Ringverwarming blijft koud blazen.
Ringverwarming blijft koud blazen.
beste,
ik heb onlangs een hobby deluxe van 2003 aangeschaft als tijdelijke woonplaats tijdens de verbouwingen.
maar nu zit ik er een beetje met verveeld dat de ringverwarming schijnbaar een airco lijkt te zijn, en dit met de winter op komst.
even wat info over the matter.
De kachel zelf is gloeiendheet en de fan van de ventrilatie draait. ik had al gelezen dat het soms even duur voor de warme lucht uit te gaten komt maar na 3-4 uur blijft de lucht enorm fris. ook bij de eerste gaten van de ringverwarming.
nu heb ik zelf al eens gevoeld aan de darmen die aan de ventilator hangen en die voelen wel warm aan, dus vraag ik mij af hoe het komt dat er uit elk gat bijna ijskoude lucht voelt,
ook heb ik al alle mogelijke plekjes afgezocht naar een klep die misschien openstaat waardoor een koude lucht van buite wordt aangezogen maar die vindt ik niet. ( heb enkel nog niet onder de caravan gekeken.)
heeft er mss iemand op dit forum een idee hoe dit zou komen?
kort:
kachel : warm
lucht uit ringverwarming : koud
lucht: er komt voldoende lucht uit de gaten dus darm zit niet verstopt.
groeten !
ik heb onlangs een hobby deluxe van 2003 aangeschaft als tijdelijke woonplaats tijdens de verbouwingen.
maar nu zit ik er een beetje met verveeld dat de ringverwarming schijnbaar een airco lijkt te zijn, en dit met de winter op komst.
even wat info over the matter.
De kachel zelf is gloeiendheet en de fan van de ventrilatie draait. ik had al gelezen dat het soms even duur voor de warme lucht uit te gaten komt maar na 3-4 uur blijft de lucht enorm fris. ook bij de eerste gaten van de ringverwarming.
nu heb ik zelf al eens gevoeld aan de darmen die aan de ventilator hangen en die voelen wel warm aan, dus vraag ik mij af hoe het komt dat er uit elk gat bijna ijskoude lucht voelt,
ook heb ik al alle mogelijke plekjes afgezocht naar een klep die misschien openstaat waardoor een koude lucht van buite wordt aangezogen maar die vindt ik niet. ( heb enkel nog niet onder de caravan gekeken.)
heeft er mss iemand op dit forum een idee hoe dit zou komen?
kort:
kachel : warm
lucht uit ringverwarming : koud
lucht: er komt voldoende lucht uit de gaten dus darm zit niet verstopt.
groeten !
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Zit er niet een airmix in je caravan die op koud staat ?
Zou dan ergens een schuif moeten zitten.
Zou dan ergens een schuif moeten zitten.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
-
- Berichten: 589
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Geen idee.
Ik zou wel eens de temperatuur van de koude lucht uit de luchtmonden meten door er een thermometer voor te houden.
Verder: de geproduceerde warmte moet ergens naar toe. Ik denk dat de boodschap is: zoeken.
Ik besef dat je weinig vooruit bent met mijn gezaag, maar het interesseert me toch om te weten wat de oorzaak is.
Ik zou wel eens de temperatuur van de koude lucht uit de luchtmonden meten door er een thermometer voor te houden.
Verder: de geproduceerde warmte moet ergens naar toe. Ik denk dat de boodschap is: zoeken.
Ik besef dat je weinig vooruit bent met mijn gezaag, maar het interesseert me toch om te weten wat de oorzaak is.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Kan je achter de kachel kijken om te zien of er een Airmaix is? Een airmix kan je daar zien door een 'uitbouwsel' achter de kachel. Er is daar dan een aluminium constructie met 2 buizen waarvan er een richting de ringverwarming verdwijnt en een tweede lucht hapt vanaf een gat in de vloer (meestal recht naar beneden).
De foto in vorige reply is de eenvoudige bedieningshendel voor de klep die de luchthapper schakeld (vanuit de kachel of vanuit de buis vanaf de vloer).
