zwarte draad los van Trumatic S3002P

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Alan

zwarte draad los van Trumatic S3002P

Bericht door Alan » vr 15 mei 2015 09:20

Tussen de automatische ontsteking en de knop voor de temperatuurregelaar lopen 2 draden, een zwarte en een bruine.
Ik zie dat de zwarte is losgekomen (geoxideerd) aan de kant van de temperatuurregelaar en ik weet niet waar ik hem zou moeten vastmaken.
Ik zie dat de bruine draad onder een zwart plastiek stuk verdwijnt en ik vermoed dat de zwarte ook daaronder moet worden vastgemaakt.
In dat plastiek stuk zit o.a. een contact die de automatische ontsteking moet sturen.
Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken om dat stuk los of open te krijgen zodat ik de zwarte draad kan solderen op de juiste plaats.
Ik heb het stuk wel al lichtjes kunnen openen na het wegduwen van een lipje, maar aan de achterkant zit nog zo'n lipje en daar kan ik niet zo goed bij. Ik vermoed dat het stukje niet moet geopend worden, maar ben daar niet zeker van. Aan de bovenkant van het stuk zit ook een klein metalen lipje. Mogelijk moet de zwarte draad daar aan vastgemaakt worden.
Kan iemand mij tips geven? of een foto sturen?

Alan

Re: zwarte draad los van Trumatic S3002P

Bericht door Alan » vr 15 mei 2015 13:33

Uiteindelijk nog eens gekeken met mijn beste bril.
Het metalen lipje dat ik dacht te zien aan de bovenkant bleek een plastiek lipje te zijn. Door dit een beetje te verplaatsen ben ik erin geslaagd om het plastiek doosje te openen. Zoals verwacht zat daarin een schakelaar. Het is een wisselschakelaar waarvan slechts 1 contact echt gebruikt wordt. Ik heb een klein stukje draad gesoldeerd aan de kant waar de zwarte draad vroeger vast ging. Dan via een klein gaatje onder in het plastiek stuk naar buiten en gesoldeerd aan de zwarte draad. Nu wordt het contact gesloten op het ogenblik dat de schakelaar niet op 0 staat.
Er is echter nog geen vonk te horen... Dus is nog iets niet in orde.
De batterij levert een spanning van 1,5V.
Als ik de 2 klemmetjes verbind waar de zwarte en de bruine daar toekomen, gebeurt er ook niets.
Ik las iets over een massa. Waar die zit weet ik niet. Er komt slechts 1 koperkleurige hoogspanningskabel naar buiten.

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: zwarte draad los van Trumatic S3002P

Bericht door HansHobby » vr 15 mei 2015 14:37

Bij mij sluit het batterijcompartimentje niet meer goed. Normaal moet deze zich met een soort van veerconstructie zichzelf vastklemmen. Dat doet hij dus niet meer waardoor de batterij geen contact meer maakt met de ontsteekunit. Ik kwam hier pas achter na drie nieuwe batterijen. Nu heb ik het compartimentje klem gezet met een houten spietje en werkt alles weer perfect. Misschien bij jou ook het probleem ?
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Alan

Re: zwarte draad los van Trumatic S3002P

Bericht door Alan » vr 15 mei 2015 14:40

Het batterijklepje sluit wel nog. Dat is het helaas niet.

Alan

Re: zwarte draad los van Trumatic S3002

Bericht door Alan » vr 15 mei 2015 16:22

Na het kopen van een nieuwe ontsteking is het probleem opgelost.

Plaats reactie

Terug naar “Gas”