Truma gaskachel doet het niet

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Antoin

Re: Truma gaskachel doet het niet

Bericht door Antoin » vr 27 dec 2013 00:54

Knaus440 schreef:Antoin,
Het blijft bij dit ene berichtje?
heb je wat aan de tips en adviezen?
Brandt de kachel al goed?
Nee, jammer genoeg doet hij het nog niet! Ik heb alle reacties gelezen en alle sites bezocht. Ik denk dat het voor een leek een hele klus wordt! Ik heb nooit aan een gas- of elektrischapparaat gewerkt en ben daar ook een beetje huiverig voor, bang dat ik het alleen maar erger maak. Voor een techneut zal dit geen probleem zijn.
Een tip was om met een tandenborstel iets schoon te maken dat door de vlam vervuild was of iets dat niet rechtstaat voorzichtig recht te buigen, maar dan zal je toch iets moeten open schroeven om er bij te komen. Het probleem is: waar ?
Een ander forumgebruiker sloeg de spijker helemaal op de kop door op te merken dat hij uit mijn reactie kon opmaken dat ik geen flauw benul had en alleen gebaat was met een monteur blij.gif en hij had gelijk!
Ik zal de site nog eens helemaal doorlezen van Knaus440 met duidelijke foto's en uitleg en hoop er uiteindelijk toch uit te komen. Dan zal ik het beslist laten weten.
In ieder geval heel erg bedankt voor alle hulp.
Antoin

Antoin

Re: Truma gaskachel doet het niet

Bericht door Antoin » vr 27 dec 2013 10:10

+frits+ schreef:Toch niet een kachel met de luchttoevoer/rookgasafvoer aan de zijkant, in dat geval even de doppen verwijderen.
Heb ik ook een keer gehad :oops: :oops:
Jammer genoeg heb ik niet zo'n uitvoering want dan was mijn probleem denk ik sneller opgelost.
Maar toch bedankt voor de tip want het had zomaar gekund!

Antoin

Re: Truma gaskachel doet het niet

Bericht door Antoin » vr 27 dec 2013 10:23

Knaus440 schreef:Antoin,
Waar zit je op je vakantieadres?
Misschien een caravanner in je buurt die even kan helpen?
johan
Dag Johan,
We zijn op dit moment in La Vall de Laguar en dat ca. 110 km van Valencia waar volgens een tipgever op dit forum een Trumazaak zou zitten.
Maarja... een hele voortent afbreken en weer opbouwen, caravan weer waterpas zetten is ook niet zo heel eenvoudig.
Maar als we het probleem niet eenvoudig opgelost krijgen zal dat er waarschijnlijk toch van moeten komen :( scratch.gif
En jammer genoeg kunnen mede kampeerders ons ook niet helpen omdat ze een andere uitvoering hebben of zoals ik, geen verstand hebben van gasinstallaties!

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: Truma gaskachel doet het niet

Bericht door Hobbymachine » vr 27 dec 2013 10:44

Het lijkt me sterk mocht er geen techneut bekend zijn op de camping !
Ze verhuren daar chalets MET bijverwarming ... en dan is er meestal wel lokaal onderhoud voorzien. Vraag eens op de receptie. Anders verhuren ze (of verkoop in een nabijgelegen mercado) wel elektrische toestelletjes waar je dan voldoende warmte aan zal hebben om de Spaanse nachten door te komen !
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Truma gaskachel doet het niet

Bericht door Daphne » vr 27 dec 2013 10:58

Je hoeft niets af te breken hoor. Truma komt gewoon op de camping voor onderhoud of reparatie. Ik zie de auto's ook wel eens op een Duitse camping rijden waar veel vaste gasten zitten die hun caravan niet even van de plek kunnen halen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Tramp

Re: Truma gaskachel doet het niet

Bericht door Tramp » za 28 dec 2013 15:52

Hoi Antoin, ik zag het aan het fotootje van de thermostat die je plaatste op zoek naar het thermokoppel.
De ene controleert namelijk de kamertemperatuur en het andere dingetje waakt over de waakvlam en de gastoevoer.
In principe werken ze op dezelfde manier, maar doen heel iets anders op een heel andere plek onder volledig andere omstandigheden
Maar goed ieder weet zijn eigen weetjes, zolang je geen politicus bent, niks om je voor te schamen.

Wat die Truma service monteur betreft heeft Daphne helemaal gelijk, wanneer je hulp nodig hebt met je gaskachel komen die lui je in heel Europa op de camping opzoeken
Hier in Frankrijk kan dat wat langer duren dan elders maar ook hier levert Truma verder diezelfde sevice.
Het enige wat je moet doen is de achterpootjes even opdraaien zodat de monteur mbh. van het neuswieltje de caravan
iets achterover kan kantelen voor een betere bereikbaarheid van de onderkant.
Want die moet er via de onderkant uit.

Succes

Plaats reactie

Terug naar “Gas”