Soms komt het mechanisme van de klep (bowdenkabel zoals op een fiestrem) los te zitten en blijft die klep in een stand staan, ook al beweeg je de hendel.
De foto in vorige reply is de eenvoudige bedieningshendel voor de klep die de luchthapper schakeld (vanuit de kachel of vanuit de buis vanaf de vloer).
Soms komt het mechanisme van de klep (bowdenkabel zoals op een fiestrem) los te zitten en blijft die klep in een stand staan, ook al beweeg je de hendel.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Als de ventilator van de ringverwarming aan staat dan merk je dat meteen aan de warmteafgifte van de kachel aan de voorzijde omdat er lucht van voren de kachel wordt ingezogen die dan door het buizenstelsel wordt verdeeld door de caravan.
Bij een airmix kun je een keuze maken uit warme kachellucht en buitenlucht, of een mix daarvan die door die ventilator wordt aangezogen.
Als jouw kachel ondanks de ventilator nog volop warmte aan de voorkant afgeeft, dan wil dat zeggen dat er geen warme lucht wordt afgezogen.
Ik kan me als enige reden een airmix voorstellen die staat ingesteld op buitenlucht.
Bij een airmix kun je een keuze maken uit warme kachellucht en buitenlucht, of een mix daarvan die door die ventilator wordt aangezogen.
Als jouw kachel ondanks de ventilator nog volop warmte aan de voorkant afgeeft, dan wil dat zeggen dat er geen warme lucht wordt afgezogen.
Ik kan me als enige reden een airmix voorstellen die staat ingesteld op buitenlucht.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Ook wij hebben ringverwarming, maar geen Airmix, ik heb de ringverwarming 11 jaar geleden aan laten leggen door de dealer, maar toen wist ik niet dat er ook een Airmix bestond, dat hoorde ik pas toen de ringverwarming al was geïnstalleerd en hebben dat toen maar zo gelaten.
Ik ken het verschijnsel dat de warme lucht maar niet wil komen.
De oorzaak is dat je de kachel zelf op de hoogste stand moet zetten, wil de ringverwarming het doen, en dat is nou juist het probleem, als wij de kachel op standje 3 of 4 zetten, dat geeft dat voldoende warmte, maar zo krijg je de warme lucht niet door de leidingen (ringverwarming) heen.
Ik kan me zo voorstellen, je gaat naar de wintersport en je moet de kachel op zijn hoogste stand zetten vanwege de kou, dat dan je ringverwarming wel zal voldoen.
Wij hebben eigenlijk aan onze ringverwarming nagenoeg niets.
Ik ken het verschijnsel dat de warme lucht maar niet wil komen.
De oorzaak is dat je de kachel zelf op de hoogste stand moet zetten, wil de ringverwarming het doen, en dat is nou juist het probleem, als wij de kachel op standje 3 of 4 zetten, dat geeft dat voldoende warmte, maar zo krijg je de warme lucht niet door de leidingen (ringverwarming) heen.
Ik kan me zo voorstellen, je gaat naar de wintersport en je moet de kachel op zijn hoogste stand zetten vanwege de kou, dat dan je ringverwarming wel zal voldoen.
Wij hebben eigenlijk aan onze ringverwarming nagenoeg niets.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Dan is er iets niet in orde.
Wij hebben nu onze derde Ringverwarming en deze werkt in alle standen, zowel op gas als via de Ultraheat.
De airmix heb ik nog nooit gehad en voorlopig zie ik er ook het nut niet van in.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wij hebben nu onze derde Ringverwarming en deze werkt in alle standen, zowel op gas als via de Ultraheat.
De airmix heb ik nog nooit gehad en voorlopig zie ik er ook het nut niet van in.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
RE.gif
De Airmix geeft ook koude lucht, en dat is soms, zoals de afgelopen hitte in September natuurlijk wel lekker.
