Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld worden

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Chris » di 14 jul 2015 21:35

@ HobbyLinka.

Hoi Andre..
Heb jij hem laten vullen bij die gasvuller in Almere waar je gisteren over schreef??
Hier in 1,2,3,4 ...huizen , bij Haarlem, zit ook een grote gasvuller, die deed het echt niet.
Hij wees mij nogmaals op de tekst op de fles... daar staat op dat hij alleen door Primagaz gevuld mag worden.
Gerechtelijke uitspraak of niet, had hij geen boodschap aan dus....niks vullen dus...

Misschien geef ik mijn fles wel even aan een collega uit Almere mee.... als die dat wil doen voor mij tenminste.

Groetjes
Chris
Laatst gewijzigd door Chris op di 14 jul 2015 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Hobby Linka » di 14 jul 2015 21:42

Ja. Klopt. Het is je eigendom. Je hebt de fles gekocht en terug nemen doen ze niet meer Wat hebben ze er dan nog over te vertellen?

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door FWalraven » wo 15 jul 2015 11:42

RE.gif

Niets, maar ik denk dat probleem zit in het afvullen door derden, de gashandelaar.
Deze zal de fles vermoedelijk niet mogen vullen ivm een aantoonbaar goedkeuring van het ijkwezen.

Frans
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op wo 15 jul 2015 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Hobby Linka » wo 15 jul 2015 12:16

RE.gif

Ik denk dat, net als bij een groene fles, de ijkdatum gewoon in de fles is geslagen. Daarnaast staat deze ook op de fles aangegeven in witte kleur.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door deusjevo » wo 15 jul 2015 13:52

Hobby Linka schreef:De dealer waar ik was. ACB Almere. Ga er volgende week een fles aanbieden. Laat wel weten of het inderdaad lukt.

Andre.

EDIT:

Dit staat op hun site.
Mijn gasboer vulde de blauwe flessen altijd al, zal z'n naam nog even stilhouden...
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Hobby Linka » wo 15 jul 2015 15:33

RE.gif

Ik heb nog een lege fles. Zal deze ook even laten vullen en meteen vragen waar ik de uitspraak van de rechter kan vinden. Dan kan iedereen deze uit draaien en mee nemen naar het vulstation.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Ad » wo 15 jul 2015 15:44

RE.gif Ben benieuwd.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door rovado » wo 15 jul 2015 17:59

Valt me op dat met name kampeer- en caravan bedrijven steeds roepen dat de groene niet meer mag en dat je moet overgaan op de blauwe.
Mijn plaatselijke caravanshop hield ook zo'n verhaal. Terwijl de olie- en gasboer hier in de omgeving zegt dat hij mijn groene fles sowieso tot afloop keuringsdatum (2023) blijft vullen en daarna gewoon over kan gaan op een andere groene met weer een nieuwe keuringsdatum.
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Chris » wo 15 jul 2015 20:32

rovado schreef:Valt me op dat met name kampeer- en caravan bedrijven steeds roepen dat de groene niet meer mag en dat je moet overgaan op de blauwe.
Mijn plaatselijke caravanshop hield ook zo'n verhaal. Terwijl de olie- en gasboer hier in de omgeving zegt dat hij mijn groene fles sowieso tot afloop keuringsdatum (2023) blijft vullen en daarna gewoon over kan gaan op een andere groene met weer een nieuwe keuringsdatum.

Exact Rovado.
En daarom voel ik me ook zo "geflest" door de caravanboer waar ik dit gevoel al veel te vaak heb gehad.
Twee groene, ruim binnen keurdatum weg en twee blauwe gekocht....
Stom stom stom... had ik toen maar even verder gekeken dan mijn neus lang was.... stom.gif stom.gif
Nu zit ik met 2 blauwe die niet gevuld worden.
Ik heb beide aangesproken, een nog 2 en de andere nog 4 kg gas.
Dat ga ik waarschijnlijk niet opmaken in 3 weken... we hebben ook nog een Cadac powerpack voor de BBQ.

Tja... mocht iemand de gerechtelijke uitspraak tegenkomen...... graag.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Hobby Linka » wo 15 jul 2015 20:34

Hier nog zo'n iemand. Gelukkig inmiddels LPG voor het hoofdgebruik en de blauwe fles voor reserve als de LPG tank gevuld moet worden.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door rovado » za 18 jul 2015 11:13

