiniger

Bericht door adele » do 27 apr 2017 19:35

Vorig jaar ook zo iets gekocht bij de Aldi .gewoon gebruiksaanwijzing opvolgen of anders gebitreinigertabs gebruiken ,werkt perfect . wel goed doorspoelen en vergeet de boiler niet .
grtz mrgreen.gif

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: watertank reiniger

Bericht door nicolaas » vr 28 apr 2017 08:56

flinke scheut dikbleek in de gieter met vulwater, werkt voor ons prima, 30 min laten staan, goed door pompen, en dan twee maal doorpompen en spoelen.
goed ontkalken van de douchekop is zo mogelijk nog belangrijker om legionella te voorkomen.
microhome 370 luxe

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: watertank reiniger

Bericht door ycv » vr 28 apr 2017 11:59

Heb deze ook vorig jaar bij DENALDI gekocht. Was zo billig. Denk ik pak er 5. Vorige zomer er dan ook gewoon 3 gebruikt.
Je moet de tank doorspoelen totdat je geen schuim meer ziet. Schuim? Niks van gezien. scratch.gif

Gebruikersavatar
Roland W.V.A. van Os
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 1 apr 2007 15:14
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: watertank reiniger

Bericht door Roland W.V.A. van Os » vr 28 apr 2017 12:39

Komt volgens mij idd. bij DENALDI vandaan.

Zal het eens proberen.
thumbup.gif
Ford MONDEO en HOME-CAR RACER 39 TZF

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: watertank reiniger

Bericht door iemand » do 11 mei 2017 18:17

is toevallig deze week weer te koop bij DenAldi... 500ml voor 4 euro

Watertankreiniger. Voor caravan, camper of boot. Milieuvriendelijk concentraat
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: watertank reiniger

Bericht door Ad » vr 12 mei 2017 11:11

RE.gif Op de website van NKC is een test te vinden van ontsmettingsmiddelen voor watertanks en leidingen. https://www.nkc.nl/media/2796443/hoe-sc ... ertank.pdf Deze test is uitgevoerd door Vitens in opdracht van het NKC Hier steekt er eentje met kop en schouders bovenuit. De ontsmetting vindt plaats d.m.v. Natriumhypochloriet (bleekwater). Een aantal van de aangeboden middelen bevatten dit, maar er springt er eentje echt uit. De meeste middelen voldoen niet echt. Overigens drinken wij nooit uit de tank. We hebben een losse 2 liter kan, die we elke dag verversen.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Roland W.V.A. van Os
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 1 apr 2007 15:14
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: watertank reiniger

Bericht door Roland W.V.A. van Os » vr 12 mei 2017 19:32

Ad schreef: Overigens drinken wij nooit uit de tank. We hebben een losse 2 liter kan, die we elke dag verversen.
Gewoon (bron)water uit flessen.... thumbup.gif

Overigens heb ik het PDF-bestandje eens opgeslagen op mijn lokale schijf.
Eens op het gemakje na-lezen.
Had me er eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden, met het reiningen van die tank.... :oops: [shame]
Ford MONDEO en HOME-CAR RACER 39 TZF

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: watertank reiniger

Bericht door meeder » vr 12 mei 2017 19:46

Is best schrikbarend wat er in zo'n tank gebeurd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

watertank reiniger

Bericht door Daphne » vr 12 mei 2017 20:17

Ad schreef:RE.gif Op de website van NKC is een test te vinden van ontsmettingsmiddelen voor watertanks en leidingen. https://www.nkc.nl/media/2796443/hoe-sc ... ertank.pdf Deze test is uitgevoerd door Vitens in opdracht van het NKC Hier steekt er eentje met kop en schouders bovenuit. De ontsmetting vindt plaats d.m.v. Natriumhypochloriet (bleekwater). Een aantal van de aangeboden middelen bevatten dit, maar er springt er eentje echt uit. De meeste middelen voldoen niet echt. Overigens drinken wij nooit uit de tank. We hebben een losse 2 liter kan, die we elke dag verversen.
Ik heb het volgens mij al eerder geschreven maar dit is iets anders dan het reinigen dat de meeste forumleden doen.
In de test gaat het om (drinkbare) toevoegingen aan het water dat vervuild water drinkbaar zou moeten maken/houden en niet om het reinigen van tank en leidingen.

Watertank en leidingen goed reinigen en daarna telkens (regelmatig) schoon vers water in de tank doen is prima om te worden gedronken. Het is bijna net als rechtstreeks uit de kraan drinken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Hans Roolant
Berichten: 61
Lid geworden op: do 8 sep 2016 11:48
Locatie: Brunssum

Re: watertank reiniger

Bericht door Hans Roolant » zo 4 jun 2017 11:56

Net als alle andere watertanks, ook de afvalwatertanks, af en toe enige gebitsreinigingstabletten met warm water vullen, kranen even openen waardoor dit water ook in de leidingen komt, een nachtje staan laten, goed spoelen en alles is weer fris en schoon. In de vulslang of de gieter die ik alleen maar gebruik voor schoon water scheutje chloor, even laten zitten en doorspoelen. Ik heb, zelfs op heel primitieve campings, in Duitsland, Oostenrijk. Joegoslavië België en Frankrijk nooit problemen met water en/of het gebruik daarvan gehad, wel, vooral met die hoge temperaturen, erg secuur met de hygiëne zijn. Ik denk ook dat het een kwestie van resistentie is. Het volgende heeft eigenlijks hier niets meer mee te maken, maar wil ik wel even kwijt: Ik ben 74, als kind was het allemaal niet zo precies met de hygiëne, als we b.v. uit school kwamen kreeg je een boterham op de vuist mee en ging je buiten spelen, als je alle twee je handen nodig had legde je hem even op de stoeprand. Ook het handen wassen was niet zo secuur. Tegenwoordig zie ik wel reclames van ontsmetten van alles, tot de zeep die je gebruikt toe, die soms tot het absurde gaan, hygiëne, prima, maar als je niet met bacteriën in aanraking komt als kind, net als de basis van veel inentingen waarbij de "vijandelijke" bacteriën en virussen gecontroleerd in je bloed komen, bouw je ook geen resistentie op en moeten dergelijke maatregelen wel.

Plaats reactie

Terug naar “Water”