De Airmix geeft ook koude lucht, en dat is soms, zoals de afgelopen hitte in September natuurlijk wel lekker.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Onze Tec staat momenteel op stal maar ik herinner mij van de kachel, dat aan de achterzijde in de hangkast een "touwtje" zit.
Dat touwtje kan in een kunststoffen klem op twee standen worden vastgezet.
Wanneer ik de stand verander hoor ik in de verwarmingsbuis een geluid van een klep.
En ik meen mij te herinneren dat deze er in een bepaalde stand voor zorgt dat de lucht geforceerd naar de badkamer wordt gestuurd.
De andere openingen blazen bij die stand dan niet.
Ik heb er nooit een studie aan gewijd want wij zijn mooi-weer kampeerders.
Dat touwtje kan in een kunststoffen klem op twee standen worden vastgezet.
Wanneer ik de stand verander hoor ik in de verwarmingsbuis een geluid van een klep.
En ik meen mij te herinneren dat deze er in een bepaalde stand voor zorgt dat de lucht geforceerd naar de badkamer wordt gestuurd.
De andere openingen blazen bij die stand dan niet.
Ik heb er nooit een studie aan gewijd want wij zijn mooi-weer kampeerders.
Laatst gewijzigd door janoniem op ma 10 okt 2016 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Jan van Vijven schreef:Dan is er iets niet in orde.
Wij hebben nu onze derde Ringverwarming en deze werkt in alle standen, zowel op gas als via de Ultraheat.
De airmix heb ik nog nooit gehad en voorlopig zie ik er ook het nut niet van in.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ja, als ik de ventilatie op 3/4 zet dan is er in een gedeelte van de buis een ietsje warmte maar waar je de warmte hebben wil, is dat niet het geval, van het beginaf aan al niet.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18936
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
RE.gif
Dan zit er iets mis.
Bij ons werkt het prima. Gisteren nog gebruikt binnen een half uur was het 20 graden in de caravan.
Dan zit er iets mis.
Bij ons werkt het prima. Gisteren nog gebruikt binnen een half uur was het 20 graden in de caravan.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
RE.gif
Nou Andre, dan zit het al 11 jaar mis.
Bij ons is het ook in een half uur twintig graden hoor.
Het verhaal dat ik eerder geschreven heb, werd me elf jaar geleden verteld door de dealer, en verder zit het mij/ons wel goed.
Heb het in al die jaren heerlijk warm gekregen in de caravan en wij zijn geen najaars of wintersport kampeerders, op september na.
Nou Andre, dan zit het al 11 jaar mis.
Bij ons is het ook in een half uur twintig graden hoor.
Het verhaal dat ik eerder geschreven heb, werd me elf jaar geleden verteld door de dealer, en verder zit het mij/ons wel goed.
Heb het in al die jaren heerlijk warm gekregen in de caravan en wij zijn geen najaars of wintersport kampeerders, op september na.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Sorry Willem, maar als jouw dealer beweert dat je de kachel op de hoogste stand moet zetten heeft hij er geen verstand van.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
RE.gif
Nou, dat zal dan wel, maar zoals ik al eerder schreef, is al elf jaar geleden, en we hebben het nooit koud in de caravan, het zit ons wel goed.
Nou, dat zal dan wel, maar zoals ik al eerder schreef, is al elf jaar geleden, en we hebben het nooit koud in de caravan, het zit ons wel goed.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
We hebben allemaal wel eens gehoord van "gevoelstemperatuur", de temperatuur zoals wij als warmbloedige wezens die ervaren en die is meestal anders dan de werkelijke temperatuur.
Bij de uitstromende lucht van de ringverwarming doet zich dat fenomeen ook voor.
Als je voelt in de uitstromende lucht, kun je die lucht ervaren als "koud" terwijl de werkelijke temperatuur toch vrij redelijk is.
Hou maar eens een thermometer in de luchtstroom en je zult zien dat die lucht best een behaaglijke temperatuur kan hebben.