Ik denk dat Primagaz gehoopt had om net als Campingaz een soort monopoliepositie te krijgen en nu de prijs van het omruilen nog relatief laag te houden en de kampeershops bestoken om de klanten "bang" te maken zodat iedereen over gaat. Maar als ze de markt eenmaal zouden hebben veroverd de prijs gaan verhogen.
Ik kan me nog van jaren terug herinneren dat een vulling (lees: omruil van de fles) voor de Campingaz 907 eens FL. 18,-- koste waar ook in Europa. Nu betaal je er gauw €30,-- voor waar ook in Europa. Ook het verkoopargument van Campingaz was toen dat zij overal in Europa probleemloos te verkrijgen waren, altijd een gekeurde tank terwijl je met de groene kon wel eens problemen kon krijgen. Maar vullen van de 907 dat mocht niet.
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Ab » za 18 jul 2015 13:04

Gewoon naar Kroatië gaan... Daar vullen ze alles.
Zelfs de Campinggaz flessen.
Vind het wel wat vreemd.. dat zijn butaanflessen.
Het kan zelfs gevaarlijk zijn, butaanflessen zijn lichter gebouwd dan propaanflessen.
Het kan niet zo heel veel kwaad, je moet ze alleen absoluut niet in de volle zon zetten.
De druk van propaan kan dan veel hoger oplopen als van butaan.
In dat verband moet ik dat iedereen ook afraden.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Hobby Linka » za 25 jul 2015 11:11

Vandaag weer even een paar flessen laten vullen. 2x groen en 2x blauw. Helemaal geen probleem. Meteen maar even gevraagd hoe het nu zit omdat ik hoor dat niet alle vulstations de blauwe flessen vullen.

Het antwoordt was duidelijk. Primagaz is van mening dat het nog steeds niet mag. Ze zijn in beroep gegaan tegen de uitspraak van de rechter. En als je het aan Primagaz vraagt zeggen ze gewoon dat het niet mag. Sommige vulstations zijn daar gevoelig voor. Op dit moment mag de blauwe stalen fles welke in eigendom van de klant is dus gewoon gevuld worden. Op dit moment adverteren ze met een nieuwe lichtgewicht blauwe gasfles waar statiegeld op zit. Deze fles is en blijft van Primagaz. Deze mogen niet gevuld worden. Dus denk na als je zo'n fles koopt. Zit er nog een beetje in en je wilt met een volle fles op vakantie moet je of een extra fles kopen of wisselen met de pech dat er nog gas in de in te leveren fles zit.

@ Chris56. Er ging 3 kg in je fles.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door FWalraven » za 25 jul 2015 12:32

RE.gif
@Ze zijn in beroep gegaan tegen de uitspraak van de rechter.

Welke uitspraak, waar te vinden? weenie.gif


Ik had de volgende vraag gesteld aan Campinggaz.
Waarom mogen de blauwe Easy Blue flessen niet worden bijgevuld?
In eerste instantie kreeg ik alleen een antwoord dat lege flessen konden worden geruild bij een dealer.
Na een mailtje terug dat dat niet mijn vraag was, kreeg ik het volgende diplomatiek antwoord van Campinggaz, of te wel een nietszeggend antwoord terug over het waarom de Easy Blue flessen niet mogen worden bijgevuld.

Geacht heer,

Onze excuses dat wij uw vraag niet juist begrepen hebben.

EasyBlue flessen worden weldegelijk gevuld. Dat doen wij echter om veiligheidsredenen graag onder optimale omstandigheden in onze eigen vulfaciliteit.
Door zo te handelen kunnen wij de gebruikers van onze flessen garanderen dat ze een fles gebruiken die aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidseisen voldoet.
Tevens profiteert de gebruiker van onze fles op die manier van het gemak om de fles alleen maar te hoeven omruilen bij een van onze verkooppunten waarvan er altijd wel een in de buurt zit.

Wij hopen uw vraag zo wel op een bevredigende manier te hebben beantwoord.

Vriendelijke groeten,

Erik de Groot

Teamleider CST Call
Tel: 0800-0137

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Hobby Linka » za 25 jul 2015 12:43

RE.gif

Naar de uitspraak heb ik ook al lopen zoeken. Nergens kunnen vinden.

Met betrekking op het antwoordt wat je hebt gekregen. Tevens profiteert de gebruiker van onze fles ..... Dat is dus waar het om gaat. Het is niet hun fles maar mijn fles. Ik heb hem gekocht. Teruggeven kan niet.


Als ik een auto koop bij dealer A en deze heeft ook een benzinepomp staat er toch ook niet op de auto dat deze auto alleen getankt mag worden door dealer A? Daar gaat het helemaal om.

Alleen PrimaGaz verkoopt het met het argument dat zij de keuringskosten voor hun rekening nemen. Prima, maar bij het gemiddelde bedrijf waar je alleen flessen kan omruilen kost een fles € 20,00. Een fles (bij)vullen kost € 3,00 per kg, dus max € 15,00. per fles.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Chris » za 25 jul 2015 13:16

@ Hobby Linka.

