Primus 2490

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Royblom

Primus 2490

Bericht door Royblom » zo 27 apr 2014 07:50

Hallo allemaal,

Roy aan deze kant en sinds kort eigenaar van een leuke engelse award nightstar 580!!
Gisteren heel de caravan zuiver gemaakt, was al in beZit vanaf het begin bij een enkele eigenaar.
Lieve oude mensen die jaarlijks de caravan hebben onder houden.

Maar de caravan head nu een dik jaar stil gestaan.
Alles werken gekregen behalve het doorspelen van de wc, hoor wel ergens iets zoemen als ik druk maar geen water..... Iets verstopt misschien?!

Maar goed , de kachel,. Kan iemand me vertellen hoe die werkt of aan moet?
Ik heb van alles geprobeert maar kom er niet uit icm met het bedieninga paneel?
De 12 v accu in de caravan is wel leeg en laad ook niet meer bij op 220v ?,, weet niet of dit er iets mee heet te maken,. Als ik de kachel aanzet gaat er een rood lanpje in de driehoek branden en hoor wel dingen klikken en zoemen maar dan houd het op. Ik zal er wat fotos bijzetten en hoop dat iemand me kan helpen..
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Primus 2490

Bericht door Micky » zo 27 apr 2014 10:38

RE.gif

hij start niet op als je geen 12 volt hebt, dit heb je gewoon nodig.
let op dat je de juiste drukregelaar hebt 500mb, dus niet 30 of 50mb dat gaat echt niet werken
dan de knoppen:

helemaal links indrukken om op gas te verwarmen
de draaiknop recht omhoog is ongeveer 20 graden
wil je alleen je boiler warm hebben, moet je ergens onder de bank bij de boiler de kogelkraan dicht zetten zodat het water alleen door de boiler stroomt en niet door de rest van de radiatoren.
om water te verwarmen moet je ook de 2de knop van links indrukken (let op verwarm je de hele caravan dan hoef je deze knop niet in te drukken, dan heb je automatisch warm water).
Wil je de caravan op stroom verwarmen dan druk je de meest rechtse knop in voor 1000Watt en wil je 2000watt verbruiken dan druk je ook de 1 na rechtse knop in.

op dit moment staat je kachel in storing, te zien aan het rode ledje in het driehoekje, waarschijnlijk doordat hij wilde starten meer er geen gas binnen kwam.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Royblom

Re: Primus 2490

Bericht door Royblom » zo 27 apr 2014 17:53

Super bedankt voor je reactie,... We hebben er een andere accu op gehad en meten dat op de boiler( tank onder de bank )) maar 7 volt?

Enigste manier om uberhaupt het display aan te krijgen is de stroom schakelaar op caravan te zetten?, klopt dat?
Het kan ook zijn dat de vorige eigenaars al het water er uit hebben laten lopen? Kan dat? Zo ja waar vul ik die tank bij? Doet hij dat zelf via de verswater tank?
Op elektra gaan inderdaad de twee rechtse 1000 of 2000 watt branden maar er gebeurt niks...

Ik heb werkelijk geen idee hoe verder en verwarming met 3 kids is wel erg handig...

Nogmaals erg bedankt voor je hulp

Plaats reactie

Terug naar “Gas”