Dat je dat al voelend in die luchtstroom anders ervaart komt door die gevoelstemperatuur of windchill.
In de link heeft men het hoofzakelijk over echt koude situaties, maar winchil treed eigenlijk altijd op zolang het lichaamsdeel dat in zich in de windstroom bevindt warmer is dan de werkelijke warmte van de luchtstroom.
Een hand die 25 gr. warm is zal een langswaaiende luchtstroom van 20 gr. als koel ervaren. Hoe harder de luchtstroom hoe koeler de ervaring.
Bij de uitstromende lucht van de ringverwarming doet zich dat fenomeen ook voor.
Als je voelt in de uitstromende lucht, kun je die lucht ervaren als "koud" terwijl de werkelijke temperatuur toch vrij redelijk is.
Hou maar eens een thermometer in de luchtstroom en je zult zien dat die lucht best een behaaglijke temperatuur kan hebben.
Dat je dat al voelend in die luchtstroom anders ervaart komt door die gevoelstemperatuur of windchill.
In de link heeft men het hoofzakelijk over echt koude situaties, maar winchil treed eigenlijk altijd op zolang het lichaamsdeel dat in zich in de windstroom bevindt warmer is dan de werkelijke warmte van de luchtstroom.
Een hand die 25 gr. warm is zal een langswaaiende luchtstroom van 20 gr. als koel ervaren. Hoe harder de luchtstroom hoe koeler de ervaring.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Misschien vind ts de airmix nog zo niet dan:
Zit de slang bij nr 17 (zie tekening) wel vast of is hij gescheurd?
Als de blazer aanstaat moet de kachel veel minder warm worden. Als ik het zo lees zuigt de motor geen lucht uit de kachel
Zit de slang bij nr 17 (zie tekening) wel vast of is hij gescheurd?
Als de blazer aanstaat moet de kachel veel minder warm worden. Als ik het zo lees zuigt de motor geen lucht uit de kachel
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Wim,als je een ringleiding het( laten plaatsen) zit daar toch een ventilator in,deze is tegen de kachel gemonteerd,dan heb je altijd luchtcirculatie als die aanstaat,bij een brandende kachel of bij een niet brandende ,dat maakt niet uit.Wim Verso schreef:Ook wij hebben ringverwarming, maar geen Airmix, ik heb de ringverwarming 11 jaar geleden aan laten leggen door de dealer, maar toen wist ik niet dat er ook een Airmix bestond, dat hoorde ik pas toen de ringverwarming al was geïnstalleerd en hebben dat toen maar zo gelaten.
Ik ken het verschijnsel dat de warme lucht maar niet wil komen.
De oorzaak is dat je de kachel zelf op de hoogste stand moet zetten, wil de ringverwarming het doen, en dat is nou juist het probleem, als wij de kachel op standje 3 of 4 zetten, dat geeft dat voldoende warmte, maar zo krijg je de warme lucht niet door de leidingen (ringverwarming) heen.
Ik kan me zo voorstellen, je gaat naar de wintersport en je moet de kachel op zijn hoogste stand zetten vanwege de kou, dat dan je ringverwarming wel zal voldoen.
Wij hebben eigenlijk aan onze ringverwarming nagenoeg niets.
De airmix is niet anders als een klep die tussen de kachel en de ventilator gemonteerd word en waarmee je ,naar keuze,je aangezogen lucht vanaf buiten of vanuit binnen,dus door de warme kachel,aan kunt laten zuigen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Als er een airmix gemonteerd is kun je dat zo zien door onder de caravan te kijken;ter hoogte waar de kachel zit zie je de aanzuiging van de kachel,maar als daar in de nabijheid nog een aanzuigmond zit is dat de airmix.
