Safefill lpg gasfles

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Maarten
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 aug 2017 08:53

Safefill lpg gasfles

Bericht door Maarten » zo 13 aug 2017 22:56

Hallo,
Ik heb 2 jaar geleden een safefill gasfles gekocht omdat dit veel praktischer en goedkoper uitkomt voor ons dan altijd een fles te moeten omwisselen.deze kan ik in het tankstation gewoon vullen en u we kunnen altijd met een volle fles vertrekken waardoor we met 1 fles toe komen. we gaan vaak ook in de herfst en koudere perioden op reis en verwarmen dan in de caravan. nu is het heel wat anders uitgedraaid dan ik had gehoopt. ik mag mijn fles bijna nergens vullen... Niemand kent dit soort fles en mag ze gewoon niet vullen. Ik moet dit stiekem doen of snel voor er iemand naar buiten komt. in Nederland heb ik ze laten vullen in een gasverdeelpunt.moest 20 euro betalen.dan heeft deze fles geen enkele zin meer. het principe is goed maar dan moeten tankstations ervan op de hoogte zijn. ik voel me nu echt in het zak gezet en weet niet wat ik best doe.
Hopelijk heeft iemand hier al ervaring mee? Positief of negatief...
Groeten Maarten

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Safefill lpg gasfles

Bericht door HansHobby » zo 13 aug 2017 23:15

Ik vind zo'n Safefill fles juist een dure grap. Aanschaf kost je al rond de 200 euro. En dan ieder jaar nog bij vullen. Mijn groene Primagaz flessen koste destijds 30 euro (eentje was zelfs gratis bij de caravan) en die kan ik ook gewoon ieder jaar bij laten vullen. Ben meestal per jaar zo'n 10 euro aan vulling kwijt. Ze zijn nu 9 jaar oud, dus volgend jaar moet ik ze vervangen. Maar dan heb ik al met al ongeveer 130 euro betaald in 10 jaar tijd. Lijkt me toch een stuk goedkoper.

(overigens koop ik volgend jaar nog maar 1 nieuwe omdat ons gasverbruik niet zo groot is. Maar dan een extra verdeelstuk zodat ik met één fles zowel de caravan kan bedienen en buiten kan koken. :) )
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Ruud27

Re: Safefill lpg gasfles

Bericht door Ruud27 » zo 13 aug 2017 23:27

Ik heb deze Safefill en vul deze regelmatig nog geen problemen gehad ook in Frankrijk en Spanje niet. In Spanje wordt het zelfs door de pompbediende gedaan. En geen €20,= maar €5,=
Kortom ik ben er nog blij mee.

Maarten
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 aug 2017 08:53

Re: Safefill lpg gasfles

Bericht door Maarten » ma 14 aug 2017 00:26

HansHobby schreef:Ik vind zo'n Safefill fles juist een dure grap. Aanschaf kost je al rond de 200 euro. En dan ieder jaar nog bij vullen. Mijn groene Primagaz flessen koste destijds 30 euro (eentje was zelfs gratis bij de caravan) en die kan ik ook gewoon ieder jaar bij laten vullen. Ben meestal per jaar zo'n 10 euro aan vulling kwijt. Ze zijn nu 9 jaar oud, dus volgend jaar moet ik ze vervangen. Maar dan heb ik al met al ongeveer 130 euro betaald in 10 jaar tijd. Lijkt me toch een stuk goedkoper.

(overigens koop ik volgend jaar nog maar 1 nieuwe omdat ons gasverbruik niet zo groot is. Maar dan een extra verdeelstuk zodat ik met één fles zowel de caravan kan bedienen en buiten kan koken. :) )
Ja idd als je weinig verbruikt is zo een safefill niet de moeite maar wij moeten ze toch een keer of 5 vullen per jaar en dan is het wel een groot verschil in prijs.100 euro tov nu 30 euro ongeveer.

Maarten

Maarten
Berichten: 4
Lid geworden op: za 12 aug 2017 08:53

Re: Safefill lpg gasfles

Bericht door Maarten » ma 14 aug 2017 00:29

Ruud27 schreef:Ik heb deze Safefill en vul deze regelmatig nog geen problemen gehad ook in Frankrijk en Spanje niet. In Spanje wordt het zelfs door de pompbediende gedaan. En geen €20,= maar €5,=
Kortom ik ben er nog blij mee.
Ja idd is echt een groot prijsverschil.misschien ben ik altijd bij de verkeerde pompen geweest.
In Nederland mag het gewoon nergens blijkbaar. De pomp bij ons wou het uiteindelijk wel vullen.hij ging er wat over opzoeken. Hopelijk mag ik er nu zonder problemen blijven tanken.

Maarten

Ruud27

Re: Safefill lpg gasfles

Bericht door Ruud27 » ma 14 aug 2017 00:40

Ik moet er nog even bij vermelden dat wij ca 6 a 7 mnd met de caravan weg zijn dus wat meer gas gebruiken dan gemiddeld

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Safefill lpg gasfles

Bericht door Michel1975 » ma 14 aug 2017 12:24

Hier ook nooit problemen met het vullen. Maar gebruik even de zoekopdracht er is al heel veel over lpg flessen gezegd.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Gas”