Thetford c2 Schoonwater lekkage verholpen

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
schre032
Berichten: 3
Lid geworden op: za 25 jun 2016 21:30

Thetford c2 Schoonwater lekkage verholpen

Bericht door schre032 » vr 5 aug 2016 15:48

Ik had lekkage in zowel de toiletruimte als achter het deurtje waar de casette zit.

Het pijpje rechts met nivometer lekte helemaal achterin de kast. Hier zat een grijZe kneedbare pasta die het water moest afdichten. Ik heb het water eruit gehaald via aftapplug op het vulbakje en de nivobuis losgetrokken uit de houder en leeg laten lopen, daarna na het rubber slangetje de knelkoppeling losgehaald de buis eruit getrokken, rechtstandig naar beneden. Deze van alle kit ontdaan zowel op de buis als in de opening waar deze in moet met wasbenzine. Daarna ipv kit een passend conische rubberring erom gedaan. Weer vanonder rechtstandig erin geduwd en geen lekkage meer.
Toyota RAV 4 all wheel drive en Kip Greyline 47TTR

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Thetford c2 Schoonwater lekkage verholpen

Bericht door deusjevo » vr 5 aug 2016 16:46

Mooie tip thumbup.gif
Ik kan mij haast niet voorstellen dat die kneedpasta af fabriek zo afgeleverd is?
Wellicht oude reparatie geweest?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

kasteel90
Berichten: 18
Lid geworden op: za 3 jan 2015 08:21

Re: Thetford c2 Schoonwater lekkage verholpen

Bericht door kasteel90 » vr 5 aug 2016 17:20

Die pasta/kit is wel origineel. ik heb het zelfde probleem gehad. Thedford heeft hier een aanpassing voor te koop.

https://www.dewitschijndel.nl/thetford- ... 20thedford&

Maar jou oplossing met rubbertjes zal waarschijnlijk ook prima werken. thumbup.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Thetford c2 Schoonwater lekkage verholpen

Bericht door deusjevo » vr 5 aug 2016 18:43

Je bedoeld dat zwarte dopje?
Zal eens met m'n hoofd in die doos duiken haphop.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

kasteel90
Berichten: 18
Lid geworden op: za 3 jan 2015 08:21

Re: Thetford c2 Schoonwater lekkage verholpen

Bericht door kasteel90 » za 6 aug 2016 09:00

Het zwarte dopje gaat in het achterste gat, het slangetje(kijkglas en aftapslang in 1) gaat in het voorste gat . Thetford schijnt het niet meer nodig te vinden om de tank op twee plaatsen af te tappen.

RE.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Thetford c2 Schoonwater lekkage verholpen

Bericht door Micky » zo 7 aug 2016 15:44

De oude scheuren ook net onder het kijkkast, vandaar dat ik jaren geleden ook bovenstaande aanpassing heb gedaan, denk er wel aan dat je dan de pomp moet verhangen anders krijg je de tank niet leeg voor de winter, alles zit erbij en het staat in de handleiding hoe de modificatie te doen.

kasteel90 schreef:Thetford schijnt het niet meer nodig te vinden om de tank op twee plaatsen af te tappen.
Dat vinden ze nog wel, daarom moet je de pomp dus verplaatsen, kijkgeld leegt de ene helft,mee pomp de andere helft.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Water”