Dikwijls zit de kachel onder de kleerkast gemonteerd,demonteer de bodem daarvan eens en je ziet de "achterkant "van de kachel.
daarachter zit de klep van de airmix:
Dikwijls zit de kachel onder de kleerkast gemonteerd,demonteer de bodem daarvan eens en je ziet de "achterkant "van de kachel.
daarachter zit de klep van de airmix:
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
De slang die jij bedoeld aan de hand van de foto is volgens mij van het rookafvoerkanaal....peter s schreef:Misschien vind ts de airmix nog zo niet dan:
Zit de slang bij nr 17 (zie tekening) wel vast of is hij gescheurd?
Als de blazer aanstaat moet de kachel veel minder warm worden. Als ik het zo lees zuigt de motor geen lucht uit de kachel
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
RE.gif
ja je hebt gelijk, was in de war met iets anders...
ja je hebt gelijk, was in de war met iets anders...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18936
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
RE.gif RE.gif
Vast niet. Slang met nummer 17 zit onder aan de kachel. Dat kan nooit het rookafvoerkanaal zijn. De hete gassen van de verbranding stijgen omhoog en zullen dus nooit via de onderkant van de kachel verdwijnen.
Vast niet. Slang met nummer 17 zit onder aan de kachel. Dat kan nooit het rookafvoerkanaal zijn. De hete gassen van de verbranding stijgen omhoog en zullen dus nooit via de onderkant van de kachel verdwijnen.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
RE.gif
De slang bij nr 17 is m.i. de slang voor de afvoer van verbrandingsgassen en heeft niks met een airmix te maken
De slang bij nr 17 is m.i. de slang voor de afvoer van verbrandingsgassen en heeft niks met een airmix te maken
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Toch is dit de rookgas afvoerslang;de "verse "lucht voor de verbranding word van onder de caravan aangezogen,en dit is verder de enige opening waar de rookgassen de kachel door kunnen verlatenHobby Linka schreef:RE.gif RE.gif
Vast niet. Slang met nummer 17 zit onder aan de kachel. Dat kan nooit het rookafvoerkanaal zijn. De hete gassen van de verbranding stijgen omhoog en zullen dus nooit via de onderkant van de kachel verdwijnen.
Kijk maar eens goed ;dan zie je dat deze slang in een andere slang gaat en zo als "dubbele "slang naar de afvoer bovenin de caravan gaat.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Aan de linkerkant van de kachel zit in het plaatwerk de ventilator voor de ringverwarming en aan de rechterkant de aansteekknop en de hoogtestand van de verwarming.eurotrotter schreef:Wim,als je een ringleiding het( laten plaatsen) zit daar toch een ventilator in,deze is tegen de kachel gemonteerd,dan heb je altijd luchtcirculatie als die aanstaat,bij een brandende kachel of bij een niet brandende ,dat maakt niet uit.Wim Verso schreef:Ook wij hebben ringverwarming, maar geen Airmix, ik heb de ringverwarming 11 jaar geleden aan laten leggen door de dealer, maar toen wist ik niet dat er ook een Airmix bestond, dat hoorde ik pas toen de ringverwarming al was geïnstalleerd en hebben dat toen maar zo gelaten.
Ik ken het verschijnsel dat de warme lucht maar niet wil komen.
De oorzaak is dat je de kachel zelf op de hoogste stand moet zetten, wil de ringverwarming het doen, en dat is nou juist het probleem, als wij de kachel op standje 3 of 4 zetten, dat geeft dat voldoende warmte, maar zo krijg je de warme lucht niet door de leidingen (ringverwarming) heen.
Ik kan me zo voorstellen, je gaat naar de wintersport en je moet de kachel op zijn hoogste stand zetten vanwege de kou, dat dan je ringverwarming wel zal voldoen.
Wij hebben eigenlijk aan onze ringverwarming nagenoeg niets.
De airmix is niet anders als een klep die tussen de kachel en de ventilator gemonteerd word en waarmee je ,naar keuze,je aangezogen lucht vanaf buiten of vanuit binnen,dus door de warme kachel,aan kunt laten zuigen.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: Ringverwarming blijft koud blazen.
Hier de kachel.
Links bovenaan dus de ventilatie knop en rechts bovenaan de verwarmingsstand.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.