Dan hebben we het goed uitgerekend gelukkig.
Nogmaals Thanx voor de wisseltruuk.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gurbe
Berichten: 46
Lid geworden op: za 24 sep 2011 23:52

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Gurbe » za 1 aug 2015 17:40

Ik heb deze week mijn blauwe gasfles laten vullen bij een vulstation in het zuiden van Friesland. Daar stonden wel meer blauwe flessen die gevuld moesten worden. Ook de groene flessen en ik zag ook flessen van Holthausen. Geen probleem dus!

gr. Gurbe.
Mazda CX-5, (voorheen Eriba Troll 550 GT bj. 2004 in 2018 Eriba Feeling 442.)

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 412
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Cdebruin » za 21 nov 2015 15:04

was afgelopen woensdag bij een gasvuller in Rotterdam deze weigerde de blauwe gasflessen te vullen
het zijn de eerste generatie blauwe flessen
de laatste blauwe met plastic kap wist ik dat het niet mogelijk was , maar blijkt nu dat het geld voor alle blauwe flessen
vind jammer dat ik mn groene flessen voor weinig of voor niets ingeruild heb.
gebruik dit als reserve flessen voor de wintersport .
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

richardvdijk
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 20:40
Locatie: Vleuten

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door richardvdijk » za 2 jan 2016 23:43

Zozo lekker al die verhalen. Wij moeten nog een fles aanschaffen voor de komende vakantie. Wat is voor ons de beste keuze? Heb op het moment nog helemaal niks, dus nog vrij in de keuze?

Richard

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door jackt » zo 3 jan 2016 09:30

Heb je al de topics over dit onderwerp al gelezen..... mrgreen.gif Dan zijn er dus verschillende goede keuzes. Het is maar wat je wil.....anders toch nog maar even de zoekfunctie op dit forum gebruiken.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Micky » zo 3 jan 2016 11:21

Gurbe schreef:Ik heb deze week mijn blauwe gasfles laten vullen bij een vulstation in het zuiden van Friesland. Daar stonden wel meer blauwe flessen die gevuld moesten worden. Ook de groene flessen en ik zag ook flessen van Holthausen. Geen probleem dus!

gr. Gurbe.
Waar is dat als ik vragen mag, ik zoek een vulstation in de buurt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Micky » zo 3 jan 2016 11:24

richardvdijk schreef:Zozo lekker al die verhalen. Wij moeten nog een fles aanschaffen voor de komende vakantie. Wat is voor ons de beste keuze? Heb op het moment nog helemaal niks, dus nog vrij in de keuze?

Richard
Als je gewoon wilt horen wat een goede keuze is, raad ik je de blauwe van Holthaussen aan, gewoon de grote, weegt weinig is overal te vullen en vaak ook te ruilen, als je op wintersport gaat met een onverwarmde dissel is deze fles niet handig, maar verder ideaal.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door henry12 » zo 3 jan 2016 12:09

Een klant van mij waar ik vaak kom is een gashandel en heb dit bij hem voorgelegd over de flessen .
Hij zegt dat de easyblue fles gewoon gevuld mag worden en hij doet dat ook want deze fles is jou eigendom , en hier zou een gerechtelijke uitspraak van zijn .
Echter zijn er ook flessen in omloop waar op staat dat deze eigendom zijn van primagaz en deze mogen dus niet gevuld worden want het is niet jou eigendom .
Het schijnt dat ze nu bezig zijn met een totaal nieuwe fles van 6 kg die ook niet gevuld mag worden maar alleen geruild .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door Chris » zo 3 jan 2016 12:25

RE.gif
Dan zou dus de "huidige / voorgaande" blauwe Easy Blue door iedereen gevuld mogen gaan worden??
Het is toch van de malle...die fles is van mij, heb ik voor betaald.
Mag Easy Blue nix meer over zeggen... maar daar zijn we het allemaal wel over eens... behalve... EB !!
Ik ben benieuwd wanneer er dus overal gevuld gaat worden.

Ik weet nog van vroeger,, gewoon flessen in de achterbak v.d. auto, naar de LPG boer, nippel er op en vullen maar.
Kostte LPG ook nog weinig....dat waren nog eens tijden....
Dat het zo niet meer kan is alleen maar goed, veiligheid voorop.
Maar hoever is een welles nietes eigendomsverhaal betrokken bij veiligheid.... toch?

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Stalen blauwe Easy Blue flessen mogen vanaf nu gevuld wo

Bericht door deusjevo » zo 3 jan 2016 12:35

Gaat nog steeds zo hoor, ik rij ook gewoon met de flessen (ik heb nog 1 groene en 1 witte) in de achterbak naar de olie en gasboer en die vult ze op de weegschaal, je betaald per kilo.
Geen gedoe met keuringsjaren met die groene flessen.
Als de keuring verlopen is vult hij ze ook niet meer trouwens, maar hij kijkt niet op een paar maanden.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Gas”