Kachel onderhoud: moet ie er helemaal uit?

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Joppnl
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 aug 2016 18:24
Locatie: Kuuk aan de Maas

Kachel onderhoud: moet ie er helemaal uit?

Bericht door Joppnl » vr 16 sep 2016 14:06

Goedendag,

wil de kachel schoonmaken, raggertje door de buisjes halen.

Onder de caravan gekropen, borgveertje losgehaald en toen het bakje eronder uit halen.....

En dat gaat dus niet. Er zit een kleine cm beweging in maar dan komt ie op de as en wil ie niet verder terwijl ie nog best een eindje zou moeten om uit de rechthoekige omhuizing te komen

Afbeelding

Dus zo kan ik er niet bijkomen. Betekent dat dat ik dan de hele kachel van binnenuit de caravan los moet halen? Of kan dat dopje op de behuizing los zodat er meer ruimte komt?

Dit is de andere kant waar je de rand waaronder ie moet zakken goed te zien is, ik denk dat die rand zeker 2cm is dus kom ruim 1cm ruimte te kort...
Afbeelding

Alvast bedankt!
Als de thuiskomst het hoogtepunt van de vakantie is dan is er iets fout gegaan.....

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Kachel onderhoud: moet ie er helemaal uit?

Bericht door apejoekie » za 17 sep 2016 13:10

Caravan opkrikken zodat de as naar beneden zakt?
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Joppnl
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 aug 2016 18:24
Locatie: Kuuk aan de Maas

Re: Kachel onderhoud: moet ie er helemaal uit?

Bericht door Joppnl » za 17 sep 2016 14:55

mmmm, volgens mij zit de as toch vast ah chassis?

Binnen in die as zit als ik t goed heb rubber en daarbinnen zit dan de daadwerkelijke as richting de wielen.

Dus opkrikken zal dan volgens mij geen zin hebben.

Overigens........in t diepe gesprongen, even de ontsteker roestvrij gemaakt (ik vond m niet zo erg goed vonken, na t ontroesten zag (en voelde...scratch.gif..) ie behoorlijk goed .

t Gas erop en ja hoor........werkt! Mooi blauw blammetje met heel af/toe een klein geel vlammetje er tussendoor maar 99% vd tijd mooi blauw.

Niettemin zou ik m wel schoon willen maken alleen niet de hele kachel van z'n plek willen halen, zeker niet nou gebleken is dat ie mooi blauw brandt.

Dus vraag blijft open (alleen iets minder urgent), ik ben benieuwd of het vanaf de onderkant kan (en zo ja dan ga ik dat tzt doen)
Als de thuiskomst het hoogtepunt van de vakantie is dan is er iets fout gegaan.....

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kachel onderhoud: moet ie er helemaal uit?

Bericht door Ab » za 17 sep 2016 15:17

Als de kachel mooi brandt, zou ik het gewoon zo laten. Schoonmaken is dan niet nodig.